Hjälp med färg och pälsfråga

Yrja

Trådstartare
Undrar om det går att se om denna kattunge blir lång- eller korthårig? :) Undrar även om det kan stämma att han är bruntabbymaskad eller om ni tror att det är ngn annan färg i masken? Han är 2 veckor på bilderna.

received-10208476584022322.jpg
received-10208476591462508.jpg
received-10208476588822442.jpg
 
Okej. Är föräldrarna långhåriga/semilånghår eller korthår? Har du koll på det? :)

Supersöt för övrigt!
Tack :) Mamnan är korthårig och pappan vet jag inte. Mormor är långhår/semi (osäker på vilket), hon är delvis ragdoll.
 
Tack :) Mamnan är korthårig och pappan vet jag inte. Mormor är långhår/semi (osäker på vilket), hon är delvis ragdoll.
Okej. Långhår är ju recessivt, så med andra ord beror det på om pappan bär på långhårsanlag i det här fallet. Det är lite svårt att se pälslängd när de är så små. Vänta några veckor så kommer du säkert se :). Alla kattungar är ju små pälsbollar i den där åldern.
 
Tack. :) Ja det kanske är svårt att se nu. Ett syskon ser väldigt pälsig ut medan en annan är 100% korthårig. Så vi får väl se vad det blir av denna som är lite mittimellan.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har under 2 veckor försökt göra en könsbestämning på mina två kattungar. Dock har jag inte lyckats trots att jag kollat på...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Joel
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 826
Senast: Sel
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 005
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Var in till veterinären med Göte igår och konstaterade artros, både åldersrelaterad i tassarna samt i en armbågsled troligen orsakad av...
Svar
2
· Visningar
836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp