Hockeytråden

Nu dax att sova. Killarna ska vara enormt stolta. Idag kämpade de på och gav Kanada motstånd.
Nu kanske man kan få lite normala vanor igen med sömn om nätterna...?
 
Lindqvist är tillbaka! Och det märks. Två mål och ett assist efter 2 perioder.
Efter första ledde HV med 2-0, efter andra står det helt plötsligt 3-4. :D
 
Nu börjar jag bli redigt less på blinda domare. Jag har full förståelse för att man inte kan se exakt allt och att mycket är bedömningssaker. Men det finns en regel som kan vara bland den enklaste som existerar i hockey; man har ansvar över sin egen klubba. Dvs slänger man upp den i ansiktet på någon ska det vara utvisning.

Tredje hemmamatchen i rad nu och tredje gången en Färjestadspelare fått en klubba i ansiktet och lämnat planen pga det, men utvisningen uteblir. Ingen aning om det varit samma domare alla de här matcherna, men hur är det möjligt att missa?!
 
Förjävligt när publiken kastar in ''Bangers '' på isen. Tur ingen blev skadad. Hände i matchen Linköping -HV71
 
Abbott-effekten och nu Liss-effekten. Tror jag har lämnat förnekelsestadiet nu. Även om ingen streckglädje någonsin får tas ut en sekund i förskott, så är det åtminstone roligt att se på hockey igen som nordvästskåning. :)
 
@MJLee Habs 2 stabila i rad och Lehkonen i målform. Hoppet finns.

Mnjaaa. Webber är ju borta för säsongen och Drouin är en katastrof. Alla andra lag som slåss om sista wild card måste ju misslyckas grovt och samtidigt måste Habs i princip vinna varje match from nu. Visst inte matematiskt omöjligt ännu, men det kommer snart.

Fö är det otroligt roande att efter NYR gav upp säsongen och tradade alla bästa spelare så börjar de vinna. :D
 
(Det kan ju fasen inte vara en slump att det är en GRÖNVIT skylt?! - det är ett omen!) :bump:
 

Bifogade filer

  • Optimism.jpg
    Optimism.jpg
    28,2 KB · Visningar: 19
Mnjaaa. Webber är ju borta för säsongen och Drouin är en katastrof. Alla andra lag som slåss om sista wild card måste ju misslyckas grovt och samtidigt måste Habs i princip vinna varje match from nu. Visst inte matematiskt omöjligt ännu, men det kommer snart.

Fö är det otroligt roande att efter NYR gav upp säsongen och tradade alla bästa spelare så börjar de vinna. :D

Asså min kommentar kom i en hoppets stund för ganska länge sedan, när tid fanns och en strimma hockeyglädje syntes i laget. Men nästa säsong kommer de tillbaka.
 
Asså min kommentar kom i en hoppets stund för ganska länge sedan, när tid fanns och en strimma hockeyglädje syntes i laget. Men nästa säsong kommer de tillbaka.

Äsch jag såg det för sent :D suck, mina stackars Red Wings är riktigt usla den här säsongen. Men vi får hoppas på Rasmus Dahlin. Wings är ju vana vid en #1 back :up: Jag kommer att heja på Nashville i slutspelet gillar dom starkt. Sedan alla lag utom de förbannade Pens. :rage: Hoppas lite på Colorado men det är nog meningslöst.

Vilket lastflak svingar du dig upp på? ;)
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 047
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 614
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: Hellhound
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp