Hjälm, godkänd?

Ronjaso

Trådstartare
Har en liten ja eller nej -fråga till er som har koll.
Är min Charles Owen Ayr 8 leather piping godkänd att tävla med efter 2017?
Hjälmen köptes november 2014
 
Om hjälmen är tillverkad före 4 november 2014 är den inte godkänd som jag förstått det.
 
Precis. Frågar man EL är alla CO godkända. Jag tror inte på det, men ingen vet.

Men så länge det inte är fastslaget av SvRF att det EL påstår har stöd, så skulle jag vilja säga att svaret är nej. Jag har en ayr8 Leatherlook från just -14 och räknar med att få byta ut den till nästa års tävlingssäsong. Känns helt okej, den är fyra år gammal då och de ska ju ändå bytas vid fem år. Dessutom vill jag inte tänka på mängden svett och gojs som torkat in i den under åren...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
528
Utrustning Hej! Är dessa hjälmar godkända att tävla med? Hittar ingen märkning med VG1. Lägger in bild 2 i en kommentar.
Svar
8
· Visningar
971
Senast: Freazer
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 112
Senast: Jerseyite
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 790
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp