Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det är svårt att planera något just nu... bf på lördag enl. 2:a ul söndag enl. 1:a. Vi ska köpa en begagnad soffa men naturligtvis ska det krångla med bärhjälp och chaufför. Maken får inte dra hästkärran och jag är inte supertaggad på att köra 7-8 mil enkel resa just nu så jag håller tummarna att min pappa kan ställa upp.
Jag vågar inte heller spika något datum några dagar framöver. Jag har ju inte en susning om när bebisen behagar titta ut :cautious: Hur tusan ska man kunna planera något? :banghead:
Var glad att det bara skiljer en dag i alla fall:angel: Jag har haft bf 26 november och nu 16, så det kan ju verkligen bli när som helst. Jag tror verkligenheten ligger runt 20:e någonting men sedan är det ju ändå +-2 veckor runt det, så hela november är liksom avbokat känns det som :nailbiting::p
 
Var glad att det bara skiljer en dag i alla fall:angel: Jag har haft bf 26 november och nu 16, så det kan ju verkligen bli när som helst. Jag tror verkligenheten ligger runt 20:e någonting men sedan är det ju ändå +-2 veckor runt det, så hela november är liksom avbokat känns det som :nailbiting::p

Samma här. Har blivit satt bf till den 23/10 utefter RUL men enligt kub var det 16/10 och enligt sista mens/ägglossning borde det vara 13-15/10. Jag gissar på att 16/10 är rätt korrekt egentligen så egentligen är man i v.37 :nailbiting:
Vi har hela oktober avbokat och karl är till jobbets förtret förbjuden av mig att jobba på annan ort hela månaden :cool: En där föreslog att jag skulle följa med honom istället och isåfall föda på den orten, :rofl: sammanfattar rätt bra min respons :grin:
 
Oj vad bf-datumen kan variera mellan kub och rul :eek: Läste någonstans att spannet är mindre i v. 13 än vid rul. Men sen är det ju ändå som sagt +- 2 veckor i slutändan. Lite jobbigt bara att inte veta när det blir mer exakt ;)
 
Igår var vi på studiebesök/rundvisning på förlossning och BB på närmaste sjukhuset. Kändes skönt att få en bild av rummen och ha lite mer koll på lokalerna:)
När vi stod inne på ett förlossningsrum var det ett annat rum som tryckte på sin "larmknapp", så personalen fick bråttom dit. Jag som jobbar på akuten och hör det larmet massor av gånger varje dag reflekterade inte ens över det. Sambon däremot säger att efter det hörde han inte ett ord av vad barnmorskan sa, allt bara snurrade och han var svimfärdig:p
Så det var nog rätt bra att vi var ute i god tid, nu har vi gott om tid att kunna åka dit en gång till om vi vill, tror om inte annat att sambon behöver det efter detta:angel:
 
Samma här. Har blivit satt bf till den 23/10 utefter RUL men enligt kub var det 16/10 och enligt sista mens/ägglossning borde det vara 13-15/10. Jag gissar på att 16/10 är rätt korrekt egentligen så egentligen är man i v.37 :nailbiting:
Vi har hela oktober avbokat och karl är till jobbets förtret förbjuden av mig att jobba på annan ort hela månaden :cool: En där föreslog att jag skulle följa med honom istället och isåfall föda på den orten, :rofl: sammanfattar rätt bra min respons :grin:
Ja jag tror bara vår bebis var stor på RUL, sista mens säger 26/11, och RUL 16/11. Skulle 16/11 stämma hade bebis ju blivit till innan sista mens?:confused: Nog för att jag inte är barnmorska men lite kunskaper har jag faktiskt i biologi och tror att det hade blivit svårt:p
 
Igår var vi på studiebesök/rundvisning på förlossning och BB på närmaste sjukhuset. Kändes skönt att få en bild av rummen och ha lite mer koll på lokalerna:)
När vi stod inne på ett förlossningsrum var det ett annat rum som tryckte på sin "larmknapp", så personalen fick bråttom dit. Jag som jobbar på akuten och hör det larmet massor av gånger varje dag reflekterade inte ens över det. Sambon däremot säger att efter det hörde han inte ett ord av vad barnmorskan sa, allt bara snurrade och han var svimfärdig:p
Så det var nog rätt bra att vi var ute i god tid, nu har vi gott om tid att kunna åka dit en gång till om vi vill, tror om inte annat att sambon behöver det efter detta:angel:
Om det är nån tröst för honom så vänjer man sig blixtsnabbt när man väl är där sen. Det larmade konstant under den veckan vi låg inlagda, dygnet runt.:) Enda gången man reagerade var vid akutlarmen, och de var inte lika frekventa, tack och lov.
 
Om det är nån tröst för honom så vänjer man sig blixtsnabbt när man väl är där sen. Det larmade konstant under den veckan vi låg inlagda, dygnet runt.:) Enda gången man reagerade var vid akutlarmen, och de var inte lika frekventa, tack och lov.
Ja han vänjer sig nog, tror mer det handlar om att det blev lite verkligt och han tyckte att det lät som någon skrek på rummet när de öppnade dörren också. Han tycker det är väldigt jobbigt när folk har ont osv. + att han har superlätt för att svimma.
Vi sa igår att vi får ta med öronproppar/hörlurar och en hjälm till honom samt något att sitta på typ, så han inte slår ihjäl sig när han svimmar;)
 
Ja visst är det svårt. Maken ska iväg med jobbet måndag-tisdag nästa vecka, så då får bebis gärna hålla sig inne :p Annars har vi mest planerat in saker som lätt går att skippa eller planera om. Det är ju svårt att inte ha några planer alls heller under så lång tid. Dels finns det med i huvudet att det bara är några dagar kvar tills vattnet gick med sonen, och dels kan det vara nästan 6 veckor kvar om jag skulle gå över två veckor...
 
Det var vattnet som gått i tisdags eftermiddag.
Perfekt tajming med utrivet badrum eftersom jag var helt säker på att gå 2v över tiden...
Så jag sa till hantverkarna att de nog allt fick snabba på lite för att vattnet hade gått och förlossningen ville att jag skulle komma in på en gång...
Hantverkarna ringde chefen som styrt om alla arbeten och lagt vårat badrum som prio 1 och det har bara rasslat till så det är nästan klart :love:
Underbara människor!

På förlossningen så konstaterade de att det var fostervatten iaf och att det såg bra ut.
Lite stressad blev jag för jag hade ju inte hunnit städa hemma och dessutom var det rätt mycket att göra i stallet innan jag hade tid att föda barn.
Så hem och snabb städa, skickade gubben att åka och köpa lite kinamat för jag tänkte att det var lika bra att äta och sen åkte vi ut till stallet och fodrade alla hästar och ströade hela ligghallen och boxarna vilket är rätt jobbigt...
Sen när vi åkte hemåt var kl runt 20 och då började värkarna.
Kl 23 stod jag inte riktigt ut längre så då blev det förlossningen och då hade jag oftast 2min mellan värkarna.
Kl 06.22 kom vår lille Holger till oss :love:
Vägde 3008gram och 50cm lång.
 
Ja jag tror bara vår bebis var stor på RUL, sista mens säger 26/11, och RUL 16/11. Skulle 16/11 stämma hade bebis ju blivit till innan sista mens?:confused: Nog för att jag inte är barnmorska men lite kunskaper har jag faktiskt i biologi och tror att det hade blivit svårt:p

Om du har koll på din menscykel så borde ju det stämma som du tror. Jag blev först flyttad 9 framåt dagar på kub. Vilket jag visste från början eftersom deras cykel de räknar på inte stämde för mig. Men sen på RUL blev jag flyttad 5 dagar till. Det tycker jag inte alls stämmer och skulle innebära ett vääääldigt tidigt plus. Tror mer på att bebisen var lite liten vid RUL.

Men vi får väl se, segt att ha blivit flyttad åt fel håll bara :p
 
Om det är nån tröst för honom så vänjer man sig blixtsnabbt när man väl är där sen. Det larmade konstant under den veckan vi låg inlagda, dygnet runt.:) Enda gången man reagerade var vid akutlarmen, och de var inte lika frekventa, tack och lov.

Oj jag hörde nog inte ett enda larm när sonen föddes. Antingen var det väl lugnt på förlossningen eller så hade jag väl annat att tänka på :p Maken kanske hörde ett gäng :angel:
 
Det var vattnet som gått i tisdags eftermiddag.
Perfekt tajming med utrivet badrum eftersom jag var helt säker på att gå 2v över tiden...
Så jag sa till hantverkarna att de nog allt fick snabba på lite för att vattnet hade gått och förlossningen ville att jag skulle komma in på en gång...
Hantverkarna ringde chefen som styrt om alla arbeten och lagt vårat badrum som prio 1 och det har bara rasslat till så det är nästan klart :love:
Underbara människor!

På förlossningen så konstaterade de att det var fostervatten iaf och att det såg bra ut.
Lite stressad blev jag för jag hade ju inte hunnit städa hemma och dessutom var det rätt mycket att göra i stallet innan jag hade tid att föda barn.
Så hem och snabb städa, skickade gubben att åka och köpa lite kinamat för jag tänkte att det var lika bra att äta och sen åkte vi ut till stallet och fodrade alla hästar och ströade hela ligghallen och boxarna vilket är rätt jobbigt...
Sen när vi åkte hemåt var kl runt 20 och då började värkarna.
Kl 23 stod jag inte riktigt ut längre så då blev det förlossningen och då hade jag oftast 2min mellan värkarna.
Kl 06.22 kom vår lille Holger till oss :love:
Vägde 3008gram och 50cm lång.
Vad skönt att allt har gått bra! Grattis till er lille Holger!:)
 
Om du har koll på din menscykel så borde ju det stämma som du tror. Jag blev först flyttad 9 framåt dagar på kub. Vilket jag visste från början eftersom deras cykel de räknar på inte stämde för mig. Men sen på RUL blev jag flyttad 5 dagar till. Det tycker jag inte alls stämmer och skulle innebära ett vääääldigt tidigt plus. Tror mer på att bebisen var lite liten vid RUL.

Men vi får väl se, segt att ha blivit flyttad åt fel håll bara :p
Nä precis! Jag är glad att bli flyttad åt rätt håll iaf :D
Vi hade ju dessutom försökt ett tag och använde ÄL-stickor så jag vet ju när ÄL borde ha varit ;)
 
Grattis Polkaskurk

Här i österrike verkar det inte lika poplärt att flytta efter ul som det är i Sverige. Tre olika gynekologer har sagt att de går på senaste mens i första hand när den är regelbunden.

I mitt fall så har jag regelbunden cykel, men längre än standard 28 dagar. Så även om jag kunde säga typ exakt när jag hade ägglossning så skulle de räkna med 28 dagar. Så inte konstigt att de sen flyttade vid KUB :p

Men det är intressant vad olika det är! Har en kompis som bor i England som är gravid, mycket som är olika där med jämfört med här.
 
Så var dagen kommen när det var kört att klara sig utan stödstrumpor :down: Men klarade mig mycket längre denna gången än förra så ska väl vara nöjd egentligen. Men att dra på sig stödstrumpor med en 2-åring som ska "lämpa" (hjälpa till) är inte det lättaste :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
497
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 322
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp