Höstföräldrar 2017 del 2

Så var det med det geniet :cautious::D

Men vad lustigt! Läkaren här var visserligen ST-läkare så han kanske inte hade koll :p Och jag minns inte alls på vilken kontroll det var med storebror... Minns bara att det först var hålla, sen flytta från ena handen till andra och sist klonka ihop dem.

Äsch, klart hon är ett geni ändå! :D
 
Nu har S fått gröt för första gången, det var verkligen en hit! Fast lite omständligt eftersom hon tydligen ska hålla i skeden själv :sneaky: Har nog ett par kladdiga år framför oss! Men gröten gillades och om hon får aprikos till också blir det nog ännu bättre :)

Fast att behöva torka sig efteråt var tydligen ren och skär barnmisshandel av värsta sort :p
 
Idag är vi utomhus jag och E. Hon somnade på en filt på gräsmattan (halvt ovanpå mig). Jag tänkte att det är lugnt, de senaste dagarna har hon bara sovit powernaps på 20-30 min. Nu är hon uppe i 1,5 h och har inte vaknat än :D Stelheten börjar kännas i kroppen, vågar inte flytta mig för då kommer hon rulla av filten :cautious:
 
Idag är vi utomhus jag och E. Hon somnade på en filt på gräsmattan (halvt ovanpå mig). Jag tänkte att det är lugnt, de senaste dagarna har hon bara sovit powernaps på 20-30 min. Nu är hon uppe i 1,5 h och har inte vaknat än :D Stelheten börjar kännas i kroppen, vågar inte flytta mig för då kommer hon rulla av filten :cautious:

Haha! Mysigt ändå, det är ju så himla fint väder. Vi sitter också utomhus, eller ja, bebis ligger och sover i vagnen och jag äter godis på en filt :d
 
Haha! Mysigt ändå, det är ju så himla fint väder. Vi sitter också utomhus, eller ja, bebis ligger och sover i vagnen och jag äter godis på en filt :d

Åh nu blev jag godissugen :cautious:

Bebis sov i 2 h och 5 min. Jag lyckades trockla mig därifrån och stötte upp henne med en foppatoffel istället :laugh: gick in och värmde matlådan som jag sen tog med ut och satte mig på filten och åt :up: (hon vaknade medan jag åt).
 
Jaaa nu är våren äääntligen här på riktigt! Nog för att jag brukar gå promenader i vanliga fall men nu går vi extra mycket och extra långt!
Energin kommer tillbaka till denna trötta, sömnbristpåverkade kropp (även om hjärnan fortfarande är rätt mossig).:bump:

Denna veckanhar vi varit med på 5 km motionslopp med kollegorna (läs jag gick med bebis i sele och snackade skit), varit på fem månaderskoll på BVC 71 cm och 8,8 kg (äntligen har han börjat plana ut), jag var själv med bebis på vaccineringen och det gick bra! :up:
Dessutom var det föräldrargruppsträff på förmiddagen så det blev en lång dag, och jag vågade åka med bara långsjal (suuuperlång) istället för sele (knepigt att sjala upp i bilen eller på gatan utanför bilen... Men det gick fint! Vi firade med att köpa solhatt och nya strumpor till bbeis. :D
Idag ska vi hem till en kompis och förhoppningsvis kunna sitta ute och fika och bara snacka lite skit vilket är sååå skönt!
 
Åh nu blev jag godissugen :cautious:

Bebis sov i 2 h och 5 min. Jag lyckades trockla mig därifrån och stötte upp henne med en foppatoffel istället :laugh: gick in och värmde matlådan som jag sen tog med ut och satte mig på filten och åt :up: (hon vaknade medan jag åt).
Haha härligt! :D
Ja sovande bebisar är tricky business:angel:
Ibland går det att stöka hur mycket som helst, typ när en gärna hade sett att de skulle vakna och när en vill att de ska sova så vaknar de bara en andas....
 
Igår var vi hos läkaren för att kolla upp blåsljudet på hjärtat som hördes vid sex-månaderskontrollen. Läkaren kunde inte höra nåt blåsljud :rofl::grin: Tydligen inte helt ovanligt att det kan komma och gå lite på bebisar, hon sa även nåt om att hjärtats muskulatur fortfarande är ganska mjuk så ibland kan det låta som ett blåsljud om mycket blod går igenom (typ). Loke var på sitt allra charmigaste solskenshumör under besöket och hade lite svårt att sitta/ligga still bivits, men skötte det toppen ändå :)

Inte långt borta att han kryper nu... Ålar/krälar fram och nån enstaka gång händer det att han står så här:
IMG_2383.JPG
 
Igår var vi hos läkaren för att kolla upp blåsljudet på hjärtat som hördes vid sex-månaderskontrollen. Läkaren kunde inte höra nåt blåsljud :rofl::grin: Tydligen inte helt ovanligt att det kan komma och gå lite på bebisar, hon sa även nåt om att hjärtats muskulatur fortfarande är ganska mjuk så ibland kan det låta som ett blåsljud om mycket blod går igenom (typ). Loke var på sitt allra charmigaste solskenshumör under besöket och hade lite svårt att sitta/ligga still bivits, men skötte det toppen ändå :)

Inte långt borta att han kryper nu... Ålar/krälar fram och nån enstaka gång händer det att han står så här:
Visa bifogad fil 13811
Skönt att det verkar ha försvunnit! Vad jag har förstått så är det ganska vanligt att de finns i början men att det helt enkelt växer bort när kroppen är mer ”klar”. Är ju egentligen helt otroligt att de kommer ut förhållandevis klara och med allt på rätt ställe, samt hur mycket som har växt och ska växa på dessa små :nailbiting:
 
Ja vad härligt det är med vår! Fast man blir ju helt snurrig över hur man ska klä på barnen när temperaturen varierar så! Det ska bli 21 grader här i eftermiddag, kanske till och med att det kan bli middag ute :o


Fredag innebär båda barnen hemna. Storebror ska få tbe-vaccin och lillasyster hänga med morfar under tiden. Får se om morfar vågar ge sig på både hund och barn samtidigt :p
 
Ja vad härligt det är med vår! Fast man blir ju helt snurrig över hur man ska klä på barnen när temperaturen varierar så! Det ska bli 21 grader här i eftermiddag, kanske till och med att det kan bli middag ute :o


Fredag innebär båda barnen hemna. Storebror ska få tbe-vaccin och lillasyster hänga med morfar under tiden. Får se om morfar vågar ge sig på både hund och barn samtidigt :p
Ja det är lite knepigt att hitta rätt klädnivå! Speciellt när det vänder så fort, jag har inte alls hunnit med! Varav panikinköpet av solhatt igår:D:angel:
 
Idag fyller ju bebis dessutom fem månader!!! :love:
Tänk att det snart har gått ett helt halvår sedan denna lilla solstråle kom och berikade våra liv. Hade aaaaldrig kunnat föreställa mig hur livet skulle se ut som förälder men det är ju rätt härligt (största delen av tiden iaf);):D
 
Här gick vi fran vinter till sommar direkt. Igar var det närmare 30 grader och vi gav upp lekparken och gick till skogen istället. Panikletade fram sandaler till barnen och konstaterade att alla behöver nya (inte Ida da förstas, men dom tre stora). Till mig själv har jag inga korta byxor, förra sommaren had ejag ju gravidbyxor men aret innan maste jag ju haft vanliga sommarbyxor.

Trots att Ida är barn nr 4 tycker jag att det är svart att klä pa henne nu.
 
Skönt att det verkar ha försvunnit! Vad jag har förstått så är det ganska vanligt att de finns i början men att det helt enkelt växer bort när kroppen är mer ”klar”. Är ju egentligen helt otroligt att de kommer ut förhållandevis klara och med allt på rätt ställe, samt hur mycket som har växt och ska växa på dessa små :nailbiting:

Ja verkligen! Det lustiga här är att han hade ett blåsljud vid födseln som sen försvann till extra kontrollen två dagar senare och det hördes inget på 4mån-kontrollen men nu vid 6mån fanns det ett och nu tre veckor senare inget :p Är säkert lä†t att missa också på så små (ej stillasittande...) barn.:)
 
Vi har inte fått sommar än, men vi har åtminstone plusgrader och den mesta snön är borta :D
Vår lilla plutt är som storebror med sömn och amning. Jag dör snart tröttdöden.. vet inte hur vi ska göra längre, köpte ju en vagga innan hon föddes med den vägrade hon sova i. Sen köpte vi en bedsidecrib, som hon också vägrar. Hon ska sova i min armhåla med benen uppslängda på mitt lår.
Men jag antar att det bara är att köra på att flytta över till egen säng hela tiden tills hon vänjer sig.
Är ju så jobbigt bara och jag lyckas ofta tuppa av innan hon somnar. Så det skiter sig hela tiden med det där :p

Annars är hon världens goaste unge, så glad hela tiden och vill så gärna vara nära storebror och se vad han pysslar med.
Snart 6 månader nu :)
 
Suck. Någon mer som har Dr Browns flaskor? Mina läcker jättemycket och jag förstår inte varför, alla delar sitter som dom ska..
Funderar på att köpa andra flaskor men vet inte vilka. Hon vägrar MAM och jag tror det är nappen som är för annorlunda.
Någon som har Milkhero? Glasflaskorna. Blir det vakuum i dessa?
 
Suck. Någon mer som har Dr Browns flaskor? Mina läcker jättemycket och jag förstår inte varför, alla delar sitter som dom ska..
Funderar på att köpa andra flaskor men vet inte vilka. Hon vägrar MAM och jag tror det är nappen som är för annorlunda.
Någon som har Milkhero? Glasflaskorna. Blir det vakuum i dessa?

Vi köpte Icas egna flaska som O äter välling ur på kvällen, funkar utmärkt.

Om man kunde leva på mango skulle bebis göra det :D Frukt överlag är tio gånger bättre än mat men jag antar att hon ändå får i sig det hon behöver på något sätt. Hon ammar fortfarande på natten men annars verkar hon inte så intresserad av det dagtid. Två tänder har hon fått och snorig är hon, lite gnälligt men det hör väl till. Igår fick vi ta över en gungställning, succé!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 650
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 733
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 876
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 575
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp