Hopptävla

AmandaB

Trådstartare
hej! Jag och min syster delar på en islandshäst. Hon gillar att tävla henne gångarter medans jag älskar hoppning. Vi är med i svenska islandshästförbundet och vinir klubben. Men jag vill vara medlem i en "hoppklubb"
Vet ni om man kan vara med i en hoppklubb och samtidigt vara med i en "Islandsklubb"

Jätte jätte tacksam för svar
 
Självklart kan du vara med i en av SvRF ridklubbar samtidigt som du är med i en islandshästförening.
Om du ska tävla din häst inom SvRF behövs licenser både för hästen och för dig, och som regel också ponnymätning för att hästen ska tävla i rätt kategori (islandshäst är ju oftast av ponnystorlek).
Om du är vuxen, tävlar du din häst mot storhästar vilket ju kan vara knepigt i hoppning när man kommer upp lite i höjderna eftersom avstånden blir långa i kombinationerna.
Man kan även som vuxen tävla sin häst/ponny bland ponnyer i avdelning B vilket gör att de får mer rätta avstånd men då behövs forftarande mätintyg för att hamna i rätt kategori.
Pay´n´jump och liknande kan man ju delta i oavsett hästens storlek, då får man ju välja hinderhöjd själv.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 333
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 227
Senast: xfie
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 813
Senast: Twihard
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 724
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp