Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har alltid tänkt att det är "åhå en hamn i stormen", för det kändes mer logiskt på något vis. Hellre ha en hamn att lägga till vid, än att hålla någon i handen ;)
Och jag har tänkt att man ska FÅ en hamn i stormen. Tyckte också det lät tryggt liksom att få komma in till hamn när det blåser upp.. eller nåt :D
 
Läste en artikel på www.gp.se om villaområden:

Undersökningar som Göteborgs stad och SpaceScapes ”Värdeskapande Stadsutveckling” bekräftar att boskapsskötare – även de som väljer småhus – är beredda att betala mycket för närhet till stadskärnan, urbana verksamheter och kollektivtrafik.

Hajade till lite, boskapsskötare :confused: men det stod visst bostadsköpare. :D
 
Pratar med en vän i telefon. Vännen är ute och kör. "Där låg visst en vuxenklubb" säger vännen. Jag frågar vilken sorts vuxenklubb det är. Vännen svarar att hur ska hon heta vilken sorts det är? Det stod ju bara brukshundklubb på skylten.
Vilket är en mycket mer logisk klubb att skylta med...
 
Fy vad jobbigt det är när man inte kan ohöra en felhörning (två svenska ord som aspelut finns i SAOL tror jag, tillsammans med 'aspelut' då)! Varje gång jag hör Riptide av Vance Joy hör jag "I was scared of dentists in the dark" och tänker att det var ju en ovanligt ologisk grej att störa sig på eftersom det sällan är mörkt inne hos tandläkaren... Nuförtiden vet jag ju att det är dentists and the dark, men mina öron vägrar ändra sig! :meh:
 
Fy vad jobbigt det är när man inte kan ohöra en felhörning (två svenska ord som aspelut finns i SAOL tror jag, tillsammans med 'aspelut' då)! Varje gång jag hör Riptide av Vance Joy hör jag "I was scared of dentists in the dark" och tänker att det var ju en ovanligt ologisk grej att störa sig på eftersom det sällan är mörkt inne hos tandläkaren... Nuförtiden vet jag ju att det är dentists and the dark, men mina öron vägrar ändra sig! :meh:
Ovanligt ologisk grej att vara rädd för ska det ju stå... Inte störa sig på!

Höjden av ironi att skriva fel i en tråd om felskrivningar! :banghead:
 
19665566_1825238721051313_6049605414780966848_n.jpg

Säljesannons för ett par silverbengaler med bland annat bilden ovan..

Kommentaren: Never saw these before .they look just like a tiger .beautiful


:idea:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 784
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 933
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp