Hittar han hem?

I

Ilario

Var ute och gick med kissen ca 1 km hemifrån när kopplet gick sönder! Kommer han att hitta hem? Finns det något man kan göra? Det är en innekatt, men han är ute ibland. Har varit borta över ett dygn nu... Han är lite skygg också, kommer inte att låta sig fångas av någon han inte känner.
 
Jag är övertygad om att han hittar hem. Katter är utomordentliga på att pejla läget på sina hem, precis som pållar, så när han blir sugen på värme och kärlek så kommer han med all säkerhet hem igen!
 
Hej du.. det är alltid lika hemskt när katter försvinner..

Ett tips är ju att gå till det stället där han "smet", gå ut sent på kvällen när det är tyst och lugnt och ropa på honom.. och lyssna.. och ropa och lyssna.. Mjaoa lite och lyssna. han ligger kanske och kurar någonstans och vet inte vart han ska gå.. Beroende på hur van han är att vara ute förstås, och vad det var som gjorde att han sprang bort.. blev han rädd ligger han nog som jag sa och kurar någon stans.

Man kan också ha med sig något som låter bekant för honom.. typ en konservöppnare ( om han är van att få burk mat, då brukar de höra sånt ) eller en torrfoder kartong och skramla lite försiktigt med.
Men somsagt lyssna NOGA när du ropat, och propa mycket och flera gånger under ganska lång tid, och kommer han inte: gå tillbaka igen senare på kvällen/natten eller nästa kväll och pröva igen.




Lycka till!!
 
ja, nu har man letat i två dygn känns det som. Och blåser gör det, så man hör ingenting. Har frågat i alla hus i närheten, men ingen har sett kisen! Det börjar kännas hooplöst. Fler tips? Hur länge klarar dom sig? Han är ju ingen "utekatt", är bara ute i trädgården ibland korta stunder...
 
Vad hemskt! :(
Känner med dig!
Sätt upp lappar med beskrivning och foto samt ditt telenr.
Ring till olika katthem i närheten.
Hoppas att han kommer tillbaka snart!
 
Usch va obehagligt! Katter brukar ju kunna hitta hem, hoppas på att du snart hör ett litet krafsande utanför dörren!

Berätta hur det går!
 
Även om det är en innekatt, så klarar han sig länge ute. Instinkten tar överhand. Du skall inte ge upp hoppet utan fortsätt leta. Var envis och försök tänka positivt. Har själv varit med om liknande och det slutade lyckligt. Häller tummarna.
 
Katten är hemma!! Han var kvar på stället där han försvann och igår mjauade han från en buske när vi ropade!! Glädjen är fullständig! :love:
 
Härligt!!

Han hade nog legat och "väntat" på er.

Skönt att han är hemma, vet precis hur det känns. (har 8 katter själv :D)

Krama kissen från mig!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 666
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 618
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 374
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 850
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp