Hitta ny häst!

alvan

Trådstartare
Då jag precis håller på att bli av med min första egna häst (på pappret) tänker jag genast framåt för att förenkla det lite för mig själv. Hur hittar man en ny häst på bästa sätt? Vilka frågor ställer man till säljare?
Och framförallt; under tiden utan häst, vad gör man ens?? :confused:
Jag kommer kunna spara in minst 55’ på att inte ha stallhyra och foder på ett år. Bara på det. Hahaha. Och det ska självklart investeras i ny pålle när den dyker upp då. :banana:
 
Fundera på vad du vill ha för häst, vad vill du göra med den. På vilken nivå ligger du och till vilken nivå vill du? Vill du mest rida ut i skogen eller träna och tävla? Genom att vara säker på vad man själv behöver/vill ha för häst desto enklare är det att hitta en som passar.
Sen finns det tre alternativ till vad du kan göra utan häst;)
1) Något helt annat, typ resa eller annan hobby. Allt som du tidigare inte hunnit med.
2) försöka utvecklas så mycket som möjlig, rida andras hästar, hitta någon duktig ryttare som du kan hjälpa i utbyte mot träning.
3) Jobba så mycket som möjligt så att du kan köpa ny häst fortare.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 669
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 744
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 744
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 446
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp