Hööks vår/sommar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag kollat lite mer!
Gillade både Lingus och Alton tränsen, ska titta på dem i butik och se om nåt är intressant. Egentligen är jag fattig som en kyrkråtta, men hästen är verkligen i behov av ett nytt träns och jag vill nog ha nåt annat än de "vanliga" nosgrimmorna, så...

Sen gillade jag både den rosa jackan och den turkosa regnrocken väldigt mycket, men kommer förmodligen inte köpa nån av dem. Tröjor fanns det en del som såg rätt trevliga ut, men motsvarande tröjor på typ HM kostar max hälften så det känns inte så aktuellt. Enda jag är lite sugen på är de långärmade pikéerna, men det var lite tråkiga färger.

Ridleggingsen Daunty har jag inte bestämt mig än för vad jag tycker om dem :p Är de skitfula eller ganska snygga?
Förmodligen inte kvalitet jag är nöjd med dock så blir nog inga såna heller.

Schabraket Earl är fint i alla färgerna! Skulle gärna ha ett av varje, men tycker ändå att 379 kr för ett hööksschabrak är dyrt. Har de förbättrat kvaliteten senaste åren? Eller har de bara blivit dyrare?
JH Collection har jag gillat, men inte de "vanliga" prylarna.

Det är min långa utvärdering :D Tror inte det kommer så mycket mer nytt va? Regntäcket Vega kommer antagligen komma i rosa (finns ju en hals till det nu) och kanske nåt mer tunnare täcke? Annars tror jag det är ganska klart med nyheter nu.
 
Nu har jag kollat lite mer!
Gillade både Lingus och Alton tränsen, ska titta på dem i butik och se om nåt är intressant. Egentligen är jag fattig som en kyrkråtta, men hästen är verkligen i behov av ett nytt träns och jag vill nog ha nåt annat än de "vanliga" nosgrimmorna, så...

Sen gillade jag både den rosa jackan och den turkosa regnrocken väldigt mycket, men kommer förmodligen inte köpa nån av dem. Tröjor fanns det en del som såg rätt trevliga ut, men motsvarande tröjor på typ HM kostar max hälften så det känns inte så aktuellt. Enda jag är lite sugen på är de långärmade pikéerna, men det var lite tråkiga färger.

Ridleggingsen Daunty har jag inte bestämt mig än för vad jag tycker om dem :p Är de skitfula eller ganska snygga?
Förmodligen inte kvalitet jag är nöjd med dock så blir nog inga såna heller.

Schabraket Earl är fint i alla färgerna! Skulle gärna ha ett av varje, men tycker ändå att 379 kr för ett hööksschabrak är dyrt. Har de förbättrat kvaliteten senaste åren? Eller har de bara blivit dyrare?
JH Collection har jag gillat, men inte de "vanliga" prylarna.

Det är min långa utvärdering :D Tror inte det kommer så mycket mer nytt va? Regntäcket Vega kommer antagligen komma i rosa (finns ju en hals till det nu) och kanske nåt mer tunnare täcke? Annars tror jag det är ganska klart med nyheter nu.

Allt som är Trinity är det riktigt bra kvalitet på :)
 
Visserligen inte nytt för i vår, men är lite nyfiken på remonttränset Shefford.
Har tyvärr inte vägarna förbi "min" Hööksbutik i närtid och tänkte beställa på nätet istället. Någon som vet hur det är i kvalitén osv?
 
Ok, alltså som man kan förvänta sig för ett träns som kostar typ 300 kr? ;)
Köpte detdär Manton tränset för ett tag sen, verkade ok i butik och kändes som det skulle bli bra med olja men icke. Torrt som attan och tog inte emot olja & allmänt risigt. Så skulle nog inte köpa deras billigare träns online, utan inspektera det tränset man köper mer noggrant i butik. Sen vad jag har fattat det som har du redan en del träns haha ;)
 
Köpte detdär Manton tränset för ett tag sen, verkade ok i butik och kändes som det skulle bli bra med olja men icke. Torrt som attan och tog inte emot olja & allmänt risigt. Så skulle nog inte köpa deras billigare träns online, utan inspektera det tränset man köper mer noggrant i butik. Sen vad jag har fattat det som har du redan en del träns haha ;)

Ja, jag är väl typ Bukes främsta (eller ska jag säga värsta?) träns-o-man :angel:
Men Herr Häst får inte gå med annat än remont och ev. pullarträns i framtiden pga. tandskador, och har tyvärr inte så många remontträns.

Edit: Ber bara till gudarna att det där tränset är jättestort i storleken, för annars kommer full aldrig att räcka på honom. :crazy:
 
Ja, jag är väl typ Bukes främsta (eller ska jag säga värsta?) träns-o-man :angel:
Men Herr Häst får inte gå med annat än remont och ev. pullarträns i framtiden pga. tandskador, och har tyvärr inte så många remontträns.

Edit: Ber bara till gudarna att det där tränset är jättestort i storleken, för annars kommer full aldrig att räcka på honom. :crazy:


Till min irländare som drog Xfull+ hade jag rundsydda träns, mest remontträns, då dom gick att göra massor med nya hål i lädret uppe i nacken.
Alltså det måste vara äkta rundsydda inte såna fusk där bara sidstyckena är rundsydda...

Jag har nog någon/några liggandes då dom är jättemycket för stora för dom jag har nu...
 
Till min irländare som drog Xfull+ hade jag rundsydda träns, mest remontträns, då dom gick att göra massor med nya hål i lädret uppe i nacken.
Alltså det måste vara äkta rundsydda inte såna fusk där bara sidstyckena är rundsydda...

Jag har nog någon/några liggandes då dom är jättemycket för stora för dom jag har nu...

Haha, irländare som har x-full i träns, det låter ju som H.H :D
Men det låter ju bra om man kan göra extra hål lätt! :up:
 
Nu har katalogen kommit. Några nya favoriter? Någon som hunnit handla?
Jag köpte en grimma lite snabbt idag, den gröna Indus. Mjukt material och fin färg :up:
 
Det första jag kom att tänka på var hur deras marknadsförare tänkte...Eller inte tänkte.
Man släpper alltså 90% av grejerna typ 1 månad innan man officiellt släpper katalogen. Hur tänkte man (inte) då? :crazy:
Man verkar ha försökt göra båda grupperna "vana vid att det släpps till januarilönen" och "vi som vill se det först på GHS" nöjda. Ur ett marknadsföringsperspektiv är jag smått skeptisk.
Däremot tycker jag att mycket grejer var fina! :)
 
För mycket pastellfärgat, tilltalar inte mej det minsta. Men plånboken tackar ;) Några fina träns och jag gillade schabraket med stjärnan på, men inget som jag behöver.
 
Jag blir trött på alla dessa kopior. Elakt mot den som haft idén från början.O_o

Lingus = vision design
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 101
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 141
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 173
Senast: Sirap
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 752
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp