Jag har både CO Wellington Classic (tror jag den heter) och en samshield. Den första fick jag i present av mamma och den andra köpte jag när jag tagit bort min gamla häst. Båda passar mitt knappnålshuvud hyfsat men jag känner mig som en av svamparna i Mario Bros när jag har CO-hjälmen. Den är också satans varm.

En hjälm som tillverkas med samma mått som Samshield är Gate House/one K. (Samma fabrik har jag hört?) eftersom jag är hjälmnörd köpte jag en sån på rea förra året, precis innan nya direktiven kom ut.

Tyvärr måste det införskaffas en ny hjälm till nästa års tävlingar och det blir nog en samshield i julklapp. Troligen svart med blått/turkost bling...
 
Jag har både CO Wellington Classic (tror jag den heter) och en samshield. Den första fick jag i present av mamma och den andra köpte jag när jag tagit bort min gamla häst. Båda passar mitt knappnålshuvud hyfsat men jag känner mig som en av svamparna i Mario Bros när jag har CO-hjälmen. Den är också satans varm.

En hjälm som tillverkas med samma mått som Samshield är Gate House/one K. (Samma fabrik har jag hört?) eftersom jag är hjälmnörd köpte jag en sån på rea förra året, precis innan nya direktiven kom ut.

Tyvärr måste det införskaffas en ny hjälm till nästa års tävlingar och det blir nog en samshield i julklapp. Troligen svart med blått/turkost bling...

Dom har förlängt kraven med ett år så det nya börjar inte gälla förän december 2017. Så man får tävla med dom gamla ett tag till :up:

Här kan du läsa!
http://www.equipage.se/ett-ars-dispens-for-gamla-ridhjalmar/
 
Oh det var bra! Behöver en hel del annat i julklapp i år :angel:

Var hittade du den informationen?
Jag har sett en hel del delningar om det på Facebook från olika ställen. Så tog första bästa för att det skulle gå snabbt. Kan nog gå in på förbundets sida och läsa mer!

Uppdatering: jag hittade inget på deras hemsida så jag mailade och frågade.
 
Senast ändrad:
Såg också på fb att nya reglerna skjutits upp, har inte hunnit kolla källa dock.

Då är det ingen jättepanik med ny hjälm, men tar gärna emot tips ändå :-)
 
Har precis skaffat en ny svart hjälm efter att ha landat i en vägg med min svarta CO JW. Tycker egentligen inte att den är jättesnygg, men den är väldigt skön och lite fräsig med sin skinndetalj. Det är en Kylin från Gekås och kostade hisnande 300 pix :D.
13417426_10208388911672281_2633919051017284817_n.jpg
 
Har precis skaffat en ny svart hjälm efter att ha landat i en vägg med min svarta CO JW. Tycker egentligen inte att den är jättesnygg, men den är väldigt skön och lite fräsig med sin skinndetalj. Det är en Kylin från Gekås och kostade hisnande 300 pix :D.
13417426_10208388911672281_2633919051017284817_n.jpg

Ja fynd är alltid trevligt!
Är dock trött på budgetalternativ, har aldrig haft någon dyr utrustning, ALLS och den här gången tänkte jag unna mig en fin märkeshjälm
 
Har precis skaffat en ny svart hjälm efter att ha landat i en vägg med min svarta CO JW. Tycker egentligen inte att den är jättesnygg, men den är väldigt skön och lite fräsig med sin skinndetalj. Det är en Kylin från Gekås och kostade hisnande 300 pix :D.
13417426_10208388911672281_2633919051017284817_n.jpg
Men den är ju väldigt lik Antares hjälmar, snygg!
 

Liknande trådar

Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag...
2
Svar
35
· Visningar
1 192
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
310
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Godkänd hjälm ska alltid bäras vid ridning och körning inom Svenska Ridsportförbundets verksamhet. Men det finns en hel del att tänka på...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
561
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp