Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen aning! :eek: Men vi ska repa med Jan snart igen så jag får fråga då :D

Jag har alltid bara antagit att "åhå" var inslängt precis som "ooo" och "aah" och diverse andra ljud i låtar som inte har någon mening :p

Såhär står det på en sida:
Så se på mig, åhå..., en hamn i stormen
Som en våg som fötts att bära dig


Vilket jag antar är fel, men mer logiskt än "åhå en hand i stormen". Jag får bilder av en omkringflygande hand
 
Har hört en låt på radion flera gånger och undrat varför i hela friden sångaren sjunger om "zumo de naranja" (vilket betyder apelsinjuice, en av de få grejer jag kan på spanska tack vare juicepaket med text på flera språk innan smartphones intåg i livet).
Det gör han givetvis inte egentligen:
 
Jag läste på baksidan av en ketchupflaska "tillverkad i fågelmara i Blekinge" och tänkte genast att fågelmara var döda fåglar eller ett annat ord får fågelbajs
Hann undra varför man skulle tillverka ketchup i sånt snusk innan jag insåg att fågelmara var en plats i Blekinge .....
 
Innanför dörren på en ridklubb nära mig stod det en stor skylt "Här pågår barninbrott". Jag hann tänka många varv innan jag insåg att det stod "barnidrott". De har tidigare varnat för bilinbrott på samma ridklubb, med skylt på ungefär samma plats :-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 059
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 414
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 954
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp