Hjälp med baksele

MatildaSvetoft

Trådstartare
Är lite ny på sånthär men min baksele vill inte ligga still? Den sitter så tajt runtom rumpan som jag har fått lära mig, spänner jag mer blir den liksom för tajt, men den övre delen vill inte ligga still utan glider bakåt (se bilder).
Varför och hur gör jag så att den inte gör det??
90n981.jpg

Så vill jag att den ska ligga
2ywwkr8.jpg

Men den kasar ner såhär??

Tacksam för tips!
 
Bind fast den! Det finns många sätt:
-Gör två hål i ryggstycket med en håltång och bind fast bakselens uppehållsrem med en läderrem/snöre.
-Låt en sadelmakare göra en hälla på ryggstycket, och trä uppehållsremmen igenom.
-TEJP =) =) Eltejpa på.
 
Jag håller med @trassel.
De allra flesta bakselar har hällor som remmen över rumpan kan gå genom. Jag har aldrig sett den här avsaknaden av lösning, så att säga.

Det svåra är att sätta den på rätt ställe bara men det går ju lätt om man tejpar först och sedan sätter hälla där man tycker det känns bra.

Självklar kasar den ner på en rumpa som är rund, liksom.
 
Haha jo rumpan är ju rund, är somsagt ny på detta. Selen är lite hopslängd av olika delar, visste inte om man "fick" sätta fast den eller inte. Men då löser jag det på nåt sånt sätt, har ni bilder på hur era ser ut tar jag tacksamt emot!
 
Jag håller med @trassel.
De allra flesta bakselar har hällor som remmen över rumpan kan gå genom. Jag har aldrig sett den här avsaknaden av lösning, så att säga.

Det svåra är att sätta den på rätt ställe bara men det går ju lätt om man tejpar först och sedan sätter hälla där man tycker det känns bra.

Självklar kasar den ner på en rumpa som är rund, liksom.
Bind fast den! Det finns många sätt:
-Gör två hål i ryggstycket med en håltång och bind fast bakselens uppehållsrem med en läderrem/snöre.
-Låt en sadelmakare göra en hälla på ryggstycket, och trä uppehållsremmen igenom.
-TEJP =) =) Eltejpa på.

Haha jo rumpan är ju rund, är somsagt ny på detta. Selen är lite hopslängd av olika delar, visste inte om man "fick" sätta fast den eller inte. Men då löser jag det på nåt sånt sätt, har ni bilder på hur era ser ut tar jag tacksamt emot!
 
Haha jo rumpan är ju rund, är somsagt ny på detta. Selen är lite hopslängd av olika delar, visste inte om man "fick" sätta fast den eller inte. Men då löser jag det på nåt sånt sätt, har ni bilder på hur era ser ut tar jag tacksamt emot!

Hehe, ja, nu tänkte jag ju iofs alla rumpor.....högsta punkten vill väl liksom inget sitta fast vid av sig självt. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: MiniLi
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 764
Senast: gulakatten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 069
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp