Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Maken skriver inköpslista och repeterar högt "haaari kått verts". Jag var nära att dö av skrattkramper, på riktigt. :D Jag har ett virus som ger hosta och smärta i lungorna vid inandning, så skratta helt hejdlöst var inte lämpligt, men jag kunde bara inte sluta. Samtidigt som jag håller på att skratta ihjäl mig blir valpen galen av lycka, och stora hunden tränger sig fram för att plocka upp en sticka åt mig som jag tappade i tumultet. Helt hysteriskt scen, allt medan maken undrar men vad heter det då, men vad heter då? När jag väl hämtat mig kunde jag upplysa om att det heter harry kuvert, och att jag lärt mig det på bukefalos av @Anna s farmor. (Eller var det mormor?)
 
Maken skriver inköpslista och repeterar högt "haaari kått verts". Jag var nära att dö av skrattkramper, på riktigt. :D Jag har ett virus som ger hosta och smärta i lungorna vid inandning, så skratta helt hejdlöst var inte lämpligt, men jag kunde bara inte sluta. Samtidigt som jag håller på att skratta ihjäl mig blir valpen galen av lycka, och stora hunden tränger sig fram för att plocka upp en sticka åt mig som jag tappade i tumultet. Helt hysteriskt scen, allt medan maken undrar men vad heter det då, men vad heter då? När jag väl hämtat mig kunde jag upplysa om att det heter harry kuvert, och att jag lärt mig det på bukefalos av @Anna s farmor. (Eller var det mormor?)

Men att du minns det! Det är mamma som, på skoj, säger Herr Kuvert. Harry Kuvert har jag dock också sett på diverse bloggar och så :)
 
Men att du minns det! Det är mamma som, på skoj, säger Herr Kuvert. Harry Kuvert har jag dock också sett på diverse bloggar och så :)

Jag minns allt möjligt väsentligt och oväsentligt jag läst på buke, även sånt jag inte vill minnas. Tex huruvida den och den bukefalistens partner står eller sitter och kissar, och andra sådana detaljer. :D

Men angående Harry Kuvert var det ju inte många rätt jag hade. :p
 
Någon i en tråd här på forumet hade skrivit: ”Steker bönfiffar”

O_o

Bönbiffar!
Det tog några sekunder innan hjärnan kopplade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 257
Senast: LenaH
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 403
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 950
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 211

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp