Hockeytråden

Ugh, nu är jag lätt irriterad. Första perioden gått på andra kvartsfinalen. Färjestad skulle haft första målet, men det blev bortdömt och ingen fattar varför. Väntar med stort intresse på förklaring från domarna...

Istället gjorde Skellefteå första målet. I en offsidesituation. Nu står det 2-0. :down: Känns inte riktigt rättvist...

Men bra match med sååå mycket känslor på isen! :D Hoppas på ett mer jämnt resultat efter andra perioden. Det är svårt nog att få hål på Skellefteås målvakt, domarna behöver inte göra det svårare.
 
Alltså stämningen i den där arenan! :love: När klacken överröstar kommentatorerna så vet man att de gör ett bra jobb! :D
 
Lite blött blev det i ögonen när Sedinarna tog farväl. Slutet på en era. :( Synd bara att de inte fick avsluta med en seger, det hade de varit värda.
 
Timrå upp och Karlskrona ner. Yay eller Nay? Höll nog en tumme för Timrå som den klassiska klubben de är.

SHL mästare?

Nu avslutas NHL:s grundserie och PO är runt knuten. Vilka lag hålls det på? Jag hoppas på Nashville i väst (många svenskar och kul hockey) plus att jag unnar Subban att klappa till Habs eh, @sjoberga ;) Lovar att jag ska sluta trakassera dig nu!!! :angel:

I öst tror jag nog på Tampa. Hur som ska det bli kul, ibland trodde man aldrig att det skulle ta slut, 81! matcher är för mycket. Särskilt deppande när ens lag är avhängda före jul :arghh: Spännande med draft lotteriet också och vilket lag som tar Dahlin.
 
Timrå upp och Karlskrona ner. Yay eller Nay? Höll nog en tumme för Timrå som den klassiska klubben de är.

SHL mästare?

Nu avslutas NHL:s grundserie och PO är runt knuten. Vilka lag hålls det på? Jag hoppas på Nashville i väst (många svenskar och kul hockey) plus att jag unnar Subban att klappa till Habs eh, @sjoberga ;) Lovar att jag ska sluta trakassera dig nu!!! :angel:

I öst tror jag nog på Tampa. Hur som ska det bli kul, ibland trodde man aldrig att det skulle ta slut, 81! matcher är för mycket. Särskilt deppande när ens lag är avhängda före jul :arghh: Spännande med draft lotteriet också och vilket lag som tar Dahlin.

Tar också hellre Timrå än Khk, även om jag ärligt talat inte är jättebrydd. Tycker mästar-fråganr svår. Skulle ha sagt Växjö innan semin började, men jävlar var Skellet har trampat igång nu efter en sjukt ojämn kvart. Frågan är om dom kan hålla i det med tanke på hur ojämn nivå dom hållit överlag under säsongen. Jag jublade i finalen för tre år sedan men då var det mest för att Växjö kändes som underdogs. Tänker inte riktigt lika idag :angel:

Hehe, inser att jag total-räknat bort Malmö och Djyrgårn redan nu. Hoppas att jag inte får ångra det för aktuell ställning är jag nöjdare med :D
 
Jag har hejat lite grann på Timrå ända sedan jag första gången hörde denna underbart personliga hejalåt. Uppenbart gjord av en supporter med ett äkta engagemang och mycket stort hockeyhjärta. :love: Gläds med Mikael över avancemanget alltså!

(även om jag kanske inte tycker att de för den skull måste gå fullt så långt som att vinna SM-guld)

 
Och så insikten att jag helt glömt bort dagens match, får skylla på att vi haft fullt upp. Verkar som att min olyckskraxande kring Skellets ojämnhet var obehagligt träffande :nailbiting:
 
Tar också hellre Timrå än Khk, även om jag ärligt talat inte är jättebrydd. Tycker mästar-fråganr svår. Skulle ha sagt Växjö innan semin började, men jävlar var Skellet har trampat igång nu efter en sjukt ojämn kvart. Frågan är om dom kan hålla i det med tanke på hur ojämn nivå dom hållit överlag under säsongen. Jag jublade i finalen för tre år sedan men då var det mest för att Växjö kändes som underdogs. Tänker inte riktigt lika idag :angel:

Hehe, inser att jag total-räknat bort Malmö och Djyrgårn redan nu. Hoppas att jag inte får ångra det för aktuell ställning är jag nöjdare med :D

Ja, nej, underdogs kan man inte riktigt kalla Växjö i år :angel: Bara det inte blir Djurgården, inget ont om dom, men med släkt som är hängivna AIK fans så är det svårt att heja på dem. Dessutom förtjänar Malmö att komma till final med tanke på allt kaos runt dem.

@Lillgrådis underbar låt och supporter. Kan tänka mig att han är en sån som står i klacken i ur och skur och klappar fram Timrå. Men ärligt, nu har jag aldrig varit där, men kunde han inte hittat ett bättre bild? Det ser inte direkt ut som den mest attraktiva platsen att bo på i Sverige :D
 
@Lillgrådis underbar låt och supporter. Kan tänka mig att han är en sån som står i klacken i ur och skur och klappar fram Timrå. Men ärligt, nu har jag aldrig varit där, men kunde han inte hittat ett bättre bild? Det ser inte direkt ut som den mest attraktiva platsen att bo på i Sverige :D

:D Jag tror iofs inte att det ÄR den mest attraktiva platsen att bo på - reserverar mig för att jag inte heller varit där. Men jag håller med i sak, att ett annat foto på nästan vad som helst hade livat upp lite till.
 
Timrå upp och Karlskrona ner. Yay eller Nay? Höll nog en tumme för Timrå som den klassiska klubben de är.

SHL mästare?

Nu avslutas NHL:s grundserie och PO är runt knuten. Vilka lag hålls det på? Jag hoppas på Nashville i väst (många svenskar och kul hockey) plus att jag unnar Subban att klappa till Habs eh, @sjoberga ;) Lovar att jag ska sluta trakassera dig nu!!! :angel:

I öst tror jag nog på Tampa. Hur som ska det bli kul, ibland trodde man aldrig att det skulle ta slut, 81! matcher är för mycket. Särskilt deppande när ens lag är avhängda före jul :arghh: Spännande med draft lotteriet också och vilket lag som tar Dahlin.

Jag vet att du längtar till Montreal i höst och få ta del av Habs segertåg nästa säsong. Lite sniglar, god kaningryta, snygg utsikt från Mont Royal och sedan klubbar vi 7-0 mot Wings i Bell Centre. ;)
 
Jag vet att du längtar till Montreal i höst och få ta del av Habs segertåg nästa säsong. Lite sniglar, god kaningryta, snygg utsikt från Mont Royal och sedan klubbar vi 7-0 mot Wings i Bell Centre. ;)

Du glömde poutine, nationalrätten och :yuck: ;)

DiscoFries_lg.0.jpg
 
Timrå upp och Karlskrona ner. Yay eller Nay? Höll nog en tumme för Timrå som den klassiska klubben de är.

SHL mästare?

Nu avslutas NHL:s grundserie och PO är runt knuten. Vilka lag hålls det på? Jag hoppas på Nashville i väst (många svenskar och kul hockey) plus att jag unnar Subban att klappa till Habs eh, @sjoberga ;) Lovar att jag ska sluta trakassera dig nu!!! :angel:

I öst tror jag nog på Tampa. Hur som ska det bli kul, ibland trodde man aldrig att det skulle ta slut, 81! matcher är för mycket. Särskilt deppande när ens lag är avhängda före jul :arghh: Spännande med draft lotteriet också och vilket lag som tar Dahlin.

Och min reaktion är :arghh::arghh::arghh::arghh:

Igår kändes det som kollektivt självmord, idag bara fruktansvärt deppigt. :turd:
 
Sorry! Måste känns ännu bittrare för spelarna som salt i såren när Timrå hamnade på samma hotell efter att deras plan inte fungerade!

Jag är inte typen som gråter offentligt men igår hängde tårarna löst kan jag säga. Att man kan bli så besatt av en sport.
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: LadySara
·
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
12 448
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp