Hö-häckar för hästar?

C

crazy

Höhäckar passande rundbalar.Vart hittar man dem?Vart finns modellen som fanns i Ridsport tex...den där nya uppfinningen?Behöver hö-häck av något slag...kom med tips och förslag!
 
Sv: Hö-häckar för hästar?

Jag byggde egen en vinter. Köpte armeringsnät/galler (stor-rutigt) och gjorde en "rulle" av det, använde buntband för att hålla ihop rullen som i omfång gjordes precis så stor att man kunde trä den över en ens.bulle. Gjorde den något lägre än en ensilagebal. Klädde sedan in den med presenning för att inte någon häst skulle kunna få in ett ben i rutorna.
Sedan var de bara att trä den över balen och skära av plasten på ovansidan av maten så kunde pållarna mumsa i sig utan att få i sig plast eller trampa ner maten. Höll ganska bra. Fick klä på ny presenning en gång den vintern. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: mily
·
Foder & Strö Jag och min familj har förverkligat drömmen och köpt en egen gård som vi ska förvandla till en hästgård! Dock så inser jag lite...
2
Svar
20
· Visningar
2 194
Senast: Lobelia
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 095
Senast: Stinaelin
·
Foder & Strö Hej! Min shetlandsponny kan inte längre tugga hö pga tandproblem. Jag vill ge henne fri tillgång till hö hack men hittar inget lämpligt...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp