Höstföräldrar 2017 del 2

39+5 här idag. Hade planerat att gå på mamma/gravidträning i eftermiddag men kände mig så väldigt konstigt trött efter hundpromenaden i förmiddags så jag tror att jag skippar det...
Just nu letar jag mest tecken på att bebis funderar på att komma ut, men kan inte påstå att jag hittar några. Han har nog sjunkit ner liiiite mer då jag ibland får ilningar ner i benen men det är så pass sällan att det knappt räknas:cautious:
Samtidigt känns det skrämmande att det troligtvis kommer att dra igång väldigt snart, hur sjutton ska jag klara detta??:nailbiting:
Ska tvinga sambon att nypa mig så att jag kan träna på min andning under i alla fall lite smärta tänkte jag:angel:
 
Uppdatering i listan!

Augusti
20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8)
30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475 gram (BF 14/9)

September
7 - Bedott, pojke på 49cm och 3290 gram (BF 4/9)
14 - queeniida, andra barnet
16 - Madl - flicka på 51 cm och 4100 gram
18 - Nixehen - pojke, 53cm och 4205g :heart(BF 24/9, född med planerat snitt)
20 - Pulkaskurk - pojke, 50cm och 3008 gram
25 - Lakritsnapp - flicka, 50 cm och 3290 gram (BF 24/9)
25 - Lovise - pojke, 52 cm och 3620 gram (BF 24/9)

Oktober

8 - Guldaskig, flicka, 52 cm och 4300 g (BF 29/9)
14 - Imogen, flicka, 52 cm och 3815 g (BF 17/10)
17 - Turbofling, IDA, 53 cm och 4100 kg (bf 11/10)
18 - Ainon, flicka 2510g (BF 17/10)

November

1- karror89, första barnet - född 28/9 flicka på 46cm 2935gr.
1 - Riru, andra barnet
8 - Hogstorp, flicka 45,5 cm och 3130 g (BF 18/11, planerat snitt pga säte)
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
Är det bara @Jordgubblime kvar nu alltså? För visst hade väl @Riru fått barn nu?

Känns som att det var förra veckan jag skrev första inlägget i förra tråden om att bebis var på G.. och nu är både han och nästan alla andra bebisar redan här! Galet! :love:
 
Är det bara @Jordgubblime kvar nu alltså? För visst hade väl @Riru fått barn nu?

Känns som att det var förra veckan jag skrev första inlägget i förra tråden om att bebis var på G.. och nu är både han och nästan alla andra bebisar redan här! Galet! :love:
Ja @Riru har fått så det är bara jag som väntar nu...
Fick lite ont i magen igår kväll, kändes som håll eller en sträckning i högersidan... Men det gick över igen:cautious:
Bf idag men har inte särskilt höga förhoppningar, dock borde det ju börja hända något nu närmaste dagarna tycker jag!
 
Ja @Riru har fått så det är bara jag som väntar nu...
Fick lite ont i magen igår kväll, kändes som håll eller en sträckning i högersidan... Men det gick över igen:cautious:
Bf idag men har inte särskilt höga förhoppningar, dock borde det ju börja hända något nu närmaste dagarna tycker jag!

Hoppas du inte behöver vänta för länge! Jag fick gå över 16 dagar förra gången :meh: (kändes som tre år). Eftersom den här plockas ut innan bf så blir den här graviditeten nästan en månad kortare :D
 
Vilken natt!:turd: Hon har legat och bökat och låtit exakt hela natten! Är helt slut! Nu ligger hon i babygymmet och är helt vild:D
 
Hoppas du inte behöver vänta för länge! Jag fick gå över 16 dagar förra gången :meh: (kändes som tre år). Eftersom den här plockas ut innan bf så blir den här graviditeten nästan en månad kortare :D
Vad skönt ändå, speciellt när du har känt på motsatsen:D
Ja börjar bli lite sliten nu, speciellt eftersom jag inte kan sova särskilt många timmar per dygn. Ligger mest och vrider mig, vilket är jobbigt och gör ont :meh: Går ju inte att planera in särskilt mycket heller, eftersom det kan dra igång när som...
Ska försöka dammsuga och torka golven idag, kanske det kan skrämma ut bebis:p
 
Tack för ert stöd både @Imogen och @Jordgubblime :)

Vi har börjat vänja oss vid skenan mer och mer så det blir nog konstigt sen när vi inte ska ha den på ;)
Imorgon blir första återbesöket så det blir spännande. Dels att se så att höfterna fortfarande ligger i rätt läge (hon sprattlar som bara den med benen emellanåt ;) ) och även så ska hon få bada för första gången. Vi får ju inte ta av skenan så vi får heller inte bada henne...
När vi ändå är där ska vi göra om ett hörseltest på ena örat som inte riktigt blev godkänt på BB. Tydligen så är det få som gör hörseltestet så tidigt (dyng 2) utan det är mer vanligt att göra det efter en månad, men där vi var så skulle det göras på dygn 2 och då var det antagligen för mycket fosterfett i vägen på ena örat.. Hoppas det är bättre imorgon :)

Åh Ingrid är ett av mina favoritnamn :love: (men inte hos den knasige maken så det blir det inte här...)

Jag känner två stycken vars barn har haft skenor för höfterna. Gar gått jättebra för båda och barnen har helt normala höfter idag :) Men de tyckte också att det var väldigt meckigt. Min kusins son fick skavsår av dem, inte skoj! Men en fördel iaf att barnen blir väldigt bra på att skolboksenligt sova på rygg ;)
 
Tack för ert stöd både @Imogen och @Jordgubblime :)

Vi har börjat vänja oss vid skenan mer och mer så det blir nog konstigt sen när vi inte ska ha den på ;)
Imorgon blir första återbesöket så det blir spännande. Dels att se så att höfterna fortfarande ligger i rätt läge (hon sprattlar som bara den med benen emellanåt ;) ) och även så ska hon få bada för första gången. Vi får ju inte ta av skenan så vi får heller inte bada henne...
När vi ändå är där ska vi göra om ett hörseltest på ena örat som inte riktigt blev godkänt på BB. Tydligen så är det få som gör hörseltestet så tidigt (dyng 2) utan det är mer vanligt att göra det efter en månad, men där vi var så skulle det göras på dygn 2 och då var det antagligen för mycket fosterfett i vägen på ena örat.. Hoppas det är bättre imorgon :)

Åh hoppas hon passar på att njuta av badet :D

Här gör man också hörseltest tidigt. Dygn 2 innan hemgång eller vid återbesöket. Men hon som gjorde det (som för övrigt måste ha sjukhusets tråkigaste jobb :p ) sa att det var ganska vanligt att man fick göra om pga fosterfett. Men gissar att det är praktiskt att göra det då eftersom folk ändå är där då.
 
Vilken natt vi hade! Hon åt vid 21, 01.30 och 04. Rekord!! Jag var i chock och kunde inte somna om efter 01.30 :laugh: känner mig ändå sjukt utvilad! Nu har vi varit ute och gått och sen har hon legat och sovit ute i vagnen. Nu sitter hon i babysittern och pratar och skrattar lite :love:

@Jordgubblime Spännande med BF idag, hoppas det drar igång snart.

@Hogstorp Lycka till på återbesöket :)
 
Idag har Alfred för första gången njutit av ett bad! :love: Tidigare har det varit gråt och usch och fy och blä på hela grejen, men idag kom ett stort leende och så låg han och sparkade och guppade. :love:

Annars fortsätter det typ i samma stil här hemma, han sover bara PÅ mig om dagarna (om alls) och tätt intill mig på nätterna. Får inte mycket gjort med andra ord - trots sjal. :)
 
Idag har Alfred för första gången njutit av ett bad! :love: Tidigare har det varit gråt och usch och fy och blä på hela grejen, men idag kom ett stort leende och så låg han och sparkade och guppade. :love:

Härligt! Här var första badet inte populärt. Men sen när vi mindes från storebror att varmare vatten var grejen så har det varit poppis :)
 
Annars fortsätter det typ i samma stil här hemma, han sover bara PÅ mig om dagarna (om alls) och tätt intill mig på nätterna. Får inte mycket gjort med andra ord - trots sjal. :)

Vi har förresten haft något liknande de två senaste dagarna, hoppas det ändras snabbt för imorgon år storebror ledig från dagis så första dagen hemma själv med två barn :nailbiting::p
 
Idag har Alfred för första gången njutit av ett bad! :love: Tidigare har det varit gråt och usch och fy och blä på hela grejen, men idag kom ett stort leende och så låg han och sparkade och guppade. :love:

Annars fortsätter det typ i samma stil här hemma, han sover bara PÅ mig om dagarna (om alls) och tätt intill mig på nätterna. Får inte mycket gjort med andra ord - trots sjal. :)

Sådär var det för oss också, total skrik och panik. Men precis som för er så gick senaste badet bra!

Han sover inte i vagnen eller i babyskyddet? Igår när vår tjej inte kunde komma till ro satte jag henne i babyskyddet och tog en sväng med bilen :angel: Vi har alltid krångel på eftermiddagarna, hon verkar inte vilja sova. Nu har hon äntligen somnat i min famn men jag törs inte lägga ifrån mig henne :p
 
Han sover inte i vagnen eller i babyskyddet? Igår när vår tjej inte kunde komma till ro satte jag henne i babyskyddet och tog en sväng med bilen :angel: Vi har alltid krångel på eftermiddagarna, hon verkar inte vilja sova. Nu har hon äntligen somnat i min famn men jag törs inte lägga ifrån mig henne :p

Ibland kan han somna i vagnen eller babyskyddet. Vaknar dock så fort man stannar.. :down:
Antar att han helt enkelt är en liten människa med stort behov av närhet och trygghet, och då får jag ju självklart ge honom det. :heart Blir lite påfrestande bara ibland att aldrig kunna lägga ned honom och göra nåt annat. Typ sy lite medan han sover/sitter i babysittern/gymmar. Men det kommer väl! :)
 
Härligt! Här var första badet inte populärt. Men sen när vi mindes från storebror att varmare vatten var grejen så har det varit poppis :)

Ja, vattnet måste vara lite varmt. Inte alls typ 38 grader som det rekommenderas - då blir han hysterisk. (Inte så konstigt, måste ju vara svinkallt! :crazy:) Nu hoppas jag att han fortsätter gilla badet, så vi kan fundera på babysim till våren. :love:
 
Lillasyster slog till med att sova själv i nestet utan att vakna mellan 00:30 och 04:50 :eek::eek::eek:

Storebror vaknade vid 06:15 men sen låg vi och myste, läste böcker och slumrade med lillasyster sovandes i nestet bredvid till 07:30 :eek::eek:

Men storebror verkar lite varm och hängig så det är nog förklaringen till den lugna morgonen. Men humöret är gott så det är nog ingen större fara :)
 
Lillasyster slog till med att sova själv i nestet utan att vakna mellan 00:30 och 04:50 :eek::eek::eek:

Storebror vaknade vid 06:15 men sen låg vi och myste, läste böcker och slumrade med lillasyster sovandes i nestet bredvid till 07:30 :eek::eek:

Men storebror verkar lite varm och hängig så det är nog förklaringen till den lugna morgonen. Men humöret är gott så det är nog ingen större fara :)

Härligt! Så himla skönt när man får till såna nätter.
 
Ida sov också bra, vi gick och la oss vid 21 och det tyckte nog Ida var för tidigt så det tog tid för henne att somna men sen sov hon till 4 innan hon blev hungrig. Sov sen lite oroligare och vaknade sen för morgonen vid halv 8 (fast jag behövde gå upp en timme tidigare för skolbarnen).

@Jordgubblime , händer det ngt hos dig?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 527
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 541
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 832
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 408
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp