Hockeytråden

Ser fram emot en god hockeydag.
Först en bortaseger för HV mot Smålandsrivalerna i Växjö (på plats) och sedan strax efter midnatt en hemmaseger för Habs mot ett klöddigt Rangers. Det är dags för båda lagen att komma in på en winning streak nu.

Eh, ja det senaste ska du nog inte hoppas för mycket på. Visserligen har Henke varit usel men Price har varit ännu uslare. ;)Plus då att Habs inte kan göra mål. Jag menar, herregud, Adrian Kempe gör hattrick?!? Själv ger jag upp om mina Wings, Zetterberg har helt rätt när han sa att de är för dåliga för att vinna just nu :arghh:

Om jag inte redan sagt det, Per Bjurmans NHL blogg i AB är det bästa som finns om du vill följa NHL.
 
Eh, ja det senaste ska du nog inte hoppas för mycket på. Visserligen har Henke varit usel men Price har varit ännu uslare. ;)Plus då att Habs inte kan göra mål. Jag menar, herregud, Adrian Kempe gör hattrick?!? Själv ger jag upp om mina Wings, Zetterberg har helt rätt när han sa att de är för dåliga för att vinna just nu :arghh:

Om jag inte redan sagt det, Per Bjurmans NHL blogg i AB är det bästa som finns om du vill följa NHL.

En pinne till ett vilt kämpande juniorfyllt HV (10 på skadelistan) i en match med bra intensitet, synd att domarna var hyfsat hemmablinda bara....

Och en Habsseger där Galchenyuk, Danault och framförallt Pacioretty nätade.

En OK hockeylördag helt klart. Litet störmoment att HV-klacken skämmer ut sig genom att sjunga hatramsor. Suck.
 
En pinne till ett vilt kämpande juniorfyllt HV (10 på skadelistan) i en match med bra intensitet, synd att domarna var hyfsat hemmablinda bara....

Och en Habsseger där Galchenyuk, Danault och framförallt Pacioretty nätade.

En OK hockeylördag helt klart. Litet störmoment att HV-klacken skämmer ut sig genom att sjunga hatramsor. Suck.

Jaja, men det var mot Rangers så det räknas inte :sneaky: Iofs jag gillar Galchenyuk och hoppas att Habs antingen skärper sig eller trejdar honom till ett lag som kan hjälpa honom utvecklas som spelare.
 
Joråsåatte.... varpa är ju också en intressant sport. Eller velodromcykling. Eller synkroniserat simhopp.

890060e84fa6625bfd66f67259d0251d--marvel-comics-denial.jpg
 
Joråsåatte.... varpa är ju också en intressant sport. Eller velodromcykling. Eller synkroniserat simhopp.

890060e84fa6625bfd66f67259d0251d--marvel-comics-denial.jpg

Jag såg matchen på plats igår och måste säga att jag tyckte att Rögle kämpade på bra. De slet i defensiven och täckte skott och försökte även offensivt. Läget i tabellen är inte kul, men attityden igår var bra och det tycker jag är jäkligt viktigt.

(Som örebrofan är jag van att tänka i såna där banor. ;) )
 
Kass match men med 2 fina poäng igår. Idag välkomnar vi LHC till Kinnarps och deras hashtag #7001 gick inte i mål :p

Hoppas på 7000 vilket är fler än 6850!
 
@MJLee , hur var det med Red Wings i år? Tvåsiffrig kross i natt och Habs ser riktigt stabila ut fn med 5 raka och en tredjeplats.

1 -10 *host*
 
Varför har jag missat den här tråden?
Årets säsong har ju gjort hockey extremt kul igen, Färjestad har ju kommit på hur man gör mål igen nu också, som ett komplement till att spela bra. :D

Lyckades ju till och med vinna över Rögle vid senaste mötet. :rofl:
 
Varför har jag missat den här tråden?
Årets säsong har ju gjort hockey extremt kul igen, Färjestad har ju kommit på hur man gör mål igen nu också, som ett komplement till att spela bra. :D

Lyckades ju till och med vinna över Rögle vid senaste mötet. :rofl:

Nää SHL är inte roligt i år. I alla fall inte än. Att åka till Örebro , bli nollade och förlora är inte OK. Örebro? Sen när spelade de en bra hockey?

Prestationen för Sveriges Egentligen Bästa TM hockeylag är ojämn i år, och det är ingen riktig effektivitet ens när de spelar bra.
 
Nää SHL är inte roligt i år. I alla fall inte än. Att åka till Örebro , bli nollade och förlora är inte OK. Örebro? Sen när spelade de en bra hockey?

Prestationen för Sveriges Egentligen Bästa TM hockeylag är ojämn i år, och det är ingen riktig effektivitet ens när de spelar bra.
Inte mitt fel att du håller på fel lag. ;)

Nä, men kan förstå att det är tufft som HV-supporter i år, säsongen efter ett SM-guld ska man ju kunna prestera någorlunda.
 
Från Ängelholmsområdets horisont är det - trots tabelläget - lite roligare sedan bröderna Abbott återvände och fick annat liv i laget. Men inte mindre bittert när de gör en så bra match som igår, och ändå tappar gentemot övriga bottenlag med uddamål på fel håll överallt. :down: :cry: Men "Rögle, vi ger oss aldrig".
 
Nu blir det roligt med JVM. Det är nästan en klassiker vid det här laget, särskilt att sitta uppe mitt i natten och lyssna på Härenstam/Renberg - är det fortfarande kvar som kommentatorer? Extra intresse för Rasmus Dahlin det här året även om jag tycker synd om honom så hypad som han är.

Men usch, känner verkligen för de fem som tvingades lämna laget. :( Måste känns hemskt att vara 17 år, få höra att man inte platsar och sedan skickas hem direkt med flyg som landar på julafton https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/G1a4Q4/de-tvingas-lamna-juniorkronorna
 
Nu blir det roligt med JVM. Det är nästan en klassiker vid det här laget, särskilt att sitta uppe mitt i natten och lyssna på Härenstam/Renberg - är det fortfarande kvar som kommentatorer? Extra intresse för Rasmus Dahlin det här året även om jag tycker synd om honom så hypad som han är.

Men usch, känner verkligen för de fem som tvingades lämna laget. :( Måste känns hemskt att vara 17 år, få höra att man inte platsar och sedan skickas hem direkt med flyg som landar på julafton https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/G1a4Q4/de-tvingas-lamna-juniorkronorna
Just ja... JVM hade jag tänkt kolla på. Men glömt bort sista dagarna att kolla upp tider. Det måste jag göra. :)
 
Just ja... JVM hade jag tänkt kolla på. Men glömt bort sista dagarna att kolla upp tider. Det måste jag göra. :)

Spelschema JVM 2018

2017-12-26
Tjeckien - Ryssland 18:00 TV 12
Vitryssland
1498123648.gif
Sverige 20:00 SVT 2/SVT 24
Kanada - Finland 22:00 TV 12

2017-12-27
Danmark - USA 02:00
Schweiz - Vitryssland 21:00

2017-12-28

Slovakien - Kanada 01:00
Finland - Danmark 18:00 SVT 2
Ryssland - Schweiz 20:00
1498123648.gif
Sverige - Tjeckien 22:00 TV 4

2017-12-29
USA - Slovakien 02:00
Vitryssland - Ryssland 18:00
Kanada - USA 21:00 SVT 2/SVT 24

2017-12-30
Tjeckien - Vitryssland 18:00
1498123648.gif
Sverige - Schweiz 20:00 SVT 2
Finland - Slovakien 22:00 TV 12

2017-12-31
Danmark - Kanada 02:00
Schweiz - Tjeckien 18:00
USA - Finland 22:00

2018-01-01
Slovakien- Danmark 00:00
Ryssland
1498123648.gif
Sverige 02:00 TV 12

Sen får vi se hur det går för Sverige om de går vidare och vilka de får möta isof
 
Spelschema JVM 2018

2017-12-26
Tjeckien - Ryssland 18:00 TV 12
Vitryssland
1498123648.gif
Sverige 20:00 SVT 2/SVT 24
Kanada - Finland 22:00 TV 12

2017-12-27
Danmark - USA 02:00
Schweiz - Vitryssland 21:00

2017-12-28

Slovakien - Kanada 01:00
Finland - Danmark 18:00 SVT 2
Ryssland - Schweiz 20:00
1498123648.gif
Sverige - Tjeckien 22:00 TV 4

2017-12-29
USA - Slovakien 02:00
Vitryssland - Ryssland 18:00
Kanada - USA 21:00 SVT 2/SVT 24

2017-12-30
Tjeckien - Vitryssland 18:00
1498123648.gif
Sverige - Schweiz 20:00 SVT 2
Finland - Slovakien 22:00 TV 12

2017-12-31
Danmark - Kanada 02:00
Schweiz - Tjeckien 18:00
USA - Finland 22:00

2018-01-01
Slovakien- Danmark 00:00
Ryssland
1498123648.gif
Sverige 02:00 TV 12

Sen får vi se hur det går för Sverige om de går vidare och vilka de får möta isof
Tack!

Det känns som Sverige har ett bra lag i år-. Kan bli kul.
 
Nu blir det roligt med JVM. Det är nästan en klassiker vid det här laget, särskilt att sitta uppe mitt i natten och lyssna på Härenstam/Renberg - är det fortfarande kvar som kommentatorer? Extra intresse för Rasmus Dahlin det här året även om jag tycker synd om honom så hypad som han är.

Men usch, känner verkligen för de fem som tvingades lämna laget. :( Måste känns hemskt att vara 17 år, få höra att man inte platsar och sedan skickas hem direkt med flyg som landar på julafton https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/G1a4Q4/de-tvingas-lamna-juniorkronorna

Fast inte helt fel att David Gustavsson är back in business mot Växjö den 28;e.
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: LadySara
·
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
12 443
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp