Höstföräldrar 2017 del 2

Intressant att höra hur ni andra gör eller inte gör!:D
Funderar ju lite på att det är onödigt att "aktivera" bebis med en massa grejer men känner mig som sagt tråkig och vill ju inte att bebis ska missa något i utvecklingen heller. Dock är väl kanske den sociala biten ändå viktigast så jag kan fortsätta prata och sjunga falskt utan dåligt samvete ;)
 
Phuuuu hoppas detta bara är andra språnget och att det går över snart... Sitter med ammande/sovande bebis på mig som har varit så orolig de senaste kvällarna. Skriker panikslaget så fort vi lägger honom ner när vi ska gå och lägga oss... Ikväll lät det knappt som han fick luft. Konstiga ljud från mage och bröstkorg :cry:
Tror ju bara han blir rädd/stressad och typ sväljer och andas samtidigt och då blir ännu mer rädd, men det gör ont i hjärtat när han är så förtvivlad. Svårt att få honom lugn när han dessutom är supertrött... Ammar honom till sömns sittande nu och hoppas han fortsätter sova när jag lägger ner honom sedan. Igår somnade han så fort han lugnade sig, eller ja fort och fort tog några timmar innan vi sov då han började skrika varje gång han behövde upp och rapa.:angel:
 
Intressant att höra hur ni andra gör eller inte gör!:D
Funderar ju lite på att det är onödigt att "aktivera" bebis med en massa grejer men känner mig som sagt tråkig och vill ju inte att bebis ska missa något i utvecklingen heller. Dock är väl kanske den sociala biten ändå viktigast så jag kan fortsätta prata och sjunga falskt utan dåligt samvete ;)

Tro man märker om det blir för mycket för bebis. Har du wonder weeks? Där tycker jag att man får bra tips på aktivering i relation till ålder. Vår bebis skulle inte nöja sig med att bara ligga bredvid och titta utan vill greja/leka med nåt.
 
Tro man märker om det blir för mycket för bebis. Har du wonder weeks? Där tycker jag att man får bra tips på aktivering i relation till ålder. Vår bebis skulle inte nöja sig med att bara ligga bredvid och titta utan vill greja/leka med nåt.
Nej var på väg att ladda ner den för att se utvecklingssprången men såg sedan att de fanns i Preglife med, som jag redan hade. Kanske är värt att ladda ner ändå?
 
Ganska exakt nu blir Ida 3 månader, tiden går så fort.
Hon blir mer och mer lik sin minsta lillasyster, det är det första folk säger, en liten kopia av Mira. Ända skillnaden är att Mira är riktigt ljusblond och Ida är mörk, men det kan ju ändras. Samma ögonfärg verkar dom få iaf (dom två äldsta har annan ögonfärg).

Ida verkar ha kommt in i ngn utvecklingsfas, den första vi märker av. Hon är mest missnöjd när hon är vaken, vill inte ligga själv en endaste sekund och i natt hade vi värsta natten sen hon föddes, hon vaknade och ville snutta/amma varje timme.
 
Här verkar vi vara tillbaka i galen dygnsrytm igen. Till halv två var hon vaken inatt. Jätteglad och nöjd. Mamman inte lika nöjd :cautious:

Jag har numera alltid håret i hästsvans. Lilla fröken tar nämligen varje chans som finns att dra en i håret. Bästa är när man bär henne att ta ett ordentligt tag i håret för att bättre hålla balansen :p
 
Är impad av lilla E. Igår BAR vi ut barnvagnen med henne i och ställde henne i stallet (alldeles för mycket snö för att kunna dra barnvagn i...) medan jag plogade snö med traktorn och maken skottade för hand. E låg antingen och sov eller så låg hon snällt och tittade när maken tittade till henne med jämna mellanrum :)

Ca 3 timmar höll vi på att röja snö. Väl inne igen sken E upp när jag väckte henne för att vi skulle gå och lägga oss :laugh: Som tur var var hon inte alltför svår att få till att somna om igen :up:
 
Jag har gett upp det där med att ha rena kläder, det är ingen ide att byta. Glad att det är vinter så att man ka ta en jacka över när man ska till affären eller så :)
Kräks era bebisar mkt? Ida kräks inte mycket med väldigt ofta.

Igår klarade Ida av att rulla rygg- mage, hon har kämpat i flera dagar men nu klarade hon av det flera gånger.
 
Haha samma här! Brukar nöja mig med om de inte är alltför smutsiga... och då har jag ändå en bebis som peppar peppar aldrig kräks. Men hon har sämst bordsskick när hon ammas

@turbofling duktig Ida! Det måste vara ganska tidigt va? Här rullas det flitigt från mage till rygg men åt andra hållet har hon knappt provat.
 
Här kräks det rätt ofta. Det har blivit mindre mängd och mer sällan ju äldre hon blivit. Jag byter inte heller kläder särskilt ofta för byter jag blir jag garanterat nerspydd direkt :D Ikeas dregglisar och kräklappar har dock räddat mina och E:s kläder många gånger :up:
 
Här kräks det rätt ofta. Det har blivit mindre mängd och mer sällan ju äldre hon blivit. Jag byter inte heller kläder särskilt ofta för byter jag blir jag garanterat nerspydd direkt :D Ikeas dregglisar och kräklappar har dock räddat mina och E:s kläder många gånger :up:
Ja de små handdukarna från Ikea har jag alltid till hands när vi ammar! Brukar sätta en som en haklapp i bh-n :D
Min kräks nog inte så ofta, går lite i perioder, men brukar kräka desto mer när han väl gör det!
@Imogen det funkar även bra att ha Ikea-handdukarna så när bebis och bröst har dåligt bordsskick. Här är det väl främst brösten som är ouppfostrade och gärna läcker eller sprutar okontrollerat när det är matdags :p

@Emtherlia åh vi hade en sån dag igår. Vet inte hur många klädbyten det blev, dock lyckades bebis även kräka på pappa. Mamma såg ut såhär :banana:. Äntligen hans tur att bli kräkt på med:p Av förklarliga själ är det ju alltid jag som får kräkkaskaderna då de alltid kommer i samband med amning, här iaf.
 
Jag har gett upp det där med att ha rena kläder, det är ingen ide att byta. Glad att det är vinter så att man ka ta en jacka över när man ska till affären eller så :)
Kräks era bebisar mkt? Ida kräks inte mycket med väldigt ofta.

Igår klarade Ida av att rulla rygg- mage, hon har kämpat i flera dagar men nu klarade hon av det flera gånger.

Vad duktig! Det måste vara tidigt? Här rullas det inte åt något håll, på sin höjd att hon lägger sig på sidan :laugh:
 
Alva blev 3 månader idag och vägde in på 5235g (58cm) Helt fantastiskt att hon mer än fördubblat vikten på 3 månader :heart
Sprutan var dock förfärlig, pappa fick hålla medan jag stod och kollade åt andra hållet, men direkt när de sprutat råkade jag visst norpa åt mig henne direkt :o Man började ju nästan gråta själv när hon blev så hysteriskt ledsen :o
 
Vad duktig! Det måste vara tidigt? Här rullas det inte åt något håll, på sin höjd att hon lägger sig på sidan :laugh:

Ingen aning, alla barnen har vänt sig runt 3 manader och varit ganska precis i mitten i övrig utveckling (förutom första som hade bråttom motoriskt men pratade ist sent).
Rygg-mage klarade hon för ngr veckor sen men verkar ha glömt bort igen hur hon ska göra. Än sålänge vänder hon sig bara en gång och rullar inte iväg.
 
Här är det en del kräks sen nån vecka tillbaka, tidigare har han knappt kräkts alls så har inte riktigt fått in rutinen med att ha handduken alltid redo... Dreglar gör han också i mängder!
Här rullas det också lite då och då, både från rygg till mage och tvärt om. Oftast så lägger han sig så här dock:
img_0303.jpg

Och är supernöjd och leker med sina fötter :love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 535
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 545
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 835
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 411
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp