Hoppa mellan dressyrklasser

@the_connemara Det gör jag typ jämt. Jag är nyfiken helt enkelt. Sen gör det varken att jag rider bättre eller sämre, jag håller fortfarande samma plan. Men efter min ritt kanske jag stannar och tittar på specifika ekipage som är bättre än mig för att se vad de gör bättre och kanske få lite tips för hur mina poäng ska komma upp på deras nivå :).

@the_connemara

Jag kollar upp massa saker om mina medtävlande. Tävlingsresultat, stam på deras hästar osv. Jag är nyfiken bara, informationen ändrar ju inget av det jag själv kan påverka.

Jag är helt enkelt för otävlingsfokuserad :rofl: Era anledningar låter ju helt rimliga!
 
En ryttare vann Int 1 förra helgen och är anmäld till msvc näst nästa helg på samma häst. Eller så får man ju hoppas på att det kommer ske ett hästbyte
 
Säger som de föregående att bara för att man startat LA på över 65% behöver inte det betyda att denna ryttare vinner den lägre klassen. Det är så till och från, och det är olika övningar som bedöms. Själv har jag startat MSVC:1 men rider även på LB-nivå. Anledningen till detta är att jag ska få åka ut och tävla oftare då det inte finns lika många MSV-klasser, samt att då det är energin vi behöver träna på anser jag inte att det spelar någon större skillnad. De gånger jag känner att energin försvunnit kan det vara skönt att rida en Lätt B för en boost.
 
Den dagen jag börjar kolla upp vad mina medtävlare i klassen presterat hoppas jag någon slår mig hårt i huvudet. För mig är det så långt i från det fokuset jag skulle vilja ha inför en tävlingsklass på lättklassnivå att jag inte ens kan föreställa mig anledningen?

Jag brukar kolla varje gång.
Tycker att det är kul.
Det påverkar över huvud taget inte min ridförmåga, och spelar inte så stor roll.
Jag har ändå min egen målsättning - och det handlar egentligen om olika regler inom Svenska Fjordhästföreningen.
Tidigare låg SM-kval på minst 55.0% i LA, minst tre starter. Då var jag nöjd att klara den nivån. Numera är kvalnivån minst 60.0% och då är det den nivån som är mitt målsnöre (men dit har jag inte nått på hemmaplan än; behöver mer tid och träning av mina små skruttar först).
Precis som man kan få prestationsmedaljer av olika valör för olika nivåer på tävling. Där är också ribban lagd på minst 60.0% och LC ger brons, LB ger silver och LA ger guld.
Alltså kan jag vara ganska nöjd med resultat som många andra skulle rynka på näsan åt.

Förutsättningarna skiljer ju lite mellan olika raser också vilket ingår och är OK.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 700
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 353
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
1 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp