Hormonfria preventivmedel (utbruten)

haha.. ja jag förundras ofta hur män pratar kring denna frågan. Jag förstår inte hur män som absolut inte vill ha barn bara överlåter den saken till kvinnorna. Speciellt när de träffat en helt främmande kvinna på krogen.

Det är ju en annan fråga. Vi hade dejtat i nån månad, hon var nogrann med att jag skulle testa mig mot könsjukdommar innan osv . Hon verkade väldigt försktig av sig. Så jag litade på henne.
 
Jag skulle som man aldrig vara så korkad att JAG inte skyddar mig.
Som man kan man inte göra abort.
Hade jag varit man hade jag steriliserat mig mycket tidigare än vad jag gjorde nu.
Men kroppen kan ju fucka upp hur noga man än är?!
Hur vågar man som man ta den risken?

Fast om man någon gång vill ha barn så försvinner ju den möjligheten vid en sterilisering?

Jag vet inte ? Tycker du man ska skita i att ha sex alls menar du ?
 
Nä, men lita inte på någon förrän en lång bit in i förhållandet. Det finns beräknande kvinnor lika mycket som beräknande män. Ljugs gör det hela tiden.
Det är jag fullt medveten om.
Men jag tycker jag är ganska riskmedveten motför många.
 
Dröjde 2-3 månader innan vi hade sex.
Oavsett är det mer än 2-3 timmar på krogen.
Jag har inte sex utan kondom med en stabil partner innan vi båda testat oss ihop. Och jag har ett ultraljud på att spiralen sitter på plats. Och jag har som absolut krav att min partner använder kondom om han ska ligga med någon annan. Och då tänker jag inte bara ur smittskyddshänseende utan även ur barnalstringsperspektiv.
 
Och jag har som absolut krav att min partner använder kondom om han ska ligga med någon annan. Och då tänker jag inte bara ur smittskyddshänseende utan även ur barnalstringsperspektiv.

Bara nyfiken. Hur kan du kontrollera att han följer det ?
 
NC är absolut inte optimalt för alla. Men om man har regelbundna cykler och använt appen ett tag (så att den känner din kropp) får du relativt många gröna (säkra) dagar. Säg att du har ägglossning dag 17 normalt och som genomsnitt. Då räknar appen med att från dag 7 är röda (osäkra) dagar. När tempen har gått upp behöver den ca 2 dagar för att bekräfta att ägglossning skett. Sen blir det gröna dagar igen, dvs 10 dagar i follikulärfasen och ca lika många i lutealfasen.
Ja. Först mens 3-7 dagar och så gillar jag inte att ha sex. Sen är det röda dagar och en handfull gröna. Lättare att ha annat skydd hela tiden tänker jag.

Men man kan ju dessutom vara regelbunden i åratal och sedan plötsligt få äl några dagar tidigare. Det vet inte appen om.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså, är det ens ofta så, att kvinnor berättar för andra kvinnor hur ojämställd världen är? Det brukar väl vara riktat till en bredare...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
11 981
Senast: Tranan
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag funderar lite kring preventivmedel... Jag vill inte knapra p-piller pga risken för blodproppar, samt att jag inte vill strula med...
2
Svar
35
· Visningar
2 476
Senast: gul_zebra
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp