Hööks Höst/Vinter 2017

Skäms faktiskt lite över att erkänna detta, men jag skulle kunna tänka mej dom rosa Lioni-byxorna. Jag är annars en storhatare av allt som är rosa. Men just den nyansen är nästan acceptabel. Fast jag skulle aldrig kunna visa mej offentligt i dom för då skulle jag få äta upp det. Tänk dom och en Marinblå eller ljusgrå tröja :d

Tycker det var ganska svart eller vitt i den här omgången. Det som är snyggt är snyggt resten vill man typ kräkas på.
 
Super att det går att köpa tränsdelar separat. Jag ska inhandla ett nackstycke.

Var också sugen på det då jag behöver köpa nytt träns men sällan använder nosgrimma(onödigt att köpa ett helt träns då) men på bilden i katalogen/nätet fattas det ju käkrem, köper man det också separat(hittar ingen) eller är det meningen att man ska vara utan och sätta dit sidostycken och nosgrimma i remmarna?
 
Var också sugen på det då jag behöver köpa nytt träns men sällan använder nosgrimma(onödigt att köpa ett helt träns då) men på bilden i katalogen/nätet fattas det ju käkrem, köper man det också separat(hittar ingen) eller är det meningen att man ska vara utan och sätta dit sidostycken och nosgrimma i remmarna?

Det är för att det är delar till islandshäst och dom har sällan käkrem på sina träns.
 
Var också sugen på det då jag behöver köpa nytt träns men sällan använder nosgrimma(onödigt att köpa ett helt träns då) men på bilden i katalogen/nätet fattas det ju käkrem, köper man det också separat(hittar ingen) eller är det meningen att man ska vara utan och sätta dit sidostycken och nosgrimma i remmarna?

Tror meningen är att det ska vara utan, för iaf i papperskatalogen återfinns delarna under "Islandshäst".
 
Var också sugen på det då jag behöver köpa nytt träns men sällan använder nosgrimma(onödigt att köpa ett helt träns då) men på bilden i katalogen/nätet fattas det ju käkrem, köper man det också separat(hittar ingen) eller är det meningen att man ska vara utan och sätta dit sidostycken och nosgrimma i remmarna?

Horze har separata tränsdelar om du vill köpa utan nosgrimma.
 
Alltså deras nya hack blev en storfavorit his mig och hästen :love: Han har rätt stort huvud, har yttersta på normal/stora fullträns i nosgrimman. Har yttersta på alla remmar i hacket men jag sätter det högt och det sitter lite löst, använder så lite häv som möjligt. Närmst att rida på tränsbett när man har bettlöst för oss.
 
Tittade lite på det här Overton Fairfield. Det är väl tillåtet att tävla dressyr på? Är det ett micklem-träns? Jag är så gammaldags så rider nästan enbart på remont men vill testa något annat.
 
Ngn som provat Overtron tränset? Fastnade för det när jag fick katalogen och nu var det ju lite rabatt på det :angel:, har dock inte varit i butik och klämt på det.. tilltänkta hästen ligger lite mellan full och x full i träns, i alla fall på micklem som går på men är på yttersta mer eller mindre, alla andra träns jag har är omsydda ihop plock :o.

Är inte så glad i achennosgrimmor men tycker att nosgrimman ser stabil och trevlig ut :).

@Toxid köpte inte du tränset?
 
Ngn som provat Overtron tränset? Fastnade för det när jag fick katalogen och nu var det ju lite rabatt på det :angel:, har dock inte varit i butik och klämt på det.. tilltänkta hästen ligger lite mellan full och x full i träns, i alla fall på micklem som går på men är på yttersta mer eller mindre, alla andra träns jag har är omsydda ihop plock :o.

Är inte så glad i achennosgrimmor men tycker att nosgrimman ser stabil och trevlig ut :).

@Toxid köpte inte du tränset?
Jo, det gjorde jag, jag är supernöjd. Tycker det har trevligt läder och passform. Normalt i storlek enligt mig, min har cob normalt, även i detta.
21743044_10155788956588278_3542327885511268133_n.jpg
 
Åh det har jag aldrig sett med remmen genom bettringen. Hur funkar det? Stabiliserar det bettet lite bättre så eller? :)
 
Har fått det nya reflextäcket helt i reflex och är så nöjd! Har länge velat ha Rambotäcket men det kostar nästa 2.000:-... Detta kostade dryga femhundringen när de hade reflexkampanj och var verkligen så värt pengarna! Vi syntes mycket bra idag med tanke på hur tidigt bilarna bromsade in :). Rekommenderas varmt!
 
Har fått det nya reflextäcket helt i reflex och är så nöjd! Har länge velat ha Rambotäcket men det kostar nästa 2.000:-... Detta kostade dryga femhundringen när de hade reflexkampanj och var verkligen så värt pengarna! Vi syntes mycket bra idag med tanke på hur tidigt bilarna bromsade in :). Rekommenderas varmt!

Menar du det med den lösa halsringen i reflex? Har också köpt det och är verkligen supernöjd! Verkar dock inte finnas längre.
 
@Sirap Yes! Tror bara att det var en kampanjvara, himla tur att en hann köpa nu!
Ja, verkligen! Riktigt bra är det och superbra pris var det ju också. Köpte också med rabatten. :) Köpte även reflexbootsen, som jag också är himla nöjd med. Rider alltid med boots på fram så då är det ju smidigt med reflexboots så slipper man krångla med vanliga boots + benreflexer. :)
 

Liknande trådar

Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Törnrosa
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
11 173
Utrustning Använder inte benskydd annars men tänkte köpa reflexbenskydd på Hööks nu i höst, men vet inte vilken storlek jag ska välja. Har två...
Svar
5
· Visningar
442
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 499
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp