Höstföräldrar 2015 #4

Mina ungar brukar roa varandra ganska bra i bilen. Poppar barnmusik i bilen via Spotify, funkar alltid :up:
Sen att man kan bli lite trött på det ibland får man väl ta. Hem från mina föräldrar åker vi nästan alltid vid läggdags så de somnar båda två, så jag får lyssna på vad jag vill.
 
20170408_140357.jpg

Häromveckan fick Siri rida med mig på hästen, det var uppskattat och hon var hur cool som helst. I helgen fick hon rida själv på världens finaste ponny, som både hennes pappa, faster och flera av mina hästvänner här nere ridit som barn, 29-åriga Brossan :love: så fort vi stannade ropade hon "Mer! Mer!" Sen hade hon så mysigt att hon somnade på hästryggen och sov sittandes hela vägen hem! :D

Ridhjälm har vi köpt nu så slipper vi använda cykelhjälmen, men finns det ens säkerhetsvästar till så små knoddar? Vi fick låna en av kompisen igår som hon fått modifierad så det var ett handtag bak, så himla smidigt att kunna hålla i! Men hon har rehabverksamhet med hästarna så den är ju inget som går att köpa nånstans.
 
Pratar era barn mycket? Vår tjej babblar konstant. Har jättemånga ord och kan kommunicera nu. Och härmar väldigt mycket. Igår sa hon älska mamma, älska pappa. Tror inte hon vet vad älska betyder men jag sa innan "mamma älskar dig" och då svarade hon med "älska mamma, älska pappa" och slickade mig på munnen sen när hon skulle pussas :D

Fått dagisplats med, ett nybyggt i bottenvåningen av vårt hus så kan ju inte bli bättre. Slutet av augusti börjar hon så tills dess kör vi flex och nanny. Funkade skitbra med nanny, jätteduktig och gullig tjej.
 
H snackar konstant. det mesta är två nu. "tå kat" = två katter "tå boll" = två bollar osv. Eller så är det stort "tor boboll" = stor fotboll. Sen mycket vem vi är, peka på mamma, pappa och H (pekar på sig själv). Är en hel del rappakalja också som han blir förnärmad över om vi inte förstår.
 
Siri är också mycket för siffror, hon "räknar" eeeen tåååå feeeem :D börjat fundera kring ägande. Pekar på sina skor och säger Siri sko, pekar på mina skor och säger mamma sko osv.

Vi är i Östersund och hälsar på min familj. Siri är lycklig för hennes mormor har hund och morfar har katt, och båda djuren går att krama (inom rimliga gränser förstås) :love:
 
Hur ser era barns rum ut förresten? Vi har äntligen hittat en större lägenhet så nu är jag supertaggad på att fixa iordning ett eget rum åt Siri. Och slippa ha vardagsrummet fullt av leksaker :angel:
 
haha vi får tillgång till huset 1 juni så känner precis likadant. Vi kommer måla mycket på väggarna, djur och figurer då H älskar sånt. Sen ska alla hans leksaker in. sen är det väl typ fullt haha.

H räknar på fingrarna, en tå te. Imorse sa han "pappa tor sko" (pappa stor sko) medans han knatade runt i pappans 43or. Han har även kommit på att man kan klä av sig. Drar ned dragkedjan och krånglar ur armarna. Så där bra faktiskt...
 
Idag har vi varit på bvc! 86 cm o 13,4 kg. Så +1 på båda kurvorna. Vilket var skönt för jag har varit lite orolig över vikten då jag tycker att hon lite för ofta är liten i aptiten. Men hon verkar ta sig som hon ska ändå.
 
Hur ser era barns rum ut förresten? Vi har äntligen hittat en större lägenhet så nu är jag supertaggad på att fixa iordning ett eget rum åt Siri. Och slippa ha vardagsrummet fullt av leksaker :angel:

Vi har 7 rum, 155 kvm och ändå vardagsrummet fullt av leksaker
 
Vi har 7 rum, 155 kvm och ändå vardagsrummet fullt av leksaker
Haha, ja jag räknar med att de kommer dras ut dit ändå, men som det är nu så kan vi liksom inte plocka undan dem (mer än att sätta in dem i hyllan i vardagsrummet...) så det känns aldrig riktigt undanplockat. Det bör vi ju slippa nu åtminstone!
 
Haha, ja jag räknar med att de kommer dras ut dit ändå, men som det är nu så kan vi liksom inte plocka undan dem (mer än att sätta in dem i hyllan i vardagsrummet...) så det känns aldrig riktigt undanplockat. Det bör vi ju slippa nu åtminstone!
.

Oj blinksmileyn försvann visst! Var inte så allvarlig som det såg ut :p

Jag förstår precis vad du menar :)
 
Idag har vi varit på bvc! 86 cm o 13,4 kg. Så +1 på båda kurvorna. Vilket var skönt för jag har varit lite orolig över vikten då jag tycker att hon lite för ofta är liten i aptiten. Men hon verkar ta sig som hon ska ändå.

Vad lång hon är. Eller så är vår dotter kort, 77 cm/10-11 kg. 17 månader.

Himla petig med maten har hon blivit. Enda som duger är gröt, pasta, banan, cheeseburgare (riktig toppmat alltså), macka och fiskpinnar. Innan åt hon allt (utom barnmat). Tycker hon känns lite tunn men är pigg och glad och jag jämför väl lite med hennes kompis som är typ lika lång men 6 kg tyngre.
 
Vad lång hon är. Eller så är vår dotter kort, 77 cm/10-11 kg. 17 månader.

Himla petig med maten har hon blivit. Enda som duger är gröt, pasta, banan, cheeseburgare (riktig toppmat alltså), macka och fiskpinnar. Innan åt hon allt (utom barnmat). Tycker hon känns lite tunn men är pigg och glad och jag jämför väl lite med hennes kompis som är typ lika lång men 6 kg tyngre.
Oj, ja lite skillnad. Har inte tänkt på det. Men å andra sidan har hon två ganska långa föräldrar (1,75 resp 1,90).

Jobbigt med petigheten! Men det verkar vara ngt som de flesta går igenom i den här åldern. Jag väntar också på att det ska komma. Min äter i princip allt fortf men ganska små portioner.
 
Vad lång hon är. Eller så är vår dotter kort, 77 cm/10-11 kg. 17 månader.

Himla petig med maten har hon blivit. Enda som duger är gröt, pasta, banan, cheeseburgare (riktig toppmat alltså), macka och fiskpinnar. Innan åt hon allt (utom barnmat). Tycker hon känns lite tunn men är pigg och glad och jag jämför väl lite med hennes kompis som är typ lika lång men 6 kg tyngre.
Så tunn låter hon inte som, vi var på 18-månaderskontroll i förrgår och Siri var 82,5 cm lång och vägde 11,5 kg, så med den längden låter hennes vikt rätt normal :) Siri låg på medelkurvan för både vikt och längd.

Här är det väldigt upp och ner med maten, vissa dagar äter hon allt och andra dagar petar hon i sig sås och ärtor typ... men pasta går alltid hem!
 
Så tunn låter hon inte som, vi var på 18-månaderskontroll i förrgår och Siri var 82,5 cm lång och vägde 11,5 kg, så med den längden låter hennes vikt rätt normal :) Siri låg på medelkurvan för både vikt och längd.

Här är det väldigt upp och ner med maten, vissa dagar äter hon allt och andra dagar petar hon i sig sås och ärtor typ... men pasta går alltid hem!

Vägde henne igår och då vägde hon 9,3 kg. Lite lite tycker jag för hon är väldigt smal. Ska prata med bvc på måndag, måste ändå boka tid för 18 månaderskoll + vaccination inför resa.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 485
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 154
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 261
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 717
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp