Hjälp mig nu.

annie_cool

Trådstartare
Hej jag behöver råd och lite hjälp nu.Det är så att jag nästan aldrig går ut nu för tiden går inte ens ut mot våran så som jag brukar göra i veckorna då mamma jobbar men Mikael( mammas man) är arbetslös och går med honom på dagarna så.Det händer att jag går med honom på helgen. Jag dricker mera läsk en vad jag ska göra. Det känns som att det börjar gå lite för långt nu. Så vad ska jag göra? Har inget Jobb just nu..Tränar inte heller men ska nog börja simma nån gång.


Alla tips och råd mottages.
 
Min första tanke är om du inte kan följa med Mikael ut med hunden? Jag tycker ofta det är lättare om man har någon mer som peppar en till att gå ut och röra på sig. Då får du röra på dig, vara ute och få friskluft, och kanske småprata lite under promenaden. Det kanske är en början?
 
Just därför kan det vara bra att prata med honom och fråga om han kan försöka peppa dig till att följa med. Jag tror säkert att du orkar, bara du kommer igång :)
 
Du kanske kan göra det i små omgångar? Bara gå en väldigt kort sväng i början så det känns lätt och roligt? Eller om du tycker det är roligt att cykla, åka inlines eller något annat så kanske du ska försöka göra det ibland?
 
Jo det gillar jag. Men jag måste fixa med min sadel till min cykel hamnar gärna på pakethållare.Vilket inte är så trevligt .
 
Bra att du var ute idag!

Finns det någon plan för någon form av sysselsättning för dig?

Om jag förstår det rätt gick du ut med hunden varje dag innan Mikael började vara hemma på dagarna? I så fall tror jag på att försöka få in den rutinen igen. Kan ni inte bestämma att du är ansvarig för typ förmiddagspromenaden och Mikael för eftermiddagspromenaden? Så kan den vars tur det inte är välja om den ska med men den som är ansvarig måste gå? Om ni följer det kommer du iallafall ut en gång om dagen. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
716
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 188
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 732
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp