Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blivande storebror har inte sovit på dagis idag och kan bara tänka sig att sitta mitt knä i soffan och mysa. Blivande lillebror/syster i magen är inte imponerad :cautious::laugh:
 
Ni som har hund, har de ändrat sig sedan ni blev gravida?

Min tik är otroligt klängig! Hon är en riktig knähund i vanliga fall och får vara med överallt, i soffan och sängen och liknande, men nu ska hon helst vara PÅ mig hela tiden. Hon kan sitta och titta på mig och krafsa på mig med tassen för att bli klappad, inget ovanligt men det har helt klart blivit oftare. Antar att det inte heller hjälper att hon höglöper :cool:

Idag har vi varit ute och promenerat, mestadels lös, i en timme. Sedan har vi plockat svamp i skogen i ytterligare en timme, också där har hon sprungit lös. Hon har fått leta godis och vi har tränat lite tricks. Detta skulle i vanliga fall få henne trött och vilja gå och lägga sig i soffan eller sängen och vara där resten av dagen men lik förbaskat ska hon ligga på stolen bredvid :laugh: Hon är en cavalier så ingen krävande ras precis...
 
Ni som har hund, har de ändrat sig sedan ni blev gravida?

Min tik är otroligt klängig! Hon är en riktig knähund i vanliga fall och får vara med överallt, i soffan och sängen och liknande, men nu ska hon helst vara PÅ mig hela tiden. Hon kan sitta och titta på mig och krafsa på mig med tassen för att bli klappad, inget ovanligt men det har helt klart blivit oftare. Antar att det inte heller hjälper att hon höglöper :cool:

Idag har vi varit ute och promenerat, mestadels lös, i en timme. Sedan har vi plockat svamp i skogen i ytterligare en timme, också där har hon sprungit lös. Hon har fått leta godis och vi har tränat lite tricks. Detta skulle i vanliga fall få henne trött och vilja gå och lägga sig i soffan eller sängen och vara där resten av dagen men lik förbaskat ska hon ligga på stolen bredvid :laugh: Hon är en cavalier så ingen krävande ras precis...

Ivan låg på magen under typ hela första graviditet.
 
Ni som har hund, har de ändrat sig sedan ni blev gravida?

Min tik är otroligt klängig! Hon är en riktig knähund i vanliga fall och får vara med överallt, i soffan och sängen och liknande, men nu ska hon helst vara PÅ mig hela tiden. Hon kan sitta och titta på mig och krafsa på mig med tassen för att bli klappad, inget ovanligt men det har helt klart blivit oftare. Antar att det inte heller hjälper att hon höglöper :cool:

Idag har vi varit ute och promenerat, mestadels lös, i en timme. Sedan har vi plockat svamp i skogen i ytterligare en timme, också där har hon sprungit lös. Hon har fått leta godis och vi har tränat lite tricks. Detta skulle i vanliga fall få henne trött och vilja gå och lägga sig i soffan eller sängen och vara där resten av dagen men lik förbaskat ska hon ligga på stolen bredvid :laugh: Hon är en cavalier så ingen krävande ras precis...
Min är också mycket mer på mig än vanligt, lite mer vaktig och har mer koll på mig än innan. Just nu löper hon också så nu är hon helst på samma kvadratcentimeter som mig, men har ju märkt skillnad även innan. Har gärna huvudet eller en tass på magen:D
 
Min är också mycket mer på mig än vanligt, lite mer vaktig och har mer koll på mig än innan. Just nu löper hon också så nu är hon helst på samma kvadratcentimeter som mig, men har ju märkt skillnad även innan. Har gärna huvudet eller en tass på magen:D

Då är det inte bara min alltså. Förhoppningsvis har hon löpt färdigt snart så kanske det lugnar sig lite i alla fall. Det verkar vara ganska jobbigt att vara hund just nu :p
 
Då är det inte bara min alltså. Förhoppningsvis har hon löpt färdigt snart så kanske det lugnar sig lite i alla fall. Det verkar vara ganska jobbigt att vara hund just nu :p
Ja min är smått förstörd just nu... Matte är skruttig och har ont överallt, hon känner sig väl helt superhormonell och så alla mina hormoner på det:angel: Hon vill helst att vi ska ligga i soffan båda två och mysa:D
 
V 37 idag, 27 dagar kvar enligt appen, 6 dagar kvar till vattnet gick med sonen :nailbiting: jag lär få gå över 2 veckor bara därför :p

Igår kändes det som att jag blev dubbelt så gravid över en dag typ :p Har börjat få ont när jag rör mig för mycket. Det är alltid på samma ställe på höger sida av magen. Men det känns inte som att det är från livmodern utan exakt som när man har håll. Med skillnaden att det tar evigheter tills det släpper. Lösningen är väl att vara stilla gissar jag...

Fingrarna har också börjar svullna mer och domnar bort ibland. Inte lite illa som förra graviditeten än dock... och så länge benen och fötterna klarar sig är jag glad.
 
Augusti
20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram

September
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
16 - Madl - flicka på 51 cm och 4100 gram
24 - Nixehen, första barnet - Gotland
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet - Vårgårda
28 - Pulkaskurk, första barnet - Falun
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet -Piteå

November

1 - Riru, andra barnet
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
 
Augusti
20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram

September
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
16 - Madl - flicka på 51 cm och 4100 gram
18 - Nixehen - pojke, 53cm och 4205g :heart
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet - Vårgårda
28 - Pulkaskurk, första barnet - Falun
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet -Piteå

November

1 - Riru, andra barnet
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
 
ååå bebisarna börjar komma :heart

Börjat få lite små onda sammandragningar/förvärkar senaste dygnet även när jag ligger i sängen/sitter still i soffan men är bara i v36 så lär bara vara lite kraftigare övning :wtf:

Augusti
20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram

September
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
16 - Madl - flicka på 51 cm och 4100 gram
18 - Nixehen - pojke, 53cm och 4205g :heart
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet - Vårgårda
28 - Pulkaskurk, första barnet - Falun
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet -Piteå

November

1 - Riru, andra barnet
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
 
Jag tycker det är svårt att planera något just nu... bf på lördag enl. 2:a ul söndag enl. 1:a. Vi ska köpa en begagnad soffa men naturligtvis ska det krångla med bärhjälp och chaufför. Maken får inte dra hästkärran och jag är inte supertaggad på att köra 7-8 mil enkel resa just nu så jag håller tummarna att min pappa kan ställa upp.
Jag vågar inte heller spika något datum några dagar framöver. Jag har ju inte en susning om när bebisen behagar titta ut :cautious: Hur tusan ska man kunna planera något? :banghead:
 
Planera tycker jag är jättesvart just nu, har iof 3 veckor kvar men ända. Idag och pa mandag är det föräldramöten och pa lördag ska äldsta dottern pa kalas. Sen tänker jag inte planera in ngt utan allt annat halls öppet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
504
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 383
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 703
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp