Höstföräldrar 2015 #4

Ungarna var med och valde ut en valp igår. Hyfsat lyckliga tjejer! (Mamma är rätt glad med :love:)
18_3_18_11.jpg


18_3_18_4.jpg


18_3_18_2.jpg
 
Vi har förresten varit på 2,5 års koll på Bvc. Det var kul! Så konstigt det kändes att se henne i den miljö som man har så tydliga minnesbilder från det att hon var spädbarn (vi hade även mga av träffarna med föräldragruppen där). Det var lätt att se utvecklingen då...

Hur som helst så var hon inte helt på samarbetshumör. Hade precis hämtat henne fr förskolan. Så dövörat slog till rejält och hon lekte på tämligen obrydd om alla uppmaningar och instruktioner hon fick. Tillslut visade hon väl dock upp tillräckligt med färdigheter för att bli ”godkänd” iaf.
Sen kändes det ju sådär när sköterskan frågade vad hon bjöd på när hon lekte servering. Choklad (att äta) och cola (att dricka) blev svaret hahaha.

98 cm lång och 16 kg tung (m blöja o kläder) var hon i vart fall.
 
Vi har fått kallelse till 2,5-årskoll så ska bli spännande att gå på den. Kommer också få hämta på dagis precis innan och har då själv jobbat natt och bara sova 4 h.. Men jag ser ändå fram emot det. Vet att hon borde passera på allting vad gäller språk och dylikt, så är mest nyfiken på längd/vikt. Men kan bli intressant om hon vill samarbeta för det är ju inte alltid de vill göra som man säger i den här åldern direkt :rofl::cautious:
 
Siri ska dit nästa vecka. Jag kan tyvärr inte följa med för jag har möte på jobbet som jag behöver vara med på, så jag får höra om det i efterhand. Om hon klarar proven osv ;)
 
Mini ska på koll i början av maj men vi går ju på hab nu med så vet att hon får nån månad sen var 96 cm lång och vägde 15,8 kg :)

Ska käka sen lunch nu och sen ska vi montera hennes alldeles egna studsmatta. Hon kommer bli överlycklig :D
Storasyskonen har en stor en och utan nät så där får hon inte vara själv men hon vill så gärna. Hittade en liten 1,8 meters med nät som bara skulle vara 34 cm hög och den får plats på altanen så nu kan hon studsa så mycket hon vill.
 
Min har också fått kallelse.. Kan bli ett väldigt intressant besök.
Börjar fundera mer och mer på om hon inte har någon npf diagnos eller om det bara är åldern som gör att hon är som hon är :crazy:
 
Vi har fått kallelse till slutet på maj till BVC. Fick med något formulär där vi skulle fylla i hur vi uppfattar hans språk - och jag tycker att det är så svåååårt. Jag och maken förstår ju vad han säger och han sätter ihop ord till meningar - ibland 5-6 ord. Men för utomstående är det inte alltid självklart vad han menar. Skulle gissa på att han är runt 93 lång och 15-16 kg tung. En väldigt medelstor kille.

Han ska dessutom bli storebror i höst om allt går som det ska... :heart
 
Vi har fått kallelse till slutet på maj till BVC. Fick med något formulär där vi skulle fylla i hur vi uppfattar hans språk - och jag tycker att det är så svåååårt. Jag och maken förstår ju vad han säger och han sätter ihop ord till meningar - ibland 5-6 ord. Men för utomstående är det inte alltid självklart vad han menar. Skulle gissa på att han är runt 93 lång och 15-16 kg tung. En väldigt medelstor kille.

Han ska dessutom bli storebror i höst om allt går som det ska... :heart

Grattis!

Vi var på BVC igår, 94 cm, 14,5 kg Ebba blev godkänd.
Hon har också stort ordförråd, pratar långa meningar, men rätt otydligt. Och det är inga som helst problem enligt BVC. Ofta är det bara jag som förstår, eller storasyster, ibland får hon tolka åt mig :D
 
Vi har fått kallelse till slutet på maj till BVC. Fick med något formulär där vi skulle fylla i hur vi uppfattar hans språk - och jag tycker att det är så svåååårt. Jag och maken förstår ju vad han säger och han sätter ihop ord till meningar - ibland 5-6 ord. Men för utomstående är det inte alltid självklart vad han menar. Skulle gissa på att han är runt 93 lång och 15-16 kg tung. En väldigt medelstor kille.

Han ska dessutom bli storebror i höst om allt går som det ska... :heart
Grattis Roxer!
 
Vi har fått kallelse till slutet på maj till BVC. Fick med något formulär där vi skulle fylla i hur vi uppfattar hans språk - och jag tycker att det är så svåååårt. Jag och maken förstår ju vad han säger och han sätter ihop ord till meningar - ibland 5-6 ord. Men för utomstående är det inte alltid självklart vad han menar. Skulle gissa på att han är runt 93 lång och 15-16 kg tung. En väldigt medelstor kille.

Han ska dessutom bli storebror i höst om allt går som det ska... :heart

Grattis till er :heart
 
Grattis Roxer! vi har inte fått nån kallelse. H upplevs som lång men jag trodde han var runt 98 så vore intressant att se "hur det egentligen är". Men det kommer kanske. Hade gärna gjort besök hos tandläkaren med, bara för att stämma av. Nån som gått dit?
 
Grattis Roxer! vi har inte fått nån kallelse. H upplevs som lång men jag trodde han var runt 98 så vore intressant att se "hur det egentligen är". Men det kommer kanske. Hade gärna gjort besök hos tandläkaren med, bara för att stämma av. Nån som gått dit?

Vi har varit en gång hos tandläkaren - men då var det mest samtal om vad vi ska tänka på gällande tandhälsa (borsta tänderna - undvik att småäta, typ det vanliga.

Tack alla! :)
 
Grattis Roxer! vi har inte fått nån kallelse. H upplevs som lång men jag trodde han var runt 98 så vore intressant att se "hur det egentligen är". Men det kommer kanske. Hade gärna gjort besök hos tandläkaren med, bara för att stämma av. Nån som gått dit?
Det var samma för oss som för Roxer. Bara samtal.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 486
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 154
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 261
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp