Höstföräldrar 2017 del 2

Ida sov också bra, vi gick och la oss vid 21 och det tyckte nog Ida var för tidigt så det tog tid för henne att somna men sen sov hon till 4 innan hon blev hungrig. Sov sen lite oroligare och vaknade sen för morgonen vid halv 8 (fast jag behövde gå upp en timme tidigare för skolbarnen).

@Jordgubblime , händer det ngt hos dig?
Nääää ingenting här... Varit hos barnmorskan idag, allt såg bra ut (som vanligt). Men känner ingen större skillnad, ev lite mer tryck nedåt men å andra sidan vore det väl konstigt om det inte började trycka på så smått. Haft lite småont i magen senaste två kvällarna men är nog mer att jag hållt igång lite väl mycket + överaktiv bebis som bökar runt:angel:
 
Nääää ingenting här... Varit hos barnmorskan idag, allt såg bra ut (som vanligt). Men känner ingen större skillnad, ev lite mer tryck nedåt men å andra sidan vore det väl konstigt om det inte började trycka på så smått. Haft lite småont i magen senaste två kvällarna men är nog mer att jag hållt igång lite väl mycket + överaktiv bebis som bökar runt:angel:

Håller tummarna att det drar igång snart!

Bra natt här, woho! Och nu ska jag snart iväg och rida :bump:
 
Vi har haft en toppenmorgon med superglad bebis som skrattat och busat hejvilt! :love:
Han blir två månader idag så vi har haft lite fotostudio här. :heart
cf1625ec-17f0-480d-b835-76b072ec1a25.jpeg
 
Mjölkstockning och 39 graders feber igår och idag ligger tempen 1 grad över normalt :crazy: :down: Jag hoppas att det går över snabbt. Hade ont i hela kroppen a’la fullt utvecklad influensa igår :wtf:
 
Haha! Alfred vill aldrig någonsin ever ligga ensam. Provat med babygym, babysitter, nest och spjälsäng, musik.. ja allt. :down:
Lägger ned honom i nestet på bordet för att plocka fram ingredienser till maten och förväntar mig den sedvanliga gnällgråten - då ligger han plötsligt hur lyckligt som helst och snackar med kökslampan! :rofl::heart en hel kvart låg han där och jollrade, superlyckig! :rofl: Bebisar alltså! :love:
 
Återbesöket (en) i fredags gick bra, nu är båda öronen godkända :)
Hon älskade att bada :love: och höfterna hade redan börjat stabilisera sig. Upplever att skenan sitter bättre den här gången också.
Igår hade vi en mardrömsnatt, hon vägrade att sova och somnade inte förrän kl 03 och sov då till 06 men inget mer sedan. Var sedan lite ledsen och allmänt grinig hela dagen lång. Jag var trött som ett vrak och kunde inte somna lite förrän vid 20-tiden. Men sen har den här natten varit mycket bättre, känner mig sjukt utvilad av att ha fått sova mellan 20-21, 23-02, 03-06 och sedan halvslummer 07-08 :banana:
idag är det sambon som är trött istället :angel: så nu är jag uppe och eldar i kaminen samt tittar på den första snön som faller ute :)
 
Återbesöket (en) i fredags gick bra, nu är båda öronen godkända :)
Hon älskade att bada :love: och höfterna hade redan börjat stabilisera sig. Upplever att skenan sitter bättre den här gången också.
Igår hade vi en mardrömsnatt, hon vägrade att sova och somnade inte förrän kl 03 och sov då till 06 men inget mer sedan. Var sedan lite ledsen och allmänt grinig hela dagen lång. Jag var trött som ett vrak och kunde inte somna lite förrän vid 20-tiden. Men sen har den här natten varit mycket bättre, känner mig sjukt utvilad av att ha fått sova mellan 20-21, 23-02, 03-06 och sedan halvslummer 07-08 :banana:
idag är det sambon som är trött istället :angel: så nu är jag uppe och eldar i kaminen samt tittar på den första snön som faller ute :)

Skönt att det känns bättre efter återbesöket. Och att du fått sova ordentligt, usch och fy för den här upphackade sömnen alltså...

Efter två bra nätter har vi nu haft en lite sämre natt igen och i soffan sitter nu två trötta föräldrar :p Däremot hade vi en jättebra kväll igår istället, hon som sällan brukar komma till ro sov i ett par timmar och var sen en mycket gladare bebis :)
 
@Jordgubblime hur går det?

Sedan måste jag bara skryta lite om hur underbar vår lilla flicka är :love:
Både ammar och dricker ur flaska samt har accepterat napp. Står ut med storebror:angel::p  som har haft det lite kämpigt med känslor efter tre jobbiga dagar utan mamma när jag var på sjukhuset plus att han nu får dela uppmärksamheten med lillasyster.
Vi misstänker även att hon åkt på RS virus pga andningsupehåll och slem :(. Men det har inte blivit så illa att vi behövt åka till sjukhuset. Så har varit vakna nätter och regelbunden användning av nässug (vilken superbra grej det är!).
Har även börjat kissa och bajsa på toaletten :D så blir inte mycket bajsblöjor.
 
@Riru inga tecken på att bebis vill ut alls:cautious:
Igår provade jag att göra absolut ingenting, låg mest på soffan. Idag kliar det i hela kroppen så försöker att pyssla lite lagom här hemma. Har bland annat plockat fram min pilatesboll tänker att det går att sitta på den och gunga lite/jobba på rörlighet i höfter/bäcken så kanske bebis sjunker ner lite till?:angel:

Drömde en hemsk mardröm inatt om att bebis vägrade komma ut och att jag blev tvingad till snitt trots att jag panikslaget vägrade att göra det vaken:down:
 
@Jordgubblime hur går det?

Sedan måste jag bara skryta lite om hur underbar vår lilla flicka är :love:
Både ammar och dricker ur flaska samt har accepterat napp. Står ut med storebror:angel::p  som har haft det lite kämpigt med känslor efter tre jobbiga dagar utan mamma när jag var på sjukhuset plus att han nu får dela uppmärksamheten med lillasyster.
Vi misstänker även att hon åkt på RS virus pga andningsupehåll och slem :(. Men det har inte blivit så illa att vi behövt åka till sjukhuset. Så har varit vakna nätter och regelbunden användning av nässug (vilken superbra grej det är!).
Har även börjat kissa och bajsa på toaletten :D så blir inte mycket bajsblöjor.

Härligt med underbar liten flicka! Mindre härligt med misstänkt RS. Vi lämpar också på med fortsatt snorig bebis men peppar peppar verkar det hålla sig på en ganska lindrig nivå.

Kan tipsa om Physiomer baby för att skölja näsan också. Fungerar jättebra för oss :)
 
Härligt med underbar liten flicka! Mindre härligt med misstänkt RS. Vi lämpar också på med fortsatt snorig bebis men peppar peppar verkar det hålla sig på en ganska lindrig nivå.

Kan tipsa om Physiomer baby för att skölja näsan också. Fungerar jättebra för oss :)

Hoppas bebis kryar på sig snart, även om det är lindrigt så är det ju ändå jobbigt närde små är sjuka :(

Är den där bättre än nässpray? Vi har en nässpray som är från nyfödd med bara havsvatten som vi använder för tillfället.
 
Hoppas bebis kryar på sig snart, även om det är lindrigt så är det ju ändå jobbigt närde små är sjuka :(

Är den där bättre än nässpray? Vi har en nässpray som är från nyfödd med bara havsvatten som vi använder för tillfället.

Den är som en nässpray med saltvatten så det är nog liknande den ni har :)
 
@Riru inga tecken på att bebis vill ut alls:cautious:
Igår provade jag att göra absolut ingenting, låg mest på soffan. Idag kliar det i hela kroppen så försöker att pyssla lite lagom här hemma. Har bland annat plockat fram min pilatesboll tänker att det går att sitta på den och gunga lite/jobba på rörlighet i höfter/bäcken så kanske bebis sjunker ner lite till?:angel:

Drömde en hemsk mardröm inatt om att bebis vägrade komma ut och att jag blev tvingad till snitt trots att jag panikslaget vägrade att göra det vaken:down:

Du får ta en diskussion med bebis om att komma ut nu :p
När jag väntade sonen sa jag att han fick hålla sig inne till efter nyår men sen får han gärna komma så snabbt som möjligt. Han föddes fem på morgonen på nyårsdagen :D
Denna lilla damen var beräknad november men jag sa att hon troligtvis kommer runt den 25e oktober, och jag ville att hon skulle komma ut dagtid för sonens skull. Hon tittade ut eftermiddagen den 25e oktober :laugh:
 
Du får ta en diskussion med bebis om att komma ut nu :p
När jag väntade sonen sa jag att han fick hålla sig inne till efter nyår men sen får han gärna komma så snabbt som möjligt. Han föddes fem på morgonen på nyårsdagen :D
Denna lilla damen var beräknad november men jag sa att hon troligtvis kommer runt den 25e oktober, och jag ville att hon skulle komma ut dagtid för sonens skull. Hon tittade ut eftermiddagen den 25e oktober :laugh:
Haha lydiga bebisar du har/haft:D
Jag säger till bebis varje dag att den gärna får komma ut nu, speciellt eftersom sambon har väldigt stressigt schema i december. Men jag har mina misstankar om att det är en väldigt envis och viljestark bebis så han kommer nog när han tycker det passar oavsett:angel:
 
Inatt var det inte E som höll oss vakna... Jag vaknade visserligen av att hon skrek till och vände mig om i sängen och tröstade henne. Hon somnade direkt, men samtidigt känner jag något som går på mitt ben. Gör en karatekick och iväg flyger en MUS :nailbiting: :wtf:

Sen hämtade maken råttfällor och jag hämtade katten som är en värdelös jägare i närheten av oss. Hon satte ner ena tassen 1 dm ifrån den utan att upptäcka den. Till slut gjorde musen ett dumt val att gömma sig i ett gammalt örngott. Maken tog tag i örngottet och slog ihjäl musen :cool: vände sig till katten och sa: Jag är ju bättre på att jaga möss än vad du är :rofl: (det är inte första gången han får fånga dem åt katten...)

Misstänker att mus-:devil: var och klev i närheten av E:s ansikte :mad: och att det var därför hon skrek till. Men sen sov hon som en stock medan vi jagade mus i sovrummet :up:
 
Hmm okej nu kanske det har börjat komma lite förvärkar i alla fall:nailbiting::up::nailbiting:
Kände lite obehagliga krampliknande känslor i nedre delen av magen under morgonen och de har fortsatt under förmiddagen. Tror de blir lite värre, för nu är det lite svårare att röra sig när de kommer... Måste verkligen hinna fixa hundens klor idag:nailbiting: Får se om jag kan ta mig ner på golvet och få det gjort, typiskt skulle gjort det igår :angel:
 
Inatt var det inte E som höll oss vakna... Jag vaknade visserligen av att hon skrek till och vände mig om i sängen och tröstade henne. Hon somnade direkt, men samtidigt känner jag något som går på mitt ben. Gör en karatekick och iväg flyger en MUS :nailbiting: :wtf:

Sen hämtade maken råttfällor och jag hämtade katten som är en värdelös jägare i närheten av oss. Hon satte ner ena tassen 1 dm ifrån den utan att upptäcka den. Till slut gjorde musen ett dumt val att gömma sig i ett gammalt örngott. Maken tog tag i örngottet och slog ihjäl musen :cool: vände sig till katten och sa: Jag är ju bättre på att jaga möss än vad du är :rofl: (det är inte första gången han får fånga dem åt katten...)

Misstänker att mus-:devil: var och klev i närheten av E:s ansikte :mad: och att det var därför hon skrek till. Men sen sov hon som en stock medan vi jagade mus i sovrummet :up:

Åh fy fasen! :wtf: Jag har fått en mus i ansiktet en gång så jag förstår verkligen E:s reaktion :rofl:

@Jordgubblime Wohooo! Håller tummarna att det drar igång.

Vad har ni för vantar till era när ni är ute och går? Vår tjej vill gärna ligga med händerna uppe vid huvudet i vagnen men det resulterar i kalla händer trots vantar...
 
Vad har ni för vantar till era när ni är ute och går? Vår tjej vill gärna ligga med händerna uppe vid huvudet i vagnen men det resulterar i kalla händer trots vantar...

Strumpor! (på händerna alltså) Det enda som sitter kvar..

Men eftersom vår tjej gillar att åka vagn när hon är vaken i ungefär noll sekunder så kan vi alltid lägga på filt när hon är i vagnen (eftersom hon sover då) . Är hon vaken sitter hon i bärsele innanför bärjacka så där har hon det varmt och skönt :)

Hade satsat på ullvantar (eller strumpor) om det behövs något varmare :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 498
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 526
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 827
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 402
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp