Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Is

Trådstartare
vi fortsätter med spänning, hoppas jag tog rätt lista.


Augusti
25/8 - Pollyhopp, 28 år, första barnet, pojke, Ludwig, född 24/8 3600 g & 49 cm
28/8 - fritz_92, 23 år, första barnet, Isabella, född 26/8 3320 gram och 51 cm
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, pojke, Ante, född 26/8. 3580 gram och 51 cm
7/9 - AVB, första barnet
10/9 - ls, första barnet, 28 år
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, 29 år, första barnet, flicka

Oktober
24/10 - HeleneK, 35 år, första barnet, flicka
25/10 - Ms_Antrop, 31 år, första barnet (sambons femte), flicka
31/10 - Ravishing, 26 år, första barnet, pojke

November
7/11 - pajaztar, 31 år, första barnet
12/11 - tabasco, första barnet, 27 år, flicka
15/11 - Terqa, andra barnet, 33 år, Flicka
22/11 - vinkelina, första barnet 32 år
24/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
25/11 - Lillstrumpa, första barnet, 29 år
 
viadukt skrev:
@Is Hur mår du? Både gällande sambo och bf som väl bara är någon dag bort.

Tack för att du fråga :)
Jag och sambon är tillbaka i gängorna igen men han måste ha tagit in det jag sa för senast igårkväll ropade han och fråga vad "babyvakt" heter på engelska så då satt han och kollade vad vi skulle tänkas behöva.
Idag vill han fara till någon stad för att handla lite småsaker, men vet inte om jag orkar/vågar. BF är i morgon. Har värkar på nätterna men det är i övrigt lugnt.
Låter som kraftig asmatiker och har fruktansvärda problem med att få åt mig luft vilket gör att jag har smått panik mellan varven men annars är det rätt okej även om man är less på att vänta.

Märker man föresten alltid att slemproppen går innan förlossningen startar?
 
Tack för att du fråga :)
Jag och sambon är tillbaka i gängorna igen men han måste ha tagit in det jag sa för senast igårkväll ropade han och fråga vad "babyvakt" heter på engelska så då satt han och kollade vad vi skulle tänkas behöva.
Idag vill han fara till någon stad för att handla lite småsaker, men vet inte om jag orkar/vågar. BF är i morgon. Har värkar på nätterna men det är i övrigt lugnt.
Låter som kraftig asmatiker och har fruktansvärda problem med att få åt mig luft vilket gör att jag har smått panik mellan varven men annars är det rätt okej även om man är less på att vänta.

Märker man föresten alltid att slemproppen går innan förlossningen startar?

Vad skönt att han verkar ha tagit in vad du sa. Jag drömde att min slempropp släppte igår natt. Såg riktigt otrevligt ut vad jag minns :wtf:
Någon av de som redan blivit föräldrar får dock svara på frågan
 
  • Gilla
Reactions: Is
Någon som har eller tänker köpa andningslarm?
Vi har diskuterat fram och tillbaka och jag tror vi vill ha ett. Tar hellre 1000 fellarm.
 
Någon som har eller tänker köpa andningslarm?
Vi har diskuterat fram och tillbaka och jag tror vi vill ha ett. Tar hellre 1000 fellarm.
Vi har ett, jag är så himla nojig och älskar vårt Adolfsson och Falk-larm som vi kallar det (det blinkar blått). Inga falsklarm ännu heller, men vi testar det regelbundet gnm att glömma stänga av innan vi lyfter upp Babus. :D
 
Någon som har eller tänker köpa andningslarm?
Vi har diskuterat fram och tillbaka och jag tror vi vill ha ett. Tar hellre 1000 fellarm.

Vi har ett begagnat Snuza blöjlarm. Använder det bara nattetid tid dock. Funkar bra. Har fellarmat typ 2 gånger men det beror nog på att det är svårt att få det att sitta perfekt när han är så liten än. :)
Är mer nojjig med sånt där nu än med första barnet av någon konstig anledning. :o
 
Jag har tänkt köpa en Topcom Babyviewer 4500. En kompis har en sån och det verkar vara så himla praktiskt med bild och ljud.
 
Vaknade i natt av att bebis (troligen) sparkade på min magsäck på nått sätt. Och jag har problem med magmunnen så allt innehåll tryckts upp. DET illamående som kom på en sekund. Satt kallsvettig på wc säkert 10 min (inget kom dock upp) och blev skräpkorg brevid sängen. haft illamående hela dagen och obehag att göra nummer två (då man tar i blir de som ett tryck uppåt)
 
Tack för att du fråga :)
Jag och sambon är tillbaka i gängorna igen men han måste ha tagit in det jag sa för senast igårkväll ropade han och fråga vad "babyvakt" heter på engelska så då satt han och kollade vad vi skulle tänkas behöva.
Idag vill han fara till någon stad för att handla lite småsaker, men vet inte om jag orkar/vågar. BF är i morgon. Har värkar på nätterna men det är i övrigt lugnt.
Låter som kraftig asmatiker och har fruktansvärda problem med att få åt mig luft vilket gör att jag har smått panik mellan varven men annars är det rätt okej även om man är less på att vänta.

Märker man föresten alltid att slemproppen går innan förlossningen startar?
Vad skönt att det är bättre mellan er!
Den där slemproppen märkte jag aldrig av öht så jag vet inte ens när den släppte. Hoppas du får träffa din bebis snart!
 
Vaknade i natt av att bebis (troligen) sparkade på min magsäck på nått sätt. Och jag har problem med magmunnen så allt innehåll tryckts upp. DET illamående som kom på en sekund. Satt kallsvettig på wc säkert 10 min (inget kom dock upp) och blev skräpkorg brevid sängen. haft illamående hela dagen och obehag att göra nummer två (då man tar i blir de som ett tryck uppåt)
Usch vad jobbigt :( Vaknade du på höger sida? Jag känner fler som har mått så illa att de har spytt så plötsligt mitt i natten under slutet av graviditeten varje gång de har legat omedvetet på höger sida i sömnen... Hoppas det var en engångsföreteelse oavsett :)
 
Usch vad jobbigt :( Vaknade du på höger sida? Jag känner fler som har mått så illa att de har spytt så plötsligt mitt i natten under slutet av graviditeten varje gång de har legat omedvetet på höger sida i sömnen... Hoppas det var en engångsföreteelse oavsett :)

Tror jag låg "på rygg mot vänster" alltså nått mitt emellan ryggläge och på väster sida. Sover rätt sällan på höger av någon anledning (eller vänster sida är min somna sida)
 
Har lite samma problem som @Is (fast endå inte)

Mannen trivs inte med sitt jobb, men svårt att hitta nytt nu tyvärr. Jobbar som PA 6 timmar om dagen, 10-17 och är "sååå stressad och slutkörd" när han kommer hem. Jobbet består av en del fysiska aktiviteter, men även promenader och bara hänga 2-3 timmar/dag

Själv jobbar jag 7-15 kommer hem, fixar mat (dör av hunger om jag skall vänta på att han gör de när han kommer hem,passar oss bäst) och så iväg till stallet efter 18.

Denna vecka har varit extra mycket med olika kurser och skola in nya medryttare. Oftast gått 6:30 och kommit hem 19.

Han kommer hem,äter,spelar dataspel/ tittar på tv och går och sova. Har inte ens startat diskmaskinen på en vecka,hej diskberg. Så nu kör jag maskin två redan idag, en kvar.

Vet att han mår dåligt (haft djupa deprissoner innan) men jag orkar snart inte mera. Men orkar inte heller ta upp det, för just nu kommer de bara bli gnäll från min sida
 
Har lite samma problem som @Is (fast endå inte)

Mannen trivs inte med sitt jobb, men svårt att hitta nytt nu tyvärr. Jobbar som PA 6 timmar om dagen, 10-17 och är "sååå stressad och slutkörd" när han kommer hem. Jobbet består av en del fysiska aktiviteter, men även promenader och bara hänga 2-3 timmar/dag

Själv jobbar jag 7-15 kommer hem, fixar mat (dör av hunger om jag skall vänta på att han gör de när han kommer hem,passar oss bäst) och så iväg till stallet efter 18.

Denna vecka har varit extra mycket med olika kurser och skola in nya medryttare. Oftast gått 6:30 och kommit hem 19.

Han kommer hem,äter,spelar dataspel/ tittar på tv och går och sova. Har inte ens startat diskmaskinen på en vecka,hej diskberg. Så nu kör jag maskin två redan idag, en kvar.

Vet att han mår dåligt (haft djupa deprissoner innan) men jag orkar snart inte mera. Men orkar inte heller ta upp det, för just nu kommer de bara bli gnäll från min sida

Låter som en jobbig situation :(. Kanske det går att ta upp utan att det bli gnäll utan mer sakligt? Tänker att han får lättare att ta till sig om man försöker förklara sina känslor och inte att han är dålig/gör fel.

Kl

Jag är så glad! Har haft en jättebra helg där jag för en gångs skull orkat göra saker. Inga massa sammandragningar när jag rör mig!!! Helt galet skönt.
 
Har lite samma problem som @Is (fast endå inte)

Mannen trivs inte med sitt jobb, men svårt att hitta nytt nu tyvärr. Jobbar som PA 6 timmar om dagen, 10-17 och är "sååå stressad och slutkörd" när han kommer hem. Jobbet består av en del fysiska aktiviteter, men även promenader och bara hänga 2-3 timmar/dag

Själv jobbar jag 7-15 kommer hem, fixar mat (dör av hunger om jag skall vänta på att han gör de när han kommer hem,passar oss bäst) och så iväg till stallet efter 18.

Denna vecka har varit extra mycket med olika kurser och skola in nya medryttare. Oftast gått 6:30 och kommit hem 19.

Han kommer hem,äter,spelar dataspel/ tittar på tv och går och sova. Har inte ens startat diskmaskinen på en vecka,hej diskberg. Så nu kör jag maskin två redan idag, en kvar.

Vet att han mår dåligt (haft djupa deprissoner innan) men jag orkar snart inte mera. Men orkar inte heller ta upp det, för just nu kommer de bara bli gnäll från min sida

Har han professionell hjälp? Tänker om han haft flera depressioner som du nämner. Det är ju ofta vettigt att mota olle i grind och att ta kontakt med en bra samtalsteraput kan ju vara guld! Stor kram till dig!

Jag ska på sista UL idag och se det lilla livet i magen. Nästa gång jag får se henne är ute i verkliga livet. Börjat sjunka in hur sjukt det är egentligen, att vi snart kommer att ha en liten bebis här hemma att ta hand om :nailbiting:
 
Åh va trött jag är! Var sjuk förra veckan också - förkyld. Jobbigt med motivationen på jobbet, trots att jag har världens bästa jobb som jag verkligen är intresserad av och brinner för :crazy: men nu känns det bara som att jag vill vara hemma och pyssla och klappa på magen och tänka på bebis istället :love:
Längtar tills jag får lämna över till min ersättare och vara hemma istället, men det blir inte förrns oktober. Som tur är har jag lite blandat med roliga aktiviteter på jobbet inplanerade så jag hinner förhoppningsvis inte känns mig alltför less ;).
Men vissa saker är extra tunga också när man är gravid och har massor med hormoner, t.ex har jag ett tungt försäkringsfall med en kvinna som blivit lungsjuk av jobbet och har typ 27% lungkapacitet, 45 år gammal :cry: Där vill jag ju bara gråta... det är liksom ingen sjukdom som man blir frisk ifrån, eller som blir bättre. Läkarna vet inte ens om det går att bromsa den....

Har slutat rida nu också, saknar det redan!! :grin:
Droppen var när medryttaren och hästen hade blivit jagade av ilskna vildsvin i skogen där vi brukar rida! :eek: Det har jag ingen lust att eventuellt bli utsatt för, så nu får det räcka med ridning, blir ju ändå helt slut efteråt och öm typ överallt så det känns bättre att vänta tills efteråt.
 
Jag håller på och blir knäpp på riktigt! Min framfog gör så in i h*****e förbannat ont :crazy: har tagit hemmatest för att utesluta att det kan vara UVI, har aldrig haft det och har nästan hoppats på det så man kan få penicillin och det försvinner :banghead:
Tog mig inte upp ur soffan igår och fick grinandes hjälp av sambon, kan snart inte vända mig i sängen, ja knäpp blir jag helt enkelt :down:

Så, nog gnällt för denna gång
 
Jag forstätter med gnället. Till er alla, att gå över tiden och dra på sig en jävulsk förkylning är inte att rekommendera.

Jag mår SKIT!
Hallsen är så svullen att jag bara vill kräkas.

På detta har min tik börjat löpa- 2 månader tidigare än hon bör och blodet är helt svart (levrat) så nått är fel. Bara att släpa sig ur sägen och fara till veterinären.

Jag vill att mitt lilla pyre ska bestämma sig för att komma nu. Längtar så sjukt mycket.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 562
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 289
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 443
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp