Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

Miks

Trådstartare
Hejsan blivande höstföräldrar 2014!

Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något!

Här kan ni som väntar bebis/bebisar hösten 2014 samlas och samtala och tillsammans skapa en buke-föräldragrupp!

Have fun och lycka till!

BF-Lista

September

Oktober

November

Mvh Miks
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Och som medlem i höstföräldrar 2013 kan jag ju bara konstatera att ni har något fantastiskt framför er :love:

Men jag tänker inte vara en av er. :D
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Kul! Jag har väntat på den här trådstarten ;)
Jag återkommer imorgon eftermiddag om allt ser bra ut på ultraljudet (kub-test) :)
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Jaha jag börjar väl då :) såg min lilla filur på ul igår.

BF-Lista

September
20/9 hvala

Oktober

November
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Äntligen en tråd!
Jag är beräknad den 3/10 enligt uträkning efter sista mensen.
Det här är mitt andra barn, blivande stora syster Viola är född 13/11-12.
Jag är född -92 och är sedan juni -12 gift med min älskade man som är född -86.
Vi bor söder om Stockholm i en 3 med 2 hundar, 1 katt och 1 häst en bit hemifrån.
Just nu är jag i vecka 9 :)

BF-Lista

September
20/9 hvala

Oktober
3/10 Imnir

November
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Enligt sista mens är bf 10/10 men ska på ul på onsdag så får vi se :) går in i vecka 9 imorgon så hoppas det går hela vägen!

BF-Lista

September
20/9 hvala

Oktober
3/10 Imnir
10/10 Anna_Lillen

November
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Idag var jag och kikade på vildingen, allt verkade bra så långt. RUL är bokat till 10/4 :)


BF-Lista

September
5/9 Arezo
20/9 hvala

Oktober
3/10 Imnir
10/10 Anna_Lillen

November
 
Sv: Höstföräldrar 2014

BF-Lista

September
5/9 Arezo
8/9 Orion_X
20/9 hvala

Oktober
3/10 Imnir
10/10 Anna_Lillen

November

Vi var på KUB-test igår och allt såg bra ut, så då vågar jag med skriva här. Väntar andra barnet. Syskonet innan är fött april 2011
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Puttar upp tråden så att fler höstföräldrar kan hitta hit :)

Idag var jag på min bmm för att träffa läkare och mäta blodtryck (jag ligger lite högt). Läkaren passade på att ta ett cellprov också, och medan jag låg där i stolen frågade han om jag ville göra ultraljud dessutom. Det tackar man ju inte nej till! Jag är så himla nöjd med mitt val av bmm, har blivit enormt bra omhändertagen hittills :love: Gick in i v. 14 igår och mår jättebra.
 
Sv: Höstföräldrar 2014

*kl* BF-Lista

September
5/9 Arezo
8/9 Orion_X
20/9 hvala

Oktober
3/10 Imnir
10/10 Anna_Lillen

November
19/11 Carand


Testade positivt idag (!) efter 5 dagar sen mens så jag ropar väl inte hej än men jag har längtat efter att få va med o skriva här :)) håller tummarna för att allt går vägen. Känns lite overkligt än så länge.. Bf på min egen födelsedag :D
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Äsch, då hoppar jag väl också in här...

Jag har sett ett hjärta slå idag på vul, och är beräknad till 4/11. Blir barn nr två, och vi har försökt ett tag och har lite problematik i bagaget men jag väljer att tro att detta ska gå vägen!

September
5/9 Arezo
8/9 Orion_X
20/9 hvala

Oktober
3/10 Imnir
10/10 Anna_Lillen

November
4/11 Emor
19/11 Carand
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Då kanske jag vågar smyga in också. Jag fick se hjärtat slå på UL för en vecka sedan, och hoppas på att allt ska gå bra.

September
5/9 Arezo
8/9 Orion_X
20/9 hvala

Oktober
3/10 Imnir
10/10 Anna_Lillen

November
1/11 Vannille
4/11 Emor
19/11 Carand
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Grattis alla nya :)

Hur mår ni andra? Här är den enorma tröttheten jobbig, illamående på morgonen men annars mår jag bra :) börjar bli lite rund om magen också ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Tröttheten är det jag bråkar mest med just! När min dotter av någon anledning inte sover sina timmar på dagen ( när jag sover med henne ;) ) blir resten av dagen förstörd!
Annars mår jag bra :) Jag gick in i vecka 12 nu och det känns skönt!
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Tröttheten är hopplös. Inte ofta jag är vaken såhär sent. Ofta somnar jag med min treåring och tar mig inte upp efter det. Mår fortfarande illa men inte lika mycket som innan. Behöver inte använda lergigan lika frekvent. Har de senaste dagarna haft grym huvudvärk på em. Vet inte om det beror på det minskade koffeinintaget iom att jag inte ätit några lergigan. Men har inte vågat äta något för det. Har inte riktigt läst in mig på den senaste studien ang paracetamol och graviditet.
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Den värsta tröttheten gick över för mig i v. 11 men jag märker att jag inte har samma energi som när jag var ogravid.

Hur ni andra det med humöret? Många verkar bli väldigt känslomässiga. Jag har inte drabbats av det, inte än i alla fall.
 
Sv: Höstföräldrar 2014

September
5/9 Arezo
8/9 Orion_X
20/9 hvala

Oktober
3/10 Imnir
10/10 Anna_Lillen

November
1/11 Vannille
4/11 Emor
19/11 Carand
24/11 TeamLundVer

Jag tassar in här på skakiga ben. Är ju väldigt tidigt i min graviditet så vad som helst kan ju tyvärr hända. Åh andra sidan vill jag så gärna hänga med er i denna tråden :o

Hur mycket symptom hade ni andra såhär tidigt i er graviditet? Jag har haft känningar i magen och väldigt ont i min ländrygg i 2 veckor nu :cautious: Och för 1 vecka sedan började tröttheten..
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Grattis! :love: November är den bästa månaden att få bebis i! ;)
Jag hade typ "mensvärk" från och med vecka 5. Sedan slog tröttheten och illamåendet till i vecka 6. Minns att jag var rätt förbluffad över att en så liten varelse kan göra sådan stor skillnad (jag satt på föreläsningar och drack små, små klunkar vatten hela tiden för att inte behöva kräkas ... :p).

Och nej, jag är inte gravid. Men jag har lite svårt att hålla mig borta ur den här tråden ... :angel::o
 
Sv: Höstföräldrar 2014

Vad glad jag är att se dig här! :)

Jag är hyffsat symptomfri, jag mår illa. Detta kontrolleras bäst med ätande, jag vaknade av att maken ställde en påse gifflar bredvid sängen i morses :o och när vi åt frukost och sen åkte in mot stan sa han ingenting om att mitt svar på frågan vart ska vi blev -någonstans där jag kan köpa mig någonting att äta...

Men i övrigt är jag trött, och har bröst som inte är av denna värld. Ömma, och mjölkläckande. Så himla hett. Eller inte... Men vad gör man liksom, dom kommer vara bra att ha senare så bara att bita ihop, men jag har ju insett i att jag måste investera i ett par snygga bekväma amningsbhar denna gången. Jag snålade sist, och det gjorde ingen lycklig...

Förövrigt har du ett fint datum, dottern min är ju född 28/11-11 så jag blev glad över att det förhoppningsvis blir en november bebis igen för vår del. Det innebär ju att de få grejer jag sparat efter dottern antagligen lär passa i säsong.
 
Sv: Höstföräldrar 2014

:)

Just nu går jag mellan att tycka synd om mig själv för att jag har ont (det är ffa ländryggen som redan nu bråkar med mig :crazy:) eller att få panik över att jag i vissa stunder inte känner ngt alls (= tror att jaha nu var det kört :meh:)

Väntar på att MVC ska ringa upp så att jag får bokat en tid för hälsosamtal. Det sker tydligen i v.7 - 9 här och eftersom det är första barnet så föredrar jag att träffa dem tidigt så att man kan lyfta lite funderingar :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
113 854
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
121 678
Senast: Lamborghini
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
150 625
Senast: lillebill
·
Hästvård Jag har haft olika problem med min ponny under en längre tid. Jag har tidigare lagt ut trådar här om vissa av problemen, men inget av...
Svar
15
· Visningar
2 224
Senast: Ajabaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp