Hjälp med hoppsits

@Pegasus63
Seriöst? Ser detta ut som 40-50cm? Hur korta ben har inte då den ponnyn?
Som sagt ingen häst som kliver över den höjden..
60el70.jpg
 
Hindren på filmen ser ut att ligga på runt 80-90. Det ser alltid mycket lägre ut på film. Höjden är säkerligen inte ett problem för ekipaget för det ser sansat och stabilt ut. Det jag tycker ser trevligt ut är att ryttaren sitter still och väntar in hinder nummer 2. Kommer säkert gå alldeles strålande framöver.
 
Då får du nog allt kolla igen, när hästen står på bakbenen går ju hindret nästan till magen...
Sen kan jag hälsa att ett 40-50cm hinder inte ser ut så på film oavsett vart den som filmar står..

Hehe, få någon att filma dig och din häst när ni hoppar 60-70 på träning. Det ser precis likadant ut om du inte har en av de hästarna som skuttar över hindret som om det vore glödande lava :)
 
Hindren på filmen ser ut att ligga på runt 80-90. Det ser alltid mycket lägre ut på film. Höjden är säkerligen inte ett problem för ekipaget för det ser sansat och stabilt ut. Det jag tycker ser trevligt ut är att ryttaren sitter still och väntar in hinder nummer 2. Kommer säkert gå alldeles strålande framöver.
Tack så mycket:)
 
Hehe, få någon att filma dig och din häst när ni hoppar 60-70 på träning. Det ser precis likadant ut om du inte har en av de hästarna som skuttar över hindret som om det vore glödande lava :)
Du får gärna vara hur besserwisseraktig du vill, oavsett vilket så blir det aldrig likadant som för TS, dels för att hindren då är lägre och dels för att jag har en större häst. Verkar även vara fler än mig själv som märkt att hindren är högre än 40-50cm i TS video. ;)
Sen kan du även ta en titt på bilden jag länkade i första inlägget på sida 2 i denna tråd. Ska jag hoppa likadant med min häst snackar vi höjd upp mot 110-120.
 
Fy va cool du är :up:, jag som knappt vågar hoppa sådana hinder högre än 80cm och det på en häst istället för ponny. :rofl::rofl::rofl:
Okej hoppa själv upp på en ponny som aldrig hoppat högre än 1m och du själv aldrig ridit och hoppa hinder 110-120. Det skulle jag vilja se. Du som är så fruktansvärt duktig.
 
Senast ändrad:
Okej hoppa själv upp på en ponny som aldrig hoppat högre än 1m och du själv aldrig ridit och hoppa hinder 110-120. Det skulle jag vilja se. Du som är så fruktansvärt duktig.
Nu missförstod du nog @RedHyuuga hon menade inget raljerande, elakt eller ironiskt utan att du på allvar är duktig som vågar :)
Precis som @TinyWiny skriver menade jag det som uppmuntran, @Agilitytipo. Du missförstod, det är detta som är så svårt med text, då en välmenande text kan tolkas som elak (men var inte menad så från början). Den jag "skrattade" åt var mig själv, då jag inte vågar hoppa banhoppningshinder som är högre än 80cm, då jag tycker det börjar bli läskigt höga. Jag var imponerad av dig som vågar göra något som jag själv inte vågar i nuläget. Var det något fel med det? :(
 
Precis som @TinyWiny skriver menade jag det som uppmuntran, @Agilitytipo. Du missförstod, det är detta som är så svårt med text, då en välmenande text kan tolkas som elak (men var inte menad så från början). Den jag "skrattade" åt var mig själv, då jag inte vågar hoppa banhoppningshinder som är högre än 80cm, då jag tycker det börjar bli läskigt höga. Jag var imponerad av dig som vågar göra något som jag själv inte vågar i nuläget. Var det något fel med det? :(
Förlåt att jag missförstod det var inte alls mening. Jag trodde bara att du var sarkastisk. Förlåt så jättemycket. Jag menade inte vara elak.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: hhere
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 453
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 227
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 717
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp