Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag behöver hjälp nu. Mina känslor har fastnat i någon mörk bitter jäkla fängelse som jag inte tar mig ur. Allt blir bara värre och värre och jag drömmer varje natt om "värsta senarium". Jag vågar inte säga till folk vad jag känner längre. Jag vågar inte ens tänka det själv. Jag trodde semestern skulle ge mig frid men hur ska den kunna göra det när det känns som allt håller på att falla?
 

Ja du.. Det som gjorde att jag föll var nog att doktorn tyckte jag är så pass sjuk att jag fick remiss till vuxenpsyk. Jättebra säkert men jag var inte alls beredd på det. Det är på något sätt skamset för mig själv och efter det har jag blivit som en levande zombie som väntar på min dom.
 
Läs @Lovisaleonora sista retoriska fråga! Stigmat kring psykisk ohälsa är helt bedrövlig. Att personer som mår dåligt mår ännu sämre av att erbjudas hjälp är helt uppåt väggarna. Det är inte ditt fel att du känner skam, det är samhällets, men just nu är det viktigt att du trotsar den skammen och tar emot den hjälp du erbjuds. Du har all rätt att må bra! Du betalar skatt för att få hjälp att må bra.

Och bara för att det är psykiatri så betyder det inte att det är livslångt eller livshotande. Det finns allt från stukade tår till hjärtstopp i allvarlighetsgrad även inom psykiatrin. De allra flesta får hjälp och blir friska :)

Kram!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 506
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 670
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 211
Senast: MML
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
949
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp