HJÄLP!!!!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

anonym.se

Trådstartare
Behöver hjälp! Fungerar ett golden wing bett likadant som ett pessoa? Alltså det vanliga tredelat utan nåt extra? O skulle ni våga sätta det på en ungponny? Annars kan ni väl komma med förslag på bett till ungponny!!
 
Skulle aldrig i livet sätta ett pessoa eller ett sånt med extraringar på en unghäst av något slag.

jag hade provat vanligt tredelat i första hand, ev sprengers som låser så det blir rakare eller tvådelat eller rakt i andra hand
 
Om det är gag-varianten med små ringar och du sätter sidstycket i en liten ring, och tygeln i den stora ringen så funkar det lite som ett baucherbett och är helt okej till unghäst. Däremot är det dumt att sätta tygeln i en liten ring också, för då blir det skarpt.

Ett utan små ringar funkar ungefär som alla andra tränsbett med fasta ringar och är alldeles utmärkt till unghästar.
 
Har ju redan beskrivit det åt dig i den andra tråden :D Det med vanliga ringar är ju precis som ett vanligt tränsbett, det med gagringar är annat..
 
Behöver hjälp! Fungerar ett golden wing bett likadant som ett pessoa? Alltså det vanliga tredelat utan nåt extra? O skulle ni våga sätta det på en ungponny? Annars kan ni väl komma med förslag på bett till ungponny!!

Jag skulle använda vanligt tre-delat tränsbett på ungponny.
Eventuellt fasta bettringar, men i första hand med vanliga rörliga ringar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 059
Senast: Fazeem
·
Utrustning Jag har ca 20-30 meter mellan vattenutkastaren på huset och hästarnas vattentunna i stallet (beroende på om man räknar där slangen...
Svar
14
· Visningar
717
Senast: __sofia__
·
Utrustning För första gången sen öh, nånsin, står jag i ett kallstall med mina hästar. Alltså ett stall som inte har nåt uppvärmt utrymme öht. Nu...
2
Svar
27
· Visningar
2 826
Senast: Diabetikern
·
Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 889
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp