Hockeytråden

Jag är inte typen som gråter offentligt men igår hängde tårarna löst kan jag säga. Att man kan bli så besatt av en sport.

Jag grät också, av glädje och stolthet! :love: Förstår din känsla om du håller på Karlskrona, men det Timrå har gjort med sitt lag och resurser är en bragd! Vilket hjärta och kämparglöd :heart
 
Förvisso! Men med vår historik så får man vara ödmjuk inför den ständigt närvarande risken att inte klara oss kvar, någon otäck gång i framtiden.

Även om optimism-barometern som vanligt är högt upp - vid den här tiden på säsongen. :laugh:
 
Timrå upp och Karlskrona ner. Yay eller Nay? Höll nog en tumme för Timrå som den klassiska klubben de är.

Yay!
Segt att bli av med en nära bortaresa men ser fram emot Taif-KHK nästa säsong :devil:
Sen känner jag att en klubb som inte betalar varken löner eller leverantörsskulder borde sitta i skamvrån istället för i högsta ligan. Luftslottet som sprängdes? :angel:
 
Yay!
Segt att bli av med en nära bortaresa men ser fram emot Taif-KHK nästa säsong :devil:
Sen känner jag att en klubb som inte betalar varken löner eller leverantörsskulder borde sitta i skamvrån istället för i högsta ligan. Luftslottet som sprängdes? :angel:

Känslan hos fansen är faktiskt detsamma. Vi är jäkligt besvikna på klubben och hur de hanterat mycket den här säsongen. :down:
 
Påmindes just av @Sonic76 att det pågår SHL final för fullt just nu, Växjö-SAIK. Och Växjö mosar riktigt ordentligt. Elias Pettersson är verkligen något extra :up: Synd bara att han är förlorad efter den här säsongen.
 
Tycker mästar-fråganr svår. Skulle ha sagt Växjö innan semin började, men jävlar var Skellet har trampat igång nu efter en sjukt ojämn kvart. Frågan är om dom kan hålla i det med tanke på hur ojämn nivå dom hållit överlag under säsongen.

Citerar mig själv för 12 dagar sen. DIF hann ju ge skrämselhicka några gånger innan semin var över, men annars var jag väl hyfsat rätt ute (med bara två finalmatcher spelade, men vill ändå skryta lite ;) )
 
Citerar mig själv för 12 dagar sen. DIF hann ju ge skrämselhicka några gånger innan semin var över, men annars var jag väl hyfsat rätt ute (med bara två finalmatcher spelade, men vill ändå skryta lite ;) )
Med det tipset så får du väl "rätt" oavsett hur det gått?
 
Hade gärna sett DIF-Växjö på ett fullt Globen. Semi visade just hur viktiga Stockholmslagen är för SHL :angel:
 
Med det tipset så får du väl "rätt" oavsett hur det gått?
Kanske var lite otydlig när jag skrev, vore inte första gången; ingen av semifinalerna var avgjorda den 7e (även om Växjö-Malmö väl så gott som var det :angel:) men hade åtminstone rätt känsla om de två lag jag trodde det skulle stå mellan i final. Det jag syftade till om Skellet skulle lyckas ”hålla i det” var att hela vägen genom en finalserie. Har inte haft möjlighet att se nån av finalmatcherna pga jobbresa tyvärr, men enbart sett till slutresultat verkar guldformen en bra bit bort. Tror, eller kanske framför allt hoppas, att dom kan bjuda på lite mer motstånd än så här!
 
Jäklar vilken tråkig finalserie det blev. Kan väl knappt vara något förutom möjligen Växjö-fansen som har roats av det här?
 
Jäklar vilken tråkig finalserie det blev. Kan väl knappt vara något förutom möjligen Växjö-fansen som har roats av det här?
Det var väl rätt väntat redan innan slutspelet drog igång? Eller ja, något mer spännande hade det väl kunnat bli, men kändes ju rätt givet att Växjö skulle ta hem det utan större problem som serien såg ut.
 
Det var väl rätt väntat redan innan slutspelet drog igång? Eller ja, något mer spännande hade det väl kunnat bli, men kändes ju rätt givet att Växjö skulle ta hem det utan större problem som serien såg ut.
Att dom skulle ta hem det, absolut. Men att det skulle stå 15-1 i mål efter knappt fyra matcher hade i alla fall inte jag räknat med. Måste väl höra till dom ojämnaste finalserierna historiskt sett?
 
Att dom skulle ta hem det, absolut. Men att det skulle stå 15-1 i mål efter knappt fyra matcher hade i alla fall inte jag räknat med. Måste väl höra till dom ojämnaste finalserierna historiskt sett?
En av dem, kanske, rent siffermässigt. Men ojämnt har det ju varit förut. Typ 2014, var det väl, när Skellefteå slog Färjestad med 4-0 i matcher och målmässigt blev det väl typ 20-3... :angel:

Sen gick ju Färjestad igenom slutspelet 2002 utan en förlorad match, i slutspelet 2009 förlorade de en, även om de inte var lika överlägsna resultatmässigt som Växjö är nu.

Å andra sidan var ju Växjö och nosade på Färjestads poängrekord i år, så överlägsna har de ju varit, utan tvekan.
 
Leafs-Bruins inatt game 7. Vet inte riktigt vem jag vill ska förlora mest. Hatar Bruins, men inte särskilt förjust i Leafs heller. Hmm. Antar att det blir Leafs jag hoppas ska vinna pga de svenska spelarna. Hoppas Nylander har en riktig bra match.
 
Leafs-Bruins inatt game 7. Vet inte riktigt vem jag vill ska förlora mest. Hatar Bruins, men inte särskilt förjust i Leafs heller. Hmm. Antar att det blir Leafs jag hoppas ska vinna pga de svenska spelarna. Hoppas Nylander har en riktig bra match.

Bruins vs Leafs. Pest eller kolera. Deras enda riktiga värde är som motståndare till Habs.
 
Tänkte återuppliva den nu eftersom VM är i full gång. Tråkmatch idag med Sverige. Alla har i princip varit det. Sorgligt när det mest intressanta var Adam Larssons tackling på fransmannen och gruffet efteråt, ja och OELs skor :D Men Tjeckien kommer förhoppningsvis bli intressantare. En del av mig hoppas att USA tar hem guldet, de är på något sätt värda det. Och de är de enda som är kapabla att slå Kanada med McDavid.
 
Idag gjorde svenskarna en bra match. Var orolig efter matchen mot Lettland.
Blev helt fast i matchen Kanada-Schweiz. Så häftigt resultat!
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 997
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 509
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
279
Senast: Hellhound
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
251
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Jag vill inte vara så trött 😭
  • Messenger

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp