Lppat

Trådstartare
Hej alla hästintresserade, jag är okunnig om hästar och behöver er hjälp.
Jag har träffat en fantastiskt tjej som har ett stort intresse i hästar (tävlar i hästhoppning och rider in unghästar).
Jag ska planera en weekendresa till henne i födelsedagspresent där jag gärna vill få med något hästrelaterat, ex gå på tävling, studiebesök på någon anläggning med elitträning eller liknande.
Det blir typ fred-sönd i april eller maj någonstans i Europa, jag hittade tävlingar i Madrid o Antwerpen i Longines Global Champions Tour - är detta tävlingar där eliten är med och bra tävling att gå och kolla på?
Studiebesök någonstans??
Andra förslag??
Budget - Stor
Hjälp skulle verkligen uppskattas för jag är kass på detta.
 
GCT är en serie tävlingar där yppersta eliten är med. Det är väldigt höga prispengar (vilket naturligtvis gör att "alla" vill komma). Du kan lugnt planera in en helg med besök där. Det kan kanske vara bra att veta att i hoppning så har de högsta klasserna 140-160 cm höga hinder, tittar man på tävlingsschemat och det finns flera klasser med dessa höjder så ökar chansen att eliten är där. Dessutom brukar man oxå kunna se om tävlingarna är flerstjärniga (upp till 5* tror jag att skalan är). Ju fler *, desto mer prispengar och högre klass på tävlingarna.
 
Tack för hjälpen, det är fem stjärnor och 160 hinder med 300 000 euro i prispengar så det lär locka duktiga ryttare?

Program sista kvällen:
18:30 CSI 5* – 160 Round 1
LGCT GP 2 rounds w/ JO
300.000 Euro

20:45 Half Time Show
21:15 CSI 5* – 160 Round 2
LGCT GP 2 rounds w/ JO
300.000 Euro

 
Hej alla hästintresserade, jag är okunnig om hästar och behöver er hjälp.
Jag har träffat en fantastiskt tjej som har ett stort intresse i hästar (tävlar i hästhoppning och rider in unghästar).
Jag ska planera en weekendresa till henne i födelsedagspresent där jag gärna vill få med något hästrelaterat, ex gå på tävling, studiebesök på någon anläggning med elitträning eller liknande.
Det blir typ fred-sönd i april eller maj någonstans i Europa, jag hittade tävlingar i Madrid o Antwerpen i Longines Global Champions Tour - är detta tävlingar där eliten är med och bra tävling att gå och kolla på?
Studiebesök någonstans??
Andra förslag??
Budget - Stor
Hjälp skulle verkligen uppskattas för jag är kass på detta.
Jag tror, har en känsla av, att du faktiskt kan fråga bruden ifråga. Vad vill hon? Överraskningen kan ju vara champagnen på hotellet och tilltugget, och hotellet etc. Skanna lite försiktigt , inte för burdust , och kolla lite smått om tilltugg. Först kollar du vad de olika hotellen har och rekommenderar och sedan vad hon gillar.
 
Vet egentligen inte var prissummorna för de högsta klasserna ligger, men det låter som intressant prissumma, beror lite på hur många klasser som ska dela på den. (Nästa vecka är det tävlingar i Holland där den totala vinstsumman är 675000 E, men då är det bl a både World cup i dressyr + 5* hoppning )
Om de har lagt ut vilka som är anmälda så kan du se om några svenskar är med (=ännu mer spännande)

Det brukar var prisvärt och smidigt att köpa biljetter för hela tävlingen, även om man har för avsikt att inte vara på plats hela tiden.

På en del tävlingar är det möjligt att köpa VIP-biljetter där man sitter vid bord och kan äta/dricka etc under tävlingarna, men det kräver en stor budget. VIP-biljetter kan även ge inträde till fest(er) på kvällen mm.

Jag har varken varit i Madrid eller Antwerpen men min erfarenhet av stora tävlingar utomlands är att de drar till sig en hel del "jetset" och att det är lika många killar som tjejer i publiken. Party "i kulisserna" och exklusiv shopping m a o.
 
300 000 euro är bara prissumman på den sista klassen på lördagkvällen i Antwerpen.
Det är en massa andra klasser också under tre, fyra dagar men det är andra prispotter till dessa - var sllt mellan 10 000 och 60 000 euro
 
Jag vet ju inget om henne, men jag själv hade uppskattat att få vara med och planera till vilket datum som skulle passa att åka. Du kan du fråga vilket av de olika datumen som du har att välja mellan som passar henne bäst utan att avslöja vad ni ska göra (om du inte vill det)
Om hon nu tävlar själv så är ju risken mycket stor att hon redan har bokat upp tävlingsdatum för sin egen del och kanske kurser eller helg cliniks hon skulle åka på, trist då om du överraskar henne med fin resa på samma helg som hon har årest bästa tävlingsmeeting själv.....
 
Tack för inputen aramis, jag har redan bokat upp henne en natt den helgen för en övernattning i närheten av hemmet så det är ingen tävling planerad den helgen.
Jag har läst på lite och det verkar nog som tävlingen i Antwerpen kommer attrahera många av de bästa ryttarna på Lördagkvällen
http://www.jumpingantwerpen.be/en/

Tackar för hjäpen av er som svarat
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp