Hjorthornsolja tillbacka?

Sv: Hjorthornsolja tillbacka?

Vi använde också hjorthornsolja när jag var liten och det är väl det enda som är riktigt effektivt mot broms vad jag vill minnas...Vi köpte det då på "Lantmännen" men det har utgått ur sorimentet, anledningen var att det är starkt cancerframkallande och inte får användas till djur längre. Kan vara något att tänka på om man har unga hästar eller ston man ska ha i avel kanske..?
Annars finns det på växtavdelningen för doften(stanken) håller vist rådjuren borta från blommorna..... Så den kan man köpa och spä ut med vatten.....

Cancerframkallande?
Säger vilken undersökning?
Jag är en sån som gillar att påståenden kan bevisas he he....
Hjorthornsolja tillverkas av "djurskelett"....vad är det som är cancerframkallande där?

// M
 
Sv: Hjorthornsolja tillbacka?

Nu har hjorthornsolja och det luktar som gammal tider. Hoppas att det fungerar. Ska uppdatera när jag har prova.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 987
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 736
Senast: cirkus
·
Hoppning Ja, nu kommer ännu en tråd om en het ponny ;) Ponnyn jag rider älskar att hoppa. Jag har hoppat honom på lektion nästan varje vecka i...
Svar
14
· Visningar
1 450
Senast: LLaika
·
B
Utrustning Hej på er ! :) Jag har en 15-årig fullblodsvalack av den kraftigare modellen som jag tycker på senare tid börjat gå sämre på sitt...
Svar
9
· Visningar
1 084
Senast: Benelli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp