Hjälp med hoppsits

Agilitytipo

Trådstartare
Hej!
Jag har köpt en d-ponny som jag tänkt tävla lite högre klasser på och jag behöver hjälp med min sits. Tips? Skulle bli jättetacksam om någon hjälpte mig. Här är några bilder på när jag hoppar, jag har inte Youtube så kunde länka en film hit. Btw det var från första gången jag red henne så kände henne inte riktigt där.

Tack på förhand
 
Senast ändrad:
Bilderna funkar inte men det gör inte så mycket skillnad då vi inte kan hjälpa så mycket över internet.

Vill du verkligen bli bättre tycker jag du ska finna en bra tränare som hjälper dig med sits och inverkan :)
 
Hej!
Jag har köpt en d-ponny som jag tänkt tävla lite högre klasser på och jag behöver hjälp med min sits. Tips? Skulle bli jättetacksam om någon hjälpte mig. Här är några bilder på när jag hoppar, jag har inte Youtube så kunde länka en film hit. Btw det var från första gången jag red henne så kände henne inte riktigt där.

Tack på förhand
Jag ser dessvärre inga bilder, provade i annan webbläsare ifall det var något fel på den ena, men samma resultat. Vart har du laddat upp dom? :)
 
Det lilla man ser på den korta filmen ser trevligt ut och ponnyn ser väldigt käck ut också. Bäst hjälp kommer du få av din tränare men lycka till. :):):)
 
Ser inga större fel i din sits på den filmen, fast de där hindren kliver ju alla (även B-ponny) över i trav. Har du några bilder eller film på 80 - 90 cm kan det ju tänkas att man kan ge några råd.
 
Ser inga större fel i din sits på den filmen, fast de där hindren kliver ju alla (även B-ponny) över i trav. Har du några bilder eller film på 80 - 90 cm kan det ju tänkas att man kan ge några råd.

Oj vad otrevligt. Hon kanske är rädd för hoppning och för henne är de lägre hindrena jätte höga, talar från egen erfarenthet och det är rätt tröttsamt när folk ska trycka till en :meh: Och speciellt barn, vad får du ut av det?

Usch.
 
Ser inga större fel i din sits på den filmen, fast de där hindren kliver ju alla (även B-ponny) över i trav. Har du några bilder eller film på 80 - 90 cm kan det ju tänkas att man kan ge några råd.
Nu blir jag nyfiken, sista hindret i filmen ser inte så lågt ut 60-70 kanske, ser definitivt inte ut som ett hinder någon häst kliver över i trav..
 
Nu blir jag nyfiken, sista hindret i filmen ser inte så lågt ut 60-70 kanske, ser definitivt inte ut som ett hinder någon häst kliver över i trav..

Jodå, med beaktning att det är en D-ponny och hindret knappt räcker till knäna kan det inte vara mycket mer än 40-50 cm :D
 
Jodå, med beaktning att det är en D-ponny och hindret knappt räcker till knäna kan det inte vara mycket mer än 40-50 cm :D
Då får du nog allt kolla igen, när hästen står på bakbenen går ju hindret nästan till magen...
Sen kan jag hälsa att ett 40-50cm hinder inte ser ut så på film oavsett vart den som filmar står..
 
Oj vad otrevligt. Hon kanske är rädd för hoppning och för henne är de lägre hindrena jätte höga, talar från egen erfarenthet och det är rätt tröttsamt när folk ska trycka till en :meh: Och speciellt barn, vad får du ut av det?

Usch.

Vadå otrevligt? Jag säger att det inte är något fel på sitsen, och att de flesta hästar kliver över i trav utan att tveka. Vad jag vill se för att bedöma sitsen och inverkan på hästen är skutt över något högre hinder. Precis som TS önskar. Står inget om att TS skulle vara rädd för att hoppa ...
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 748
Senast: hhere
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 473
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 993
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp