Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min gamla barnmorska har gått i pension och det gör mig inte så mycket, hon var den där überputtenuttiga typen som pratade bebisspråk hela tiden och tyckte allt var så fasligt gulligt :laugh:. Vad härligt @Höstbebis18 att du får komma till samma, när du hade en så bra upplevelse förra gången! Det var ju 12 år sedan jag var gravid senast så det känns som ett helt nytt tillstånd det här på något sätt. Jag mådde illa då också, men då gick det åtminstone över i vecka tolv tror jag. Hoppas på samma tur denna gång, för det här känns litegrann som bakfyllan som aldrig släpper taget :eek:.
 
Har blött lite grand sedan fredags kväll. Idag verkar det nästan helt ha avtagit. Var på första inskrivning idag och BM tyckte väl att vi får avvakta och se vad som händer. Tyvärr är landstinget väldigt snåla med ultraljudstider i tidig graviditet, så funderar på att gå på ett i ett annat landsting (jobbar i ett annat län).
Jobbigt med blödningar och inte veta riktigt.. Hoppas det inte är något. Är sjukt trött på eftermiddagarna, och är lite öm i brösten - så vi får se var det tar vägen. Kaffet smakade fimp igår, men ok idag. :p
 
@Septemberbebis Det är verkligen jobbigt med blödningar! Jag har inte haft ngn i den här graviditeten, men har alltså varit gravid tre gånger tidigare med ett barn och två missfall som resultat och jag blödde även under den som slutade med ett barn. Det är verkligen oerhört frustrerande att inte veta.
 
Har blött lite grand sedan fredags kväll. Idag verkar det nästan helt ha avtagit. Var på första inskrivning idag och BM tyckte väl att vi får avvakta och se vad som händer. Tyvärr är landstinget väldigt snåla med ultraljudstider i tidig graviditet, så funderar på att gå på ett i ett annat landsting (jobbar i ett annat län).
Jobbigt med blödningar och inte veta riktigt.. Hoppas det inte är något. Är sjukt trött på eftermiddagarna, och är lite öm i brösten - så vi får se var det tar vägen. Kaffet smakade fimp igår, men ok idag. :p

Hade jag varit du hade jag nog försökt boka in ett privat VUL eller liknande, för att stilla oron. Jag blödde flera gånger under min förra graviditet, men allt gick bra ändå, men förstår din oro.

Hoppas att allt går bra!
 
Hade jag varit du hade jag nog försökt boka in ett privat VUL eller liknande, för att stilla oron. Jag blödde flera gånger under min förra graviditet, men allt gick bra ändå, men förstår din oro.

Hoppas att allt går bra!

Ja, har bokat ett idag till nästa vecka. Knepigt när det är så tidigt i graviditeten också så det är ju svårt att säga något. Idag är det i princip borta - bara lite rosa på pappret.

Tja. Får väl se hur det utvecklar sig helt enkelt. :) Skulle det vara så att det inte går vägen så var det nog så att det var något fel. Bara på't igen i så fall.
 
Sitter och rättar tentor. Antingen har mina elever blivit brutalt mycket sämre på att skriva eller så har två veckor utan ordentlig sömn och de senaste dagarnas konstanta illamående sänkt min toleranströskel :devil:.
 
Jag hade BIM igår. Tog ett test ikväll som visade positivt 2-3 v :). Vågar inte riktigt tro på det än eller vågar hoppas att det klarar sig. Men kanske får ni sällskap av mig i tråden här också :). Laddade ner Preglife precis och enligt den så är det 25 September det magiska datumet, fast tycker att det borde vara nån vecka senare *håller tummarna*
 
Samma resultat nu på morgonen. Har knappt sovit en blund inatt, så mycket tankar som rör sig. Hoppas hoppas pyret vill stanna kvar hos mig :)


September

8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
14/9 - Septemberbebis, 32 år, andra barnet.
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.
25/9 - underensten, 29 år, första barnet

Oktober

November
 
Så kom det en blödning även här. Liten, men ändå. Vet inte om det är värt att ringa kvinnokliniken i morgon för att se om jag kan få ett VUL. Misstänker att de bara säger att de ändå inte kan stoppa ett missfall om det är ett på gång. Det förstår jag ju förstås, men man vill ju veta så snart som möjligt, särskilt som jag haft missed abortion (kvarhållet missfall) tidigare som dessutom var oerhört smärtsamt när det väl startade i vecka 10. Usch, att det ska vara en sådan bergodalbana det här...
 
Så kom det en blödning även här. Liten, men ändå. Vet inte om det är värt att ringa kvinnokliniken i morgon för att se om jag kan få ett VUL. Misstänker att de bara säger att de ändå inte kan stoppa ett missfall om det är ett på gång. Det förstår jag ju förstås, men man vill ju veta så snart som möjligt, särskilt som jag haft missed abortion (kvarhållet missfall) tidigare som dessutom var oerhört smärtsamt när det väl startade i vecka 10. Usch, att det ska vara en sådan bergodalbana det här...

Ja, det är ju kämpigt. Förra gången var ändå relativt okomplicerad, så blödningar känns ju inte kul alls. Hoppas du får snabb tid. :heart

Jag har mått illa till och från idag.. så skumt att äta när man mår illa och veta att det blir bättre då. :)
 
@Septemberbebis
Här är en till som mår illa från och till. Började redan 2 dagar innan BIM, känns väldigt tidigt. Inga kräkningar än dock. Hur ska man dölja som på jobbet sen om det börjar? :nailbiting:.
Håller med om att det blir bättre av att äta nått. Har gått upp och ätit smörgåsrån med smör och ost på nätterna. Letade sötmandlar i butiken förut idag för att ha i väskan när illamåendet slår till. Hittade dock inga, men hittade havssaltade mandlar som var galet salta usch. Letar efter det perfekta gravidsnackset :)
 
En annan tanke som slagit mig (bland tusen andra såhär första dagarna), jag har flera tvillingar i släkten. Jag skulle aldrig klara två på en gång :laugh:
 
@Septemberbebis
Här är en till som mår illa från och till. Började redan 2 dagar innan BIM, känns väldigt tidigt. Inga kräkningar än dock. Hur ska man dölja som på jobbet sen om det börjar? :nailbiting:.
Håller med om att det blir bättre av att äta nått. Har gått upp och ätit smörgåsrån med smör och ost på nätterna. Letade sötmandlar i butiken förut idag för att ha i väskan när illamåendet slår till. Hittade dock inga, men hittade havssaltade mandlar som var galet salta usch. Letar efter det perfekta gravidsnackset :)

Mandel brukar stå vid bakhyllan. :)
Kex kan fungera också. Själv känner jag av det om jag inte ätit på 3-4 timmar.

Hur man gör på jobbet beror nog mycket på hur illa det blir. Vissa mår ju superilla och blir sjukskrivna. Andra har ju bara lite illamående ibland. :)
 
@maybebaby
Vi får se om det blir nån av oss som får två då ;):nailbiting:. Tack så mycket.

@Septemberbebis
Tack, men det var där jag letade. Gav upp och gick till nötterna :D.
Oron var om jag börjar må så illa att jag kräks på jobbet. Det blir ju lite misstänksamt om man inte vill avslöja sin graviditet ännu. Men jag kanske klarar mig såhär och bara mår lite illa från och till utan kräkningar :).
 
Ingen mer blödning och symptomen är värre än någonsin, så jag avvaktar till mitt inbokade ultraljud nästa tisdag. Mår så fruktansvärt illa att jag fick sjukskriva mig idag, sitter i soffan och närmast hyperventilerar för att inte kräkas. Har dessutom sovit som en kratta, vilket inte underlättar. Hoppas på att orka jobba lite hemifrån senare idag.

Det är precis som någon annan skrev tidigare, det är underligt att må såhär illa och samtidigt veta att äta är det enda som lindrar! För instinktivt känns det som att äta är det sämsta att göra i den här situationen :p.
 
Ingen mer blödning och symptomen är värre än någonsin, så jag avvaktar till mitt inbokade ultraljud nästa tisdag. Mår så fruktansvärt illa att jag fick sjukskriva mig idag, sitter i soffan och närmast hyperventilerar för att inte kräkas. Har dessutom sovit som en kratta, vilket inte underlättar. Hoppas på att orka jobba lite hemifrån senare idag.

Det är precis som någon annan skrev tidigare, det är underligt att må såhär illa och samtidigt veta att äta är det enda som lindrar! För instinktivt känns det som att äta är det sämsta att göra i den här situationen :p.

Ja, maken tittade snett på mig igår när jag satt i bilen och sa "Blää, jag mår illa, har vi inget att äta" :D

Vi har ultaljud på torsdag. Symptomen kommer och går lite. Förra vändan kräktes jag lite i vecka 12-14 men inget annars. Jobbkaffet smakar fortfarande fimp, så jag har gått över på varm choklad. :meh: Morgonkaffet hemma smakar som det brukar dock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 885
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 188
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 218
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 846
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp