Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ehm, jag tror att jag kanske hoppar in här, är i vecka 8 idag.

Plussade på julafton och hade sista mens den 25 november, så beräknat är egentligen sista augusti men jag gissar att jag kommer gå över tiden eftersom många verkar göra det:laugh: och då blir det ett höstbarn. Herregud vad läskigt att skriva.:nailbiting:

Jag mår illa, som attan. Jag som brukar älska mat kan knappt få i mig något alls, sea-band har hjälp lite men inte tillräckligt. Mannen försöker hjälpa så gott det går genom att hämta allt jag ber om, laga mat, läsa på och hitta hjälpmedel. Utan mat blir jag så svag, ledsen, deppig och trött.

Igår var vi på hälsosamtal och jag fick med mig lergigan comp mot illamåendet och det verkar hjälpa, halleluja!

Just nu känns allt väldigt konstigt, eller rättare sagt, jag känner inte särskilt mycket. Allt gick så fort, jag trodde det skulle dröja innan det blev nåt så det känns lite snopet på något sätt. Å andra sidan kan ju allt fortfarande hända. Min syster hade flera missfall och det kanske är genetiskt? Plus att jag har gjort en konisering vilket gör att risken för sena missfall ökar.

Massa tankar som virrar omkring i huvudet samtidigt som allt det praktiska bara känns jobbigt. Vi behöver flytta då vi saknar hiss och att gå uppför en massa trappor som höggravid eller nyförlöst lockar inte.

Oj, vilket långt inlägg det blev men jag antar att blandade känslor är ganska vanligt, särskilt i början.
 
Ehm, jag tror att jag kanske hoppar in här, är i vecka 8 idag.

Plussade på julafton och hade sista mens den 25 november, så beräknat är egentligen sista augusti men jag gissar att jag kommer gå över tiden eftersom många verkar göra det:laugh: och då blir det ett höstbarn. Herregud vad läskigt att skriva.:nailbiting:

Jag mår illa, som attan. Jag som brukar älska mat kan knappt få i mig något alls, sea-band har hjälp lite men inte tillräckligt. Mannen försöker hjälpa så gott det går genom att hämta allt jag ber om, laga mat, läsa på och hitta hjälpmedel. Utan mat blir jag så svag, ledsen, deppig och trött.

Igår var vi på hälsosamtal och jag fick med mig lergigan comp mot illamåendet och det verkar hjälpa, halleluja!

Just nu känns allt väldigt konstigt, eller rättare sagt, jag känner inte särskilt mycket. Allt gick så fort, jag trodde det skulle dröja innan det blev nåt så det känns lite snopet på något sätt. Å andra sidan kan ju allt fortfarande hända. Min syster hade flera missfall och det kanske är genetiskt? Plus att jag har gjort en konisering vilket gör att risken för sena missfall ökar.

Massa tankar som virrar omkring i huvudet samtidigt som allt det praktiska bara känns jobbigt. Vi behöver flytta då vi saknar hiss och att gå uppför en massa trappor som höggravid eller nyförlöst lockar inte.

Oj, vilket långt inlägg det blev men jag antar att blandade känslor är ganska vanligt, särskilt i början.

Grattis!
Blandade känslor är jääättevanligt. Jag är rädd för att inte älska det här barnet lika mycket som första.

Har jobbiga hugg i livmodern och det gör verkligen skitont.
 
Puttar upp denna tråden och smyger sakta in själv. Är i vecka 8 och har börjat må ganska illa. Värst är det kring lunchtid :down: Är dessutom löjligt rädd inför blodproverna jag planerar att ta i slutet av denna vecka (de har drop in, som jag döpt om till drop out :angel: ). Tycker det är jätteläskigt med både sticket och tanken på att de tar blod trots att det är väldigt lite som tas. Tvingar med sambon som får hålla mig i handen och köra mig dit och hem (undviker helst att köra bil när jag har svimningskänslor :up: ). Förövrigt har vi tackat nej till KUB och kommer bara göra ultraljudet i v 13 om allt gått väl så långt.

Hoppas fler hittar hit till tråden så småningom!
 
Vill inte gå ut med det än med mitt vanliga nick, men går allt som det ska utan mf så får vi barn i mitten av oktober. Nervösa är både jag och karln om hur vi ska lösa allt och att det nu ska gå bra hela vägen.

Det erbjuds tydligen inget Ul/kub i v12 här utan är först Ul i v 19. Känns lång tid att vänta.

Mår fö redan rätt illa och kräks, hoppas på att det inte blir värre.

September
1 - Emtherlia, första barnet
13 - Energi, andra barnet.

Oktober

Tillv12, första barnet.

November
 
@Energi efter att ha läst i andra trådar antar jag att du inte är med på listan längre :( Håller tummarna för att du återkommer snart!

September

1 - Emtherlia, första barnet
Lakritsnapp, första barnet (återkommer med bf efter ul)

Oktober

Tillv12, första barnet.

November
 
Vill inte gå ut med det än med mitt vanliga nick, men går allt som det ska utan mf så får vi barn i mitten av oktober. Nervösa är både jag och karln om hur vi ska lösa allt och att det nu ska gå bra hela vägen.

Det erbjuds tydligen inget Ul/kub i v12 här utan är först Ul i v 19. Känns lång tid att vänta.

Mår fö redan rätt illa och kräks, hoppas på att det inte blir värre.

Jag tycker det är skönt att vi erbjuds UL i v. 12 här. Är det något som är galet så vill man ju gärna få reda på det så snart som möjligt.

Själv kräktes jag för första gången idag och hoppas att det inte kommer upprepas :yuck: (men det är väl att hoppas på för mycket kanske). Just nu är det rostat bröd och proviva som gäller för att hålla illamåendet i chack.
 
Inte heller jag vill "outa mig" riktigt än, så jag använder hemligt nick till vi hunnit berätta för familj och vänner...

Är enligt min app i vecka 9 och har på det stora hela mått bra hittills. Lite illamående om jag blir hungrig, väldigt trött, lite yr och frusen, men senaste dagarna har jag inte känt nånting alls vilket såklart gör mig nojig. :p

Imorse var jag och sambon på ett första infomöte på mvc. Ironiskt nog var informationen jag fått innan obefintlig så vi hade nog lite tokiga förväntningar och höll dessutom på att missa hela grejen eftersom ingen sagt att det var gruppinformation och vi satt kvar när gruppen gick, övertygade om att vi skulle på enskild träff... :D med facit i hand sa de håller ingenting som vi inte redan läst på 1177, men det är klart att de hellre informerar för mycket än för lite...


September

1 - Emtherlia, första barnet
15 - fortfarandehemligt, första barnet
Lakritsnapp, första barnet (återkommer med bf efter ul)

Oktober

Tillv12, första barnet.

November
 
Välkomna in i tråden! Hos mig har det inte hänt så mkt, har fortfarande svårt att äta och har gått ner 3 kg sen jag fick reda på att jag var gravid. Är i vecka 11 nu så hoppas jag snart mår bättre!

Just nu är vi på Island och det är kämpigt! Men vi sa att bara vi tog oss hit så var det bra, ingen press eller stress utan vi gör våra utflykter så får jag ta det lugnt på eftermiddagarna/kvällarna och det funkar ganska bra. För på morgon och mitt på dagen mår jag helt ok! Så på kvällarna går killen och käkar nåt och jag kollar på tv/spyr:D
 
Välkomna in i tråden! Hos mig har det inte hänt så mkt, har fortfarande svårt att äta och har gått ner 3 kg sen jag fick reda på att jag var gravid. Är i vecka 11 nu så hoppas jag snart mår bättre!

Just nu är vi på Island och det är kämpigt! Men vi sa att bara vi tog oss hit så var det bra, ingen press eller stress utan vi gör våra utflykter så får jag ta det lugnt på eftermiddagarna/kvällarna och det funkar ganska bra. För på morgon och mitt på dagen mår jag helt ok! Så på kvällarna går killen och käkar nåt och jag kollar på tv/spyr:D

Grattis!!! :love: Har saknat dig i vår tråd!
 
Jag vågar mig in här lite försiktigt, men med anonymt användarnamn några veckor till. Kommer nog inte heller skriva så mycket nu i början, men bara så ni vet att en till är med er :)

Bf borde vara runt 10 oktober.
 
Vad roligt att fler vågar sig in i tråden :)

@Emtherlia Jag är lite avundsjuk på dig, dock inte på att du spyr och går ner i vikt :turd:, men att du är på Island :love: Jag skulle också vilja åka dit någon gång. Vi får hålla tummarna för att ditt illamående lättar snart.

Jag önskar att de närmsta 4 veckorna kommer gå fort. Man vill ju så gärna se den lille på UL och se så allt är som det ska :) Vi ska dessutom hinna med att planera in bröllop i April... Har en bit kvar där, har varken bokat lokal eller vigselförrättare än och hoppas att de inte är fullbokade det datum vi tänkt oss :angel:
 
Idag känner jag mig rädd och orolig, har en dum känsla av att det här inte kommer att gå bra.
Den 27 kommer jag få göra ett vul men 2,5 v känns som en evighet.
 
@Lakritsnapp det har varit väldigt kul att se en del av Island, även om jag önskade att jag mådde så bra att jag med kunde äta massa gott på kvällen :D idag snorklade vi, ascoolt!

Går in i v12 idag och har inskrivningsmöte på måndag, nån gång i slutet av feb kommer vi även göra ul och kub, känns fortfarande bisarrt att vi ska bli föräldrar? När blev jag så gammal? :confused:
 
Vad jag har väntat på denna tråd!! :D Är inne och kollar lite på familjeliv men tycker atmosfären är så opersonlig så har bara väntat på att någon (inte jag ;) ) ska starta upp en tråd här. Jag och sambon har inte riktigt förstått att det är sanning än, men är såklart jätteglada!

Går in i vecka 12 på måndag och har inte känt av någonting direkt, lite trött på kvällen och känsligt blodsocker annars är kroppen precis som vanligt, vilket givetvis gör att man bara blir orolig.. Det är tydligen vanligare än man tror att inte känna av det så mycket, bara det att man alltid hör mer av det dåliga. Vi håller tummarna på att det går vägen i vilket fall :)

September

1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
15 - fortfarandehemligt, första barnet
Lakritsnapp, första barnet (återkommer med bf efter ul)

Oktober

Tillv12, första barnet.

November
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 404
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 798
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp