Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sover jättedaligt. Vi har det sa varmt sa jag svettas mängder och vaknar av det. Sen gör bäckenet sa ont när jag ligger ner sa det är ett projekt att vända sig. Kramp har jag inte känt av mer iaf. Imorgon aker vi till Sverige men husvagn, det innebär mindre säng men även svalare temperaturer (ser det ut som iaf).

Usch, förstår att du sover dåligt om det är så varmt. Då kommer du tycka att det är jättesvalt och skönt i Sverige :D
 
Jag vaknar oftast en gång per natt, typ runt 4, och behöver upp och kissa. Annars sover jag oftast helt okej, extremt mycket till och med:angel: Sover lätt 10 timmar per natt om jag inte ställer klockan, jag som normalt klarar mig fint på 6-7.. Tar gärna en tupplur på eftermiddagen med:D
Går in i v 24 idag, sambon kände första ordentliga sparken härom dagen och såg ut som om han sett ett spöke :p
Mindre trevligt var att han även såg att mina anklar var supersvullna idag:meh: Haft stödstrumpor hela dagen på jobbet, hem och laga mat, la mig på soffan, kändes lite konstigt i benen men tänkte inte så mycket på det. Tills sambon utbrister "vad har hänt med dina ben?!?!" Ser då att de är supersvullna runt anklarna, ser knappt fotknölarna. Undrar om det ska vara såhär resten av tiden nu?:confused: Har en obehaglig tryckande, krypande känsla i framförallt ena vaden:down:
 
Ångesten nu:

Jag tog en spegel för att kolla om det jag misstänker är svamp i ljumsken ser ut som svamp i ljumsken. (Är ej vig + hade svamp i ljumsken i slutet av förra graviditeten)

Gjorde en fasansfull upptäckt: Åderbråck. :arghh:

Alltså det ser ut som fan. Jag har sett rätt många skräckfilmer som har varit mindre otäcka. Plus att det är ju så jävla freaky och svullet ändå så här i slutet av graviditeten. Men nu även blått alltså. Fy fan. Sitter och bölar i soffan nu.
 
Ångesten nu:

Jag tog en spegel för att kolla om det jag misstänker är svamp i ljumsken ser ut som svamp i ljumsken. (Är ej vig + hade svamp i ljumsken i slutet av förra graviditeten)

Gjorde en fasansfull upptäckt: Åderbråck. :arghh:

Alltså det ser ut som fan. Jag har sett rätt många skräckfilmer som har varit mindre otäcka. Plus att det är ju så jävla freaky och svullet ändå så här i slutet av graviditeten. Men nu även blått alltså. Fy fan. Sitter och bölar i soffan nu.

Usch, det lät inte alls trevligt...
 
Ångesten nu:

Jag tog en spegel för att kolla om det jag misstänker är svamp i ljumsken ser ut som svamp i ljumsken. (Är ej vig + hade svamp i ljumsken i slutet av förra graviditeten)

Gjorde en fasansfull upptäckt: Åderbråck. :arghh:

Alltså det ser ut som fan. Jag har sett rätt många skräckfilmer som har varit mindre otäcka. Plus att det är ju så jävla freaky och svullet ändå så här i slutet av graviditeten. Men nu även blått alltså. Fy fan. Sitter och bölar i soffan nu.
Usch hoppas det är ett som går tillbaka av dig själv så fort belastningen på kroppen minskar igen!
Min mamma har haft stora problem med åderbråck på benen och jag har börjat få dem redan för ett par år sedan, vågar inte tänka på hur det kommer se ut framöver :cry:
 
Varning för fucking gnäll!

Jag är så trött på att vara gravid! Kan den inte ploppa ut snart!:arghh:

Magen är asstor och det är liksom jobbigt att böja mig ner för att knyta skorna för det gör ont i magen när jag trycker ihop den (sluter oftast med att killen får knyta mina skor:rofl:). Ofta känns det som att bebis har riktat in sig på höger revben och ibland känns det nästan som att bebis är under revbenet och försöker böja det utåt, aj.:nailbiting:

De senaste veckorna har jag börjat få ilningar ner i underlivet när jag går ibland, vilket gör apont. Har även märkt att jag går som en vaggande kossa nu:meh:. Jag har ont i ryggen och har svårt att hitta sittställningar och liggställningar som funkar. Samt så har jag fortfarande ont mellan revbenen om jag ligger på vänster sida och på höger sida i vissa vinklar.

Mina fötter och fingrar samlar vatten och ser ut som prinskorvar (jag har liksom redan korta och tjocka fingrar sedan tidigare, detta gör dem inte smäckrare).

Just det, min semester är slut nu med...
 
Men fy @Blueberry :(

Den här bebisen är ganska lugn med sparkandet. Men den verkar älska att sträcka ut sig på längden. Väldigt ofta känns det som att jag har fötter högt upp i revbenen och händer långt ner i ljumsken :cautious:

Annars rullar det på utan större bekymmer :)
 
Här rullar det på, bebis växer enligt sin kurva som jag förstår det, SF-måttet följer veckorna typ - v32 nu och SF 31cm.

Mina händer och fötter ser ut som korvar och ballonger dock.. :arghh: domnar och jävlas. Inte okej! All vätska gör att vikten går uppåt nu, ligger åter på inskrivningsvikten.. ska bli spännande att se vart det slutar och hur mycket som försvinner när bebis väl kommer ut!

Illamåendet och yrseln och tröttheten kvarstår, skitkul. Men nu är det ju bara upploppet kvar. :up:
 
Svullna händer och fötter ja.. Förra graviditeten var jag tvungen att ta av mig ringarna i v 31. Nu är det v 28 så det närmar väl sig... Förra gången var det ju dessutom vinter så det finns väl risk att det blir tidigare den här gången :meh:
 
Inte alls avis på er som har passerat v 30 och inte har så långt kvar:angel: Å andra sidan blir väl även graviditetsbesvären värre ju mer det närmar sig så kanske ska passa på att njuta av att faktiskt kunna röra mig hyffsat obehindrat...

Jag hoppas verkligen att bebis lugnar ner sig efterhand, just nu är det inte många timmar på dygnet som det inte sparkas vilt därinne:eek: Kanske njuter av utrymmet innan det blir för trångt, för så här vill jag inte ha det om tio veckor när han börjar bli stark på riktigt:nailbiting:
 
V 29 idag och magen börjat definitivt kännas större. Inte så att jag känner mig tung eller otymplig men den märks ju definitivt av av :p Ska till mvc imorgon för första gången på över en månad så ska bli spännande att se hur den har växt :)
 
Vi är i Sverige nu och jag glömde mina järntabletter hemma. Kan man köpa niferex (eller andra järntabletter) receptfritt?
 
Sitter och kikar på blocket efter spjälsäng. Hur har ni tänkt, både vagga och spjälsäng? Verkar så mysigt med en vagga skulle vilja ha en sån också:angel: Men en spjälsäng känns ju mer praktisk, speciellt eftersom jag skulle vilja ha den intill sängen med ena sidan av i början för att underlätta nattamning.
 
Sitter och kikar på blocket efter spjälsäng. Hur har ni tänkt, både vagga och spjälsäng? Verkar så mysigt med en vagga skulle vilja ha en sån också:angel: Men en spjälsäng känns ju mer praktisk, speciellt eftersom jag skulle vilja ha den intill sängen med ena sidan av i början för att underlätta nattamning.

Vi tänkte enbart spjälsäng först men sen rotade mina föräldrar fram en korgsäng på vinden som är mycket mindre och mysigare så den ska vi ha de första månaderna. Hade dock inte köpt båda sjäv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
504
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 383
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp