Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag glömde fraga min gynekolog om järntabletter. Om 6 veckor är det provtagning men det är ju ett tag till dess. Mitt järnvärde var inte helt bra redan för ett ar sen (inom referens men at det längre) och jag har behövt ta järn i dom andra graviditeterna sa det vore kontigt om jag slapp den här gangen. Men min maga klarar järn ganska bra.
 
Hoppar in från sommartiden. Käkar Niferex varannan kväll, kombinerat med 1,5 tärning av frukt&fibrer från Ortis. Blev tipsad av @athena_arabians och var skeptisk till att börja med ska erkännas men med 1,5 tärning går det fint. Började med en men då fick jag bara mer magknip.

Var det Ortis? Tugg eller vanliga tabletter? Står "Bör ej användas under graviditet eller amning." på Apotea?
 
Jag hade redan skrivit upp de där tabletterna från er tråd. Men om de inte bör användas under gravitditet eller amning..?
 
Var det Ortis? Tugg eller vanliga tabletter? Står "Bör ej användas under graviditet eller amning." på Apotea?

Ortis (det andra märket smakar :turd:).

Givetvis ska man kolla med sin BM men jag vet flera gravida som fått ok. Eftersom det räknas som hälsokost och säljs i flera länder misstänker jag att det är en övernitisk friskrivning. Det är ju verkligen inget konstigt i dem.
 
Besök hos BM idag. Lite prover, vägning och sånt smått och gott. Lågt Hb, vilket jag väl hade väntat mig (114) men även lågt blodsocker trots frukost någon timme innan som innehöll både fruktyoghurt och jucie. Så nu har jag beställt mer järntillskott, vill ju helst slippa Duroferon/Niferex och liknande som pajar min mage:wtf: Men jag tänker att med lite brustabletter, lite Blutsafttabletter och mina multivitamin som innehåller järn så kanske jag klarar mig. Får stoppa i mig extra jordgubbar, spenat och broccoli osv. men det gör inte så mycket:D Får väl se vad ferritinvärdet är när de svaren har kommit.
 
Ortis (det andra märket smakar :turd:).

Givetvis ska man kolla med sin BM men jag vet flera gravida som fått ok. Eftersom det räknas som hälsokost och säljs i flera länder misstänker jag att det är en övernitisk friskrivning. Det är ju verkligen inget konstigt i dem.
Precis som du skriver så är det inga konstigheter alls o käka dem. Frågade min BM-kompis som sa att det är bara o köra på, de är troligtvis försiktiga med rekommendationen då de inte är testade. :)
 
Vi var på RUL idag och fått veta att det med största sannolikhet är en liten tjej vi väntar på. Blev flyttad framåt endel tyvärr så lilla Alva beräknas 23/10 istället. Men allt såg fint ut vilket är det viktigaste såklart :)

September

1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
26 - Jordgubblime, första barnet
 
Det lär väl ändra sig fler gånger men senaste budet är 20 november så ändrar väl till det sålänge :D Hellre det än 26:angel:
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
20 - Jordgubblime, första barnet
 
Det verkar som om jag får äran att välkomna de sura uppstötningarna in i mitt liv:cautious::wtf:
Det positiva är väl att jag verkar få illamåendet mer och mer under kontroll:up:
 
Min ändring verkar ha fallit bort i listan, så ändrar igen. :)
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
20 - Jordgubblime, första barnet
 
Min ändring verkar ha fallit bort i listan, så ändrar igen. :)
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
20 - Jordgubblime, första barnet
Lite kul att ni är tre stycken på samma dag:D
 
Liten kör elvispssparkar i magen här, och jag konstaterar att det här med sparkar inte är ett dugg mysigt och underbart. Jag tycker bara att det känns obehagligt och creepy att något rör sig inne i min kropp..:crazy:
 
Liten kör elvispssparkar i magen här, och jag konstaterar att det här med sparkar inte är ett dugg mysigt och underbart. Jag tycker bara att det känns obehagligt och creepy att något rör sig inne i min kropp..:crazy:
Det tycker jag med denna också. Med dottern så var det faktiskt mysigt men med denna är det som att vara inomhushall för vm i mma, inte alls sött och mysigt och fjärilar :meh:
 
Det här är nog lite som det där att vilja ha rakt eller lockigt hår. Har man en bebis som lever rövare i magen så tycker man det är jättejobbigt. Och om man som jag sist har en jättelugn bebis nojar man sig över fosterrörelser och önskar att den levde rövare...

Att inte bara alla bebisar kunde lära sig vad lagom är :D
 
Det tycker jag med denna också. Med dottern så var det faktiskt mysigt men med denna är det som att vara inomhushall för vm i mma, inte alls sött och mysigt och fjärilar :meh:
Skönt att jag inte är ensam! Känns som att man blir så dömd som människa och blivande mamma när man uttrycker negativa saker om sin graviditet. Som att jag kommer bli en dålig mamma bara för att jag tycker att det känns creepy med en Alien i min kropp..
 
Skönt att jag inte är ensam! Känns som att man blir så dömd som människa och blivande mamma när man uttrycker negativa saker om sin graviditet. Som att jag kommer bli en dålig mamma bara för att jag tycker att det känns creepy med en Alien i min kropp..
Jag vet inte hur många gånger jag har jämfört denna graviditet med alien filmerna. Särskilt nu när jag är på sista veckan så får jag titt som tätt upp bilden i huvudet när alien bebisen bryter sig ut ur kroppen via revbenen :rofl:

Alla tycker inte hraviditeter är rosaskimmrande och härliga. Och Jag kan inte bry mig mindre om vad folk tror om mig som mamma. Har dem problem med hur jag upplever min graviditet eller uppfostrar mitt/mina barn så kan dem titta bort.
 
Min ändring verkar ha fallit bort i listan, så ändrar igen. :)
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet
11 - Kolakaka, första barnet
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
20 - Jordgubblime, första barnet

Säger hej igen efter litet uppehåll, har varit såå trött och så efter jobb och hästar har jag slocknat direkt .
Men med järntabletterna så blev det en liten förbättring, tack och lov! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 404
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 798
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp