Hitta snygg font till schablon

Madick

Trådstartare
Jag håller på att måla om barnens rum och tänkte göra antingen bara första bokstaven eller hela namnet målat i guld ovanför sängarna. Men allvarligt, hur i hela friden hittar man DEN fonten man vill ha? Finns det nånstans man kan skriva in själv vad man vill ha för text och se exempel-fonter? Oftast är det ju bara vad fonten heter eller några bokstäver som exempel, det säger ju inte så mycket om hur just den bokstaven jag vill ha ser ut.

Jag har alltså tänkt skära ur schablonen själv, måste bara hitta rätt font...
 
Sv: Hitta snygg font till schablon

Word har den funktionen, även Open Office. Det finns förstås också gott om siter på nätet som har andra fonter än de vanligaste. (1001freefonts.com, fonts.com, dafont.com är de tre första träffarna på google.)
 
Sv: Hitta snygg font till schablon

På dafont.com kan du skriva in egna exempeltexter och få upp alternativ. Jag gillar den sajten bäst, lättmanövrerad, det finns många stilar och man kan kryssa i om man måste ha med vissa tecken som t.ex. å-ä-ö.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 481
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 712
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: Habina
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 132

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp