Hjälp med hingstnamn

MissFideli

Trådstartare
Jag vet att jag i nån form av halvblodshingstkatalog i mitten av 90-talet såg bild på en fuxhingst som jag tyckte var så jäkla snygg! Han var ung då, så troligen född 1990-1993 någonstans och jag tror inte han blev godkänd sen utan var i så fall bara i avel 1 år.

Men vem 17 var det? Fux med bläs och troligen flera strumpor.

Hilfe!
 
Jag vet att jag i nån form av halvblodshingstkatalog i mitten av 90-talet såg bild på en fuxhingst som jag tyckte var så jäkla snygg! Han var ung då, så troligen född 1990-1993 någonstans och jag tror inte han blev godkänd sen utan var i så fall bara i avel 1 år.

Men vem 17 var det? Fux med bläs och troligen flera strumpor.

Hilfe!

Warsteiner eller Weltmeyer är de första som dyker upp i mitt huvud...

Edit: Fast de blev ju fullt godkända förstås (och jag läser som en kråka :cautious:)
 
Gershwin 903 ?
58f8a03198839-th.jpg
 
Det kan vara Saxon 857
Hittade följande info som @Görel skrev här på Buke för 13 år sedan
"Han föddes 1988 hos Erik Nilsson, Örsholms gård, Moheda, och tillhörde också honom. Saxon var mörkfux med bläs och vita bakfötter, 166 cm. Han togs ur avel 1993 för att han inte klarade bruksprovet. Saxon hade t o m 1996 (då det senaste huvudbandet av stamboken kom ut) placeringar i medelsvår hoppning."
 
Det finns en ej godkänd hingst i avel som hette Grieg men han föddes 1978 och han var i avel i hög ålder.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 321
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 050
Senast: cambodia
·
Avel Är det någon hör inne som känner till något om de sk "Bysingsbergsrussen" och deras ättlingar? Bysingsbergsrussen föddes upp av Arthur...
Svar
2
· Visningar
1 492
Hästvård Tänkte höra med er som har mer erfarenhet av ledproblem än jag, vad ni tror om framtidsutsikterna för den här hästen...
2
Svar
38
· Visningar
7 033
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Arbetsintervju
  • Den första tråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp