Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har faktiskt illamåendet börjat lägga sig (?!?!?!):nailbiting::bump::eek:. Vågar knappt säga det högt:p
Hoppas, hoppas att det får lov att vara lite lugnare nu! Samtidigt som jag hoppas, hoppas att det inte är något som är fel:nailbiting:
Ska på KUB ultraljud på onsdag så efter det kommer det förhoppningsvis kännas lite lugnare.
 
Idag har vi varit på RUL och allt ser bra ut :) Blev flyttad till 24:e i stället för 30:e september. Och det är en pojk!

September

1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet
17 - Imogen, andra barnet
17 - Ainon, första barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
26 - Jordgubblime, första barnet
 
Hur är det för er viktmässigt? Har ni gått upp mycket? Ner? Står still?

Är i vecka 25 nu och har gått upp 1 kg. Gick ju ner 4 kg under första delen av graviditeten eftersom jag mådde så pissigt men det har vänt och nu när jag kan äta igen så verkar det gå uppåt.
 
Jag har ocksa varit pa ultraljud (och kontroll) idag.
Mini tränade pa att göra bakatvolter och andra avancerade gymnastikövningar.

Mitt blodtryck är alltid högt hos läkaren, men jag kontollerar regelbundet hemma och da är det bra.
Jag ligger pa samma vikt som före graviditeten, är överviktig sa jag "ska" inte ga upp för mkt.

Med de andra barnen gick jag upp 15,10 och 8 kg. 10 kg var borta en vecka efter förlossningen.
 
Ååååh nej.
En rejäl förkylning ligger och lurar i kroppen. Jag kan inte ta någon vettig medicin pga gravid, så den kommer säkert vara långdragen och vidrig. Wäääh! :arghh:
 
@Blueberry åh stackare! Jag har varit konstant förkyld sen i januari känns det som. Barn som börjar på dagis och graviditet är väl inte de bästa förutsättningarna :p Men nu tror jag att den äntligen har gett med sig!

I eftermiddag ska jag träffa min kusins 5 dagar gamle son :heart Han är en lika liten plutt som min son var när han föddes så vi ska låna ut lite kläder i storlek 44. Obegripligt vilka små kläder :o
 
Är det bara jag som börjat gå in i saker med magen?:rofl: Jag glömmer liksom bort att den är där och att jag inte kan tränga mig igenom trånga passager som tidigare, kan hända på exakt samma ställe bara några minuter efter varandra.:D
 
Är det bara jag som börjat gå in i saker med magen?:rofl: Jag glömmer liksom bort att den är där och att jag inte kan tränga mig igenom trånga passager som tidigare, kan hända på exakt samma ställe bara några minuter efter varandra.:D
Jag går in i v40 imorgon så jag borde ju vara van vid att där är en mage, men på sistone slår jag i den överallt! :o:angel: Stolar, bänkar, kylskåpsdörren är en regelbunden grej. Men jag tycker iofs att magen bara fortsätter att växa rätt utåt och inte åt sidorna. Stod i kassakö häromdagen när en bekant petar på mig bakifrån och frågade om hon hade fått fel för sig att jag var gravid. Innan hon såg magen från sidan vill säga :rofl: Syns inte det minsta att jag är gravid bakifrån.
 
KUB ultraljud idag! Och det visade en liten krabat som gillade att stå på huvudet och envisades med att inte alls visa nacken :p Efter en del övertalning fick de sina bilder så de kunde mäta. Fick en risk på typ 1:7500 eller något så det känns bra. Men allra skönast är det att faktiskt se hjärtat slå, har känt mig lite orolig sista dagarna.
Men inte känns det mer verkligt nu än igår :angel: att det faktiskt är i min mage som den där lilla krabaten bor?:nailbiting:
Enligt detta ultraljud fick vi en veckas tidigare bf men är ju lite tidigt än såklart.
 
Nattat sonen som är inne i en jobbig läggningsperiod och bara ligger och fäktar och skruvar på sig. Intressant situation och ligga där i sängen och ha ett barn som sparkar på en från utsidan och ett som sparkar på en från insidan :p För nu är det minsann livat i magen flera gånger om dagen :love:
 
KUB ultraljud idag! Och det visade en liten krabat som gillade att stå på huvudet och envisades med att inte alls visa nacken :p Efter en del övertalning fick de sina bilder så de kunde mäta. Fick en risk på typ 1:7500 eller något så det känns bra. Men allra skönast är det att faktiskt se hjärtat slå, har känt mig lite orolig sista dagarna.
Men inte känns det mer verkligt nu än igår :angel: att det faktiskt är i min mage som den där lilla krabaten bor?:nailbiting:
Enligt detta ultraljud fick vi en veckas tidigare bf men är ju lite tidigt än såklart.

Samma för mig, det är fortfarande inte alls verkligt att det faktiskt lever någonting inuti min mage... Har hört att det i stort sett aldrig känns verkligt ;)
 
Samma för mig, det är fortfarande inte alls verkligt att det faktiskt lever någonting inuti min mage... Har hört att det i stort sett aldrig känns verkligt ;)

Nej det tycker jag aldrig att det blir :p och som jag tror att jag iofs redan har skrivit någon gång. Men när du väl har fått ditt barn blir det ÄNNU overkligare att den människan bott i din mage i 9 månader :D
 
Samma för mig, det är fortfarande inte alls verkligt att det faktiskt lever någonting inuti min mage... Har hört att det i stort sett aldrig känns verkligt ;)

Jag tycker det börjar kännas verkligt nu när man känner hur det sparkas runt "hela tiden". Men får som lite obehaglig känsla när jag tänker på att det är en "självständig" "parasit" inne i en.
 
Idag var vi hos BM och mätte magen, lyssnade på hjärtat och tog prover. Allt såg bra ut och jag låg precis på kurvan. :)

Sjukt att något i mig har så snabba hjärtslag:nailbiting::p Jag tycker det är massa rörelser hela tiden men får liksom för mig att det är som att ha en fisk i magen, det känns ju så:rofl:
 
Jag behöver förresten inte äta järntabletter, tills vidare. WIN! Eller jo, rent provmässigt så behöver jag men eftersom jag verkligen ifrågasatte det starkt och eftersom bebisen inte kan ta skada av att jag avstår så slipper jag för, i alla fall tills vidare. Vi ska ta nya prover om ett par veckor. Ska däremot äta vitaminerna som vanligt, och tänka på att äta mer "järnmat". Typ jordgubbar, tänker jag :angel:

Fröet är ett litet nattdjur, förresten.
23 är primetime, och oavsett när jag vaknar på morgonen så är det mycket rörelse då. Resten av dygnet är det väldigt lugnt.
 
Här är det nu en vecka kvar till järntabletterna :nailbiting: men jag tänkte skjuta på det en halv vecka till och börja efter Kristi himmelsfärd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 408
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 800
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp