Höga ridstövlar och långa ben

Tigertofflan

Trådstartare
Jag har letat efter ett par ridstövlar som passar mina uppenbarligen Avatar-långa ben. Standardhöjden på ridstövlar verkar ligga runt 47 cm men jag skulle behöva komma upp i 51-52.

Vet att De Niro har stövlar som går att måttbeställa till de storlekarna. Jag kan dock inte riktigt motivera att lägga så mycket pengar på ett par stövlar för mig själv. Finns det några andra märken med höga skaft, till lite lägre pris, som kan vara värda att kolla in?
 
Vad har du för budget?
Måtta DeNiro kostar bara en tusenlapp extra och de har ju rätt månfa modeller som inte är så dyra :)
 
Runt 3000 kronor tycker jag känns rimligt att lägga. Jag behöver liksom inte ha något perfekt, bara något som passar. :)

Ska kika vidare på De Niros stövlar men uppskattar tips om alternativ.
 
Jag har ett par Tretorn Falsterbo herr, googla då dom inte alls ser ut som de andra falsterbostövlarna :p Köpte mina när det var "outlet" på Stockholm horse show för 1300 och defekten dom har varken syns eller känns :D Dom är i alla fall höga som satan utan att bli breda som jag vet inte vad... ;) vet inte vad dom kostar i nypris dock eller om de ens säljs längre?
 
Jag köpte nya tävlingsstövlar igår. För första gången någonsin, hittade jag ett par stövlar som var tillräckligt höga och smala för att passa mina långa pinnar till ben OCH jag behöver inte måttbeställa! :D
MH Supreme High Rider, blev det. I min storlek (39/long/narrow) är de 51 cm höga och 32-35 cm i vaden. Prislappen låg precis under 4000 kr. Har även för mig att flera MH-modeller går att få extra höga, men dessa var de enda som var tillräckligt smala för mig. Jag ääälskar dem! :love:
 
Jag har letat efter ett par ridstövlar som passar mina uppenbarligen Avatar-långa ben. Standardhöjden på ridstövlar verkar ligga runt 47 cm men jag skulle behöva komma upp i 51-52.

Vet att De Niro har stövlar som går att måttbeställa till de storlekarna. Jag kan dock inte riktigt motivera att lägga så mycket pengar på ett par stövlar för mig själv. Finns det några andra märken med höga skaft, till lite lägre pris, som kan vara värda att kolla in?

Tror mina Cavallo är 51 och standardmodell. De är tyvärr för korta för mig eg, nån cm. Men det finns enligt åf för Petrie, Cavallo, König och De Niro inte i min vidd och högre annat än måttat i dressyrmodell.
Har du större fot och bredare vader än mig kan du ha tur. ;)
Jag har 38-39 i fot och har runt 34-35 i vidd.
Mina är dock för breda också eg. De är nog 36/37 ngt sånt.

Andra märken eller hoppmodell vet jag inte.
Tror det kan finnas lite info på Calevo tex om mått på vissa märken av stövlar i standardmodell.
 
Jag har letat efter ett par ridstövlar som passar mina uppenbarligen Avatar-långa ben. Standardhöjden på ridstövlar verkar ligga runt 47 cm men jag skulle behöva komma upp i 51-52.

Vet att De Niro har stövlar som går att måttbeställa till de storlekarna. Jag kan dock inte riktigt motivera att lägga så mycket pengar på ett par stövlar för mig själv. Finns det några andra märken med höga skaft, till lite lägre pris, som kan vara värda att kolla in?
Jag köpte ett par Cavallo, stl 4,5 (37) i foten, 36 i vidd och 51 långa (tror jag iaf). Eftersom jag ändå var tvungen att beställa dem, kunde jag passa på att få mina mått utan extra avgift. Men annars fanns det nästan i min stl. Nu har ju inte jag så smala ben, men det är många som har väldigt många standardstorlekar som funkar även för smala och långa ben.
Jag gav 3900 för mina.
 
Jag har ett par de Niro, de enda jag annars hittat som går att fås till långa (och smala i mitt fall) är på mässor, typ Alex boots eller liknande där man måttar och kan få ganska billigt :)
 
Tretorn falsterbo är 34 cm vida i strl 40, 51 cm höga i extended-modellen, 2 cm lägre i standard. Finns kraftigt rabatterade hos skara hästsport
 
Team Banan har extra höga skaft på sina (går beställa) och de är under 2000 nu på rean. Vet inte kvalitet dock
 
Jag har ett par tretorn Falsterbo herr extended.. Dom är långa och smala! Tyvärr för långa för mig har jag märkt :/ om du skulle vara intresserad av sånna. Mina är i strl 40 tror jag :angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: Squie
·
Utrustning Dags att köpa nya hoppstövlar. Jag måste ha ca 36 cm vida och ca 52 höga.... Tänkte måttbeställa men jag vill inte betala 1500kr extra...
Svar
9
· Visningar
777
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver nya ridstövlar, men helst ska de vara väldigt billiga och så måste de passa också. Jag har både långa och kraftiga ben. Har...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp