Hon som förtjänade det här mest har för få fans

Jag tycker det är så otroligt lågt och löjligt av alla sportjournalister att kalla det för kupp så fort en ryttare får ett pris. När ska de inse att ridsporten faktiskt är stor i Sverige?

Jag tog mig inte fram när jag försökte rösta, jag hade lagt min röst på Sara i år. :up:
 
Jättefånig diskussion som jag visserligen tycker är mindre i år än så länge. Får väl se hur det utvecklar sig under dagar.

Egentligen är det resten av sport-Sverige med sportjournalister i täten som orsakat känsla hos ridsport-Sverige att vi är underdogs. Vi får aldrig något annat pris och nu har vi upptäckt att Jerringpriset kan vi ju påverka på riktigt. Då gör vi det. Jag hade hellre sett att Peder fick Årets manlige idrottare eller Bragdguldet. Men det lär ju inte hända att en jury väljer en ryttare... är väl känslan som finns hos många. Ska vi ha en pris får vi fixa det själva. Och det gör ridsport-Sverige.

Några citat i artikeln intresserade mig extra mycket:

"Men sett till idrottsprestation skulle Sarah Sjöström vunnit Jerringpriset.

Hon är Sveriges överlägset största idrottsstjärna och stod för den mest imponerade prestationen 2017."

Fel! Enligt juryn som delade ut priset till just Årets idrottsprestation. De tyckte att Östersunds fotbollslag stod för årets prestation. Men nämner journalisten det i artikeln? Nä, inte ett ord. Inte ens juryn tyckte att Sarah stod för Årets prestation. Hon är helt klart fantastisk! Men det är alla idrottare som nominerades till Jerringpriset.
 
Jag blir så j-la less... plus att har någon sett Sv Ridsportförbundet uppmana folk att rösta?! Jag såg inget om det på deras hemsida och på deras FB var det mycket om att han blivit nominerad vilket känns rätt självklart.

Det är ingen konspiration, kupp eller stöld... kan vi rösta så kan alla de som anser att någon annan förtjänar priset mer rösta också :grin:
 
Det är ingen konspiration, kupp eller stöld... kan vi rösta så kan alla de som anser att någon annan förtjänar priset mer rösta också :grin:

Eller hur...? Så jäkla fånigt att kalla det kupp osv. Det står ALLA, varenda människa i detta land, att rösta på precis vem de vill. Peder har många fans och inte alls bara i hästkretsar. Dessutom har han gjort en fantastisk prestation som folk utanför ridsport-Sverige inte tycks förstå. Därmed ska inte Sarah Sjöströms prestationer förringas, men just här så hade hon inte fler fans än så här. Sim-Sverige borde ju ha lärt sig sedan förra året kan man tycka och mobiliserat sina krafter på att rösta fram henne. Om det var viktigt för dom. ;) Istället så klagar man på Peder och hästfolket. Ganska barnsligt kan jag tycka.
 
Det känns som folk är är arga trots att de inte själv ens röstar och sen är de arga för att andra inte röstar som de.
Läste på Facebook kommentarer som " det är ingen mening att jag röstar då överklassen inom ridsporten har mer pengar att ringa för ändå "
Buhu...

Jo, jag känner mig verkligen som rik överklass... eller kanske inte :grin:

Hade Sarah eller någon annan vunnit hade jag inte varit sur över det, de har ju också gjort bra prestationer. Jag hoppas och tror också att ridsportvärlden hade kunnat bete sig om det hade blivit så och gratulerat vinnaren, inte gnällt över att fel person vann...
 
Det känns som folk är är arga trots att de inte själv ens röstar och sen är de arga för att andra inte röstar som de.
Läste på Facebook kommentarer som " det är ingen mening att jag röstar då överklassen inom ridsporten har mer pengar att ringa för ändå "
Buhu...

Jag röstade via internet och i Duo-appen d.v.s. jag la inte en krona på det. Funkade alldeles utmärkt det också!
 
D
Läste på Facebook kommentarer som " det är ingen mening att jag röstar då överklassen inom ridsporten har mer pengar att ringa för ändå "
Buhu...
Japp känner mig såååå överklass och jag har ju helt klar svårt veta vad jag ska göra med alla pengar iom vi skaffa häst *räknar ihop januari månads kostnaderna för besiktning, hälteutredning, ev behandling, skoning, massör mm mm * absolut så :cool::cool::cool::cool: :rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Det är intressant också att diskussionen kommer nu om popularitetstävling. Det har tidigare inte heller varit den som vunnit högsta valören på medalj eller flest medaljer som blivit framröstade.
Det måste ju finnas en anledning till att Sanna Kallur, Therese Alshammar, Magdalena Forsberg vinner när andra samma år hade tagit högre medaljer. Men att curlingen vann OS-Guld samma år som Therese Alshammar fick Jerringpriset för ett EM-guld... Ja det är visst inte så viktigt...
 
Jag trodde att sportjournalister och andra som klagar på att "hästfolket har kuppat" omröstningen hade insett hur fåniga och okunniga de framstår för andra utanför deras egna lilla inskränkta krets. Jag trodde faktiskt att sportjournalister hade så mycket koll nu för tiden att de förstod att hästens prestationer beror på ryttarens inverkan men uppenbarligen hoppades jag på för mycket.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter "Först ut var Expressens Anna Friberg, som trots att hon haft en gratisprenumeration på Ridsport i ett år nu, fortfarande inte inser...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Seabaz
·
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson har vunnit Jerringpriset för andra året på raken. Det har aldrig hänt en ryttare tidigare. Förra året rörde det upp...
Svar
0
· Visningar
463
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästsportens EM-guldhjälte Peder Fredricson har återigen kammat hem det prestigefyllda Jerringpriset. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson vann Jerringpriset igen. Det väckte på nytt kritiska röster mot priset - som borde göras om, enligt SVT-experten Jacob...
Svar
6
· Visningar
1 131
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp