Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska på två bröllop i sommar, båda i juli/augustiskiftet.
Jag kommer ju att vara en planet vid det laget...

Har beställt den här klänningen och hoppas på det bästa.
Är dock 167 cm över havet och definitivt ej särskilt smäckert byggd...
EF329F026-K11@14.jpg
 
Jag ska på två bröllop i sommar, båda i juli/augustiskiftet.
Jag kommer ju att vara en planet vid det laget...

Har beställt den här klänningen och hoppas på det bästa.
Är dock 167 cm över havet och definitivt ej särskilt smäckert byggd...
EF329F026-K11@14.jpg

Men åh vad fin! Var har du köpt den? Jag ska också på bröllop och behöver tips.
 
Samma här, ska också på bröllop i augusti. Har inte ens börjat våga tänka på att hitta en klänning
 
Verkligen jättefin klänning! :love:
Men vad svårt det är att hitta fina gravidkläder och ofta är utbudet så himla glest.
Skulle vilja hitta lite somriga klänningar, men det kanske är webshop som gäller. Tycker ofta det är så svårt med storlekar. Tips mottages gärna! :D
 
Verkligen jättefin klänning! :love:
Men vad svårt det är att hitta fina gravidkläder och ofta är utbudet så himla glest.
Skulle vilja hitta lite somriga klänningar, men det kanske är webshop som gäller. Tycker ofta det är så svårt med storlekar. Tips mottages gärna! :D

Håller med, jättesvårt att hitta vettiga kläder.
 
igår var vi på sjukhuset där det var föreläsning om hur en förlossning går till typ och hur de jobbar för att vi ska få en så bra förlossning som möjligt. Det känns som att jag är i trygga händer men det är ju inte direkt glamoröst att föda barn...:crazy:
 
Och i måndags så flyttade vi till vår nya lägenhet så det har varit ett par dagar med kaos kan man säga! Fyfaan vad jag avskyr att flytta, jag är verkligen en vanemänniska och avskyr förändringar så det kommer ta tid innan jag känner mig hemma och "glad" över nya stället.

Dessutom så har vi inga möbler förrrutom i sovrummet då vi bestämde oss för att sälja allt det gamla eftersom det inte passar in i nya lägenheten. Så just nu är flyttlådor mitt matbord:D
 
Och i måndags så flyttade vi till vår nya lägenhet så det har varit ett par dagar med kaos kan man säga! Fyfaan vad jag avskyr att flytta, jag är verkligen en vanemänniska och avskyr förändringar så det kommer ta tid innan jag känner mig hemma och "glad" över nya stället.

Dessutom så har vi inga möbler förrrutom i sovrummet då vi bestämde oss för att sälja allt det gamla eftersom det inte passar in i nya lägenheten. Så just nu är flyttlådor mitt matbord:D

Låter som ett spännande möblemang :D Fast väldigt roligt att kunna köpa nästan allt nytt!

Vi ska också flytta, fast bara till lägenheten under så det blir nog inte en så krånglig flytt. Även om själva grejen med att rensa och sortera är tråkig så är det kanske lite nödvändigt också :angel:

Räknade förut att jag bara har fem veckor kvar på jobbet. Går på fyra veckors semester 30:e juni och sen gravledigt i två månader. Märklig känsla.
 
Jobbigt med flyttkartonger och packande, men ändå skönt att få det gjort innan bebisarna kommer! Vi flyttade med en ett par månad gammal bebis sist, det har också sina nackdelar :p Effektiviteten i packandet var ju inte fantastisk direkt ;)
 
Jag tror jag äntligen nu i v.19 har kommit till den där omtalade trevliga perioden av graviditeten :banana:. Har mått riktigt bra i veckan, lite lätt illamående när magen är tom och på natten men inget farligt. Märkte dock att jag var trött igår då jag somnade till i soffan halv 7 under tiden vi höll på att äta middag :rofl:

Annars tycker jag tiden mest sniglar fram, vill först att det ska bli sommar och allt roligt som är planerat och sedan får det gärna gå i rekordfart tills då bebis är ute och man får vara icke-gravid igen :up:
 
Även jag får lägga till mig här nu :)
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
28 - Pulkaskurk, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
20 - Jordgubblime, första barnet
 
Även jag får lägga till mig här nu :)
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
28 - Pulkaskurk, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
20 - Jordgubblime, första barnet
Grattis!! :)
 
Är det någon av er andra som är sjuka under graviditeten?
Hur hanterar ni det? Jag är sjuk men fick avbryta behandlingen när jag blev gravid men blev dålig så har fått börja med cellgifterna igen för att inte riskera mig eller bebisen och igår blev jag inlagd...
Känns tungt, jobbigt och smärtsamt , inte direkt härligt och lyckosamt att vara gravid....
 
Är det någon av er andra som är sjuka under graviditeten?
Hur hanterar ni det? Jag är sjuk men fick avbryta behandlingen när jag blev gravid men blev dålig så har fått börja med cellgifterna igen för att inte riskera mig eller bebisen och igår blev jag inlagd...
Känns tungt, jobbigt och smärtsamt , inte direkt härligt och lyckosamt att vara gravid....

Fy vad jobbigt :( Jobbigt att vara sjuk såklart och jobbigt att inte kunna njuta av graviditeten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
497
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 322
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 340
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp