Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur går det för er med namnfunderingar? Är ni överens?
Vi bestämde oss för att vi skulle vara ute i godare tid den här gången och iaf ha några förslag när det började bli dags. Än så länge är det ju ett tag kvar men det går väldigt trögt :p

Sambon gav ett namnförslag tidigt som jag mer och mer tycker om, helt klart ett bra alternativ.
 
Hur går det för er med namnfunderingar? Är ni överens?
Vi bestämde oss för att vi skulle vara ute i godare tid den här gången och iaf ha några förslag när det började bli dags. Än så länge är det ju ett tag kvar men det går väldigt trögt :p
Vi har börjat skriva upp namn vi gillar. Lite lättare nu när vi vet att det med största sannolikhet är en pojke:p Kom på att vi mest hade tjejnamn som vi funderat på innan. Är nog hyffsat överens om vad vi vill ha för typ av namn, men sen vet en ju inte vem det är som kommer ut, kanske inte passar alls.
Vi har liknande krav som @Emtherlia gärna ett kortare namn, inget allt för konstigt och helst inte från "topp 10 vanligaste barnnamnen". Ska gärna fungera på engelska med och att ingen av oss har allt för tråkiga associationer till namnet (elak klasskompis, stökig elev osv:angel:).
 
Vi har ett par tjejnamn och kanske nåt pojknamn men det är inte lätt! Vi är överens om "grunderna" av hur namnet ska vara (typ det ska vara någorlunda kort, inga nymodernigheter med exempelvis z eller h placerade lite här och var) men det är ändå svårt att hitta namn som faller oss helt i smaken!

Vi har ungefär samma kriterier som er. Inga nymodigheter eller konstiga stavningar, och ett namn som stilmässigt passar med sonens. Inte att de behöver vara lika namn i sig men ungefär samma stil.

Vi har några pojknamnsförslag som är kvar när vi valde sonens namn, men flicknamn är hopplöst!
 
Vi har liknande krav som @Emtherlia gärna ett kortare namn, inget allt för konstigt och helst inte från "topp 10 vanligaste barnnamnen". Ska gärna fungera på engelska med och att ingen av oss har allt för tråkiga associationer till namnet (elak klasskompis, stökig elev osv:angel:).

Ja det där med associationer är inte lätt. Ett av mina favoritnamn går inte alls hem hos maken eftersom någon kille när han växte upp som inte alls var trevlig hette så
 
Vi är överenns om namn Förutom efternamnet. Båda vill att barnet ska heta som den själv och inget dubbelnamn. Blir svårt :p
 
Jag heter ett vanligt sson-namn men det gör inte min sambo så det gör det enkelt att välja efternamn. Vi vill inte heller ha ett ovanligt, egenpåhittat eller svårstavat förnamn så det blir något enkelt :)
 
Inatt fick jag känna på den berömda vadkrampen :meh: Höll på att krevera innan jag lyckades få in handen under täcket och trycka på kramppunkten (har alldeles för långa naglar på fingrarna som fastnade i påslakanet :cautious:).

Vad det gäller namn har vi ett förslag på vardera kön, så skulle det visa sig att det tilltänkta namnet inte passar när barnet väl kommer så får vi lite bråttom att hitta ett annat :angel: Efternamns-problemet är löst sedan tidigare. Maken fick heta vad han ville efter vigseln men jag var väldigt bestämd med att jag och kommande barn ska ha mitt efternamn. Stackarn hade ju typ inget annat val än att ta mitt efternamn då :D
 
Åh Bonnie @Blueberry Det var vi sugna på och så hade vi osis att några vänner hann norpa det före oss. Kändes inge kul att ha två Bonnie i vänkretsen när det är så pass ovanligt. Vi valde mella Bianca och det lilla C slutligen fick.

Jag hejar på en liten Bonnie :D

Mvh Miks
 
Åh Bonnie @Blueberry Det var vi sugna på och så hade vi osis att några vänner hann norpa det före oss. Kändes inge kul att ha två Bonnie i vänkretsen när det är så pass ovanligt. Vi valde mella Bianca och det lilla C slutligen fick.

Jag hejar på en liten Bonnie :D

Mvh Miks

Åh vi tänkte med döpa till Bianca men blev ett namn på T. Får vi en till dotter blir det också ett på T (trots att jag egentligen tycker det är fult när syskon har namn på samma bokstav :p) men Bianca ska vara mellannamn. Eller så köper vi en hund och döper till Bianca.
 
Åh vi tänkte med döpa till Bianca men blev ett namn på T. Får vi en till dotter blir det också ett på T (trots att jag egentligen tycker det är fult när syskon har namn på samma bokstav :p) men Bianca ska vara mellannamn. Eller så köper vi en hund och döper till Bianca.

Här lutar det kanske mot att det blir en S till om det blir en flicka. Och jag som egentligen inte alls gillar när det är samma begynnelsebokstav :p Men S1 och S2 kanske funkar trots allt :angel:
 
Vi har en Emilia, en Maja och en Mira. Jag har också ett namn som börjar på M (maria) så vi tänker att det räcker med namn på M. För en flicka är favoriten Alina och för en pojke Alex.
 
Någon mer som sover dåligt?

Jag har inga problem att somna på kvällen men vaknar mellan 4 och 5 varje morgon och kan inte somna om. Jag blir galen snart :nailbiting::banghead:
 
Jag sover jättedaligt. Vi har det sa varmt sa jag svettas mängder och vaknar av det. Sen gör bäckenet sa ont när jag ligger ner sa det är ett projekt att vända sig. Kramp har jag inte känt av mer iaf. Imorgon aker vi till Sverige men husvagn, det innebär mindre säng men även svalare temperaturer (ser det ut som iaf).
 
Var pa kontroll i tisdags, allt sag bra ut med Mini. Mitt blodtyck börjar stiga sa det känns lite oroande. Mkt socker i urinen ocksa men eftersom glukosbelastningen förra veckan var bra sa skulle jag inte oroa mig över det.
 
Någon mer som sover dåligt?

Jag har inga problem att somna på kvällen men vaknar mellan 4 och 5 varje morgon och kan inte somna om. Jag blir galen snart :nailbiting::banghead:

Jag vaknar också då, men har iiiinga problem att somna om. Att somna om är min paradgren :up:

Vaknar ganska många gånger per natt, men är än så länge inte uppe och kissar utan är kvar i sängen. Nu är det bara sidbytesprojekt, att vända på mig med kuddar överallt :cautious:
 
Jag vaknar också då, men har iiiinga problem att somna om. Att somna om är min paradgren :up:

Vaknar ganska många gånger per natt, men är än så länge inte uppe och kissar utan är kvar i sängen. Nu är det bara sidbytesprojekt, att vända på mig med kuddar överallt :cautious:

Jag önskar också att somna om var min paradgren. Det är inte heller så att jag vaknar och måste upp på toa utan jag vaknar helt enkelt bara. Har jag tur somnar jag om runt 7-snåret :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
504
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 379
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 659
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dammigt
  • Tjockistråden 3
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp