Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste norsken (man från Norge) som norrsken (färger på himlen) här om dagen i en konversation med min vän. Fattade ingenting bra länge när hon skrev att vi får höra med norsken, gå till norsken osv....

Något som jsg tycker är helt fantastiskt är när sonen sjunger låten vildhjärta. Texten är ju Lärdom, lärdom, lär om. Han sjunger päron, päron pääroooon... :o:rofl:
 
Lyssnade slött på reklamen. Det var om ett tv-program som heter ”Eggs on the beach”.
Tog några sekunder innan hjärnan kopplade. :angel:

(Ex on the beach) :D
 
Ingen riktig felsägning kanske men idag när jag stod på löpbandet på gymmet och samtidigt tittade på en av tvskärmarna gjorde min hjärna någon total felkoppling och jag skrek "akta!!!" rätt ut när en person i programmet höll på att bli mördad. Aldrig hänt förut, händer förhoppningsvis aldrig igen. Fick lite hmm.. intressanta blickar från andra :o:rofl:
 
Ingen riktig felsägning kanske men idag när jag stod på löpbandet på gymmet och samtidigt tittade på en av tvskärmarna gjorde min hjärna någon total felkoppling och jag skrek "akta!!!" rätt ut när en person i programmet höll på att bli mördad. Aldrig hänt förut, händer förhoppningsvis aldrig igen. Fick lite hmm.. intressanta blickar från andra :o:rofl:
:laugh::laugh::up:
 
Hörde påannonsering för nyheterna nu kl 08 radio Stockholm " ... problemet med paddnackor går allt längre ner i åldrarna ..." Paddnackor? En nacke, flera nackor...? Måste blivit lite fel där med alla paddor. :laugh:
 
Varför galopperar Darin?? Ja, han sjunger ju det, i sin nya låt "Tvillingen i mig".
I galopp, i galopp, i galopp - sjunger han ju. Trodde jag... tills jag googlade texten...
Veckan lång - sjunger han... Men det låter som i galopp. Tycker jag fortfarande när jag hör låten!
 
Varför galopperar Darin?? Ja, han sjunger ju det, i sin nya låt "Tvillingen i mig".
I galopp, i galopp, i galopp - sjunger han ju. Trodde jag... tills jag googlade texten...
Veckan lång - sjunger han... Men det låter som i galopp. Tycker jag fortfarande när jag hör låten!

Haha, den googlade jag och sonen igår. Jag tyckte han sjöng "jag kan få" och sonen trodde " rika lov" :D
 
Fy :devil:, dessa jäkla apostrofer som inte hör hemma i svenskan! :yuck:

hundskolamartin.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 787
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 933
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp