hopphingst

miaia

Trådstartare
nu är jag i farten igen....
Har även ett hoppsto som jag funderar på att ta föl på. Hon är e Pans Kardinal - Mowgli.
Funderar lite på Cardento till henne, eftersom jag vill ha en ren hopphäst! Eller har ni andra förslag? Vore jag rikare skulle jag satsa på min "favvo" Carnute...... Men nu får det bli en lite "billigare" hingst till henne, eftersom jag ska ta fler föl i vår!

/Maria
 
Pans Kardinal är väl lite "tyngre" modell om jag itne minns fel eller cyklar jag nu?
Är ditt sto grovt så kanske Cardento blir för grov, ett tips jag har är Santa Cruz. Brukprovs etta i år och har trevlig härstammning och hur trevligt temprament som helst, dessutom lagom i pris.
Annars så finns ju Cagliostro, han har ju nu börjat visa framfötterna och de avkommor jag har sett var varit mycket trevliga. tror inte han heller är särskillt "dyr".
 
cagliosto är inte så smäcker själv, vet iof inte vad han ger för avkommer.
Quite Easy kanske- avkommorna har varit i topp på de flesta fölvisningarna i år.
 
Med avseende på hur MÅNGA QE hästar som det finns så är det ju inte konstigt att många föl gått så bra.

Jag skulle kunna tänka mig Cagliostro, jag såg honom på Globen och gillade helt klart vad jag såg. Han hoppade inte bara fint - jag tyckte det var en rörlig hingst också.

Sen finns ju A-dur, Acacio, Laurin, Lancier, Leuthen 1 mfl
 
Hej

Jag skulle ta en hingst som Case Grande eller Camaro M, jag vet inte vad Camoro M har lämnat. Annars såg den svarta Szkopul intressant ut, jag visste inget om honom tills för ett par dagar sedan men med lite efterforskning så blev jag intresserad och ringde ägarna så jag ska åka dit i mellandagarna och titta.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 050
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 097
Senast: Migo
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 933
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 908
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp