Hopphingsttips

Jag trodde det var din unghäst som fick hoppdiplom du skulle betäcka :o

Avkomman f. 2014 fick hoppdiplom :) Väldigt modig häst med mycket hoppglädje och helt okej teknik.

Stoet själv hoppade klass I som 3-åring, har som sagt en syster som lämnar hoppare i MSV. Stoet har bedömts 2 ggr med 8-10-8 resp. 9-9-8 på singa gångarter. En bror är gk. dressyrhingst och en syster går GP dressyr. En systerson går svår dressyr och en annan systerson är gk. hingst med helt ok hopp-poäng.
 
[QUOTE

@Freazer Hade en väldigt fin Algot i länet förra året, men just till detta stoet vill jag inte ha Cardento. Cartier är en kanske dock, även om han inte känns så spännande (vet ej varför, där har vi ju Contender också)..[/QUOTE]

Finns fler än Cardento med Capitol blod :)
Andra favoriter för mig är dessa här nedan. OBS, har inte kollat närmre om dessa har vad du vill ha men jag tänkte att det kan kanske vara kul att kolla på lite olika namn i och med du mest avlar dressyr annars? :)
Dominator Z
Diamant de Semilly
Bravour
Comme il Faut
Contendro I
Cooper vd Heffinck
Cornet Obelensky
Crelido
Vivant vd Heffinck
Action Man Ask Z
I'm special de Muze
Karmel van de Watering
Mylord Carthago
Orlando
Saint Amour
Sir Oldenburg.
 
Jag höll på att kolla igenom de jag inte kände igen då jag blev distraherad :) Chicos Boy var ett väldigt bra tips! Rock Forever är redan på listan för stoet, och Cascadello samt Cristallo har jag ett gott öga till.

Stoet är 13 i år med meriter i MSVA dressyr och den 4:e avkomman föds i år :) Ev. hopphäst skulle tillverkas 2019 så dessa unga jag tittat på hinner ju få lite avkommor innan dess.

Den senaste jag råkade klicka på, Diacontinus var fin. De godkända avkommorna var också fina :up:

Blev oxå helt kär i Diacontinus!
Fast mitt sto ger typ alltid stort oavsett hingst så det kanske är dumt att ta en hingst som själv är över 170 cm. Hade annars bestämt mig för Casanova Hästak...
 
TS, har du någon statistik på att Stalypso lämnar litet? en snabb koll på avkommor som det står mankhöjd på visar inte det, men han har inte tillräckligt många visade för att få avelsindex i swb. Har fött upp två avkommor där mamman lämnar stort, försöker alltid välja hingstar som kan tänkas lämna små avkommor, men det blev ett sto som är 176 cm, och numera en valack som är runt 185 cm, de största avkommor hon fått. Hade det inte varit för att det blev så stora med den mamman hade jag gjort om kombinationen, mycket trevliga i temperamentet, känsliga och lyhörda, snygga, och de har fått en hel del gång från fadern. Båda är mycket ridbara och de har mycket egen motor, men det har mamman också, så det kan lika gärna komma från henne också. Trodde själv han "säkert" skulle lämna litet, var och hälsade på honom innan jag betäckte, och han kan inte vara mycket över 160 cm själv ( vet att det står 168 cm i Sprehes katalog, men det kan inte stämma...).
 
TS, har du någon statistik på att Stalypso lämnar litet? en snabb koll på avkommor som det står mankhöjd på visar inte det, men han har inte tillräckligt många visade för att få avelsindex i swb. Har fött upp två avkommor där mamman lämnar stort, försöker alltid välja hingstar som kan tänkas lämna små avkommor, men det blev ett sto som är 176 cm, och numera en valack som är runt 185 cm, de största avkommor hon fått. Hade det inte varit för att det blev så stora med den mamman hade jag gjort om kombinationen, mycket trevliga i temperamentet, känsliga och lyhörda, snygga, och de har fått en hel del gång från fadern. Båda är mycket ridbara och de har mycket egen motor, men det har mamman också, så det kan lika gärna komma från henne också. Trodde själv han "säkert" skulle lämna litet, var och hälsade på honom innan jag betäckte, och han kan inte vara mycket över 160 cm själv ( vet att det står 168 cm i Sprehes katalog, men det kan inte stämma...).

Det har jag inte utan endast en handfull avkommor jag sett :) Har även genom timmar av sökningar sett att Stakkato-djuren ofta inte är så stora, och stoet är bara 163 cm. Kul att höra att dina fick storlek. Han har mätts till 166 vilket jag tror ligger nära sanningen, tyskarna lägger gärna på lite så de får "rätt storlek". Jag har älskar Stalypso sedan han var 3 år gammal, men har aldrig haft ett lämpligt sto till honom.
 
Har själv kollat på dessa hingstar till min dressyrdam efter Briar.
CI CI senjor ask
Casallco
Diarado (reservation för att det blir litet)
Kannan
Cancara (ska lämna snygga stora,rörliga avkommor med mycket hopp enligt Holstein)
Quality Time
 

Liknande trådar

Avel Är det någon som vet vad denna hingst nedärver? Ska betäcka ett av mina ston nu( henne första föl), som är efter en dressyrhingst som...
Svar
3
· Visningar
1 646
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Lite spin-off på den mest kompletta hingsten-tråden som jag smygläst ett tag, men att blanda hopp- och dressyrblod känns närmast tabu...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 738
Senast: Karoliten
·
Avel Vi har beslutat att betäcka ganska hastigt även om det varit på tal länge om att betäcka henne så var det inte planerat just nu. Men så...
Svar
6
· Visningar
1 665
Senast: RebeccaJoli
·
B
Avel Jag undrar om någon har några hingsttips att dela med sig av? Jag värderar ett gott temperament så jag vill helst ha en hingst med...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 995
Senast: Spen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp